حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • «فولاد کاوه» مجبور به عمل در قبال وعده
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
    شناسه : 18334
    بازدید 126
    0
    بازتاب یک گزارش در روزنامه دریا؛ دریانیوز// هرمزگان یک‌ استان صنعتی است، زیرا صنایع و شرکت‌های اقتصادی بزرگی در بخش‌های مختلف پتروشیمی، بنادر، فولادی، نفتی، آلومینیومی، نیروگاهی و غیره را دل خود گنجانده است و به عنوان استانی مهم و استراتژیک در کشور قلمداد می‌شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان یک‌ استان صنعتی است، زیرا صنایع و شرکت‌های اقتصادی بزرگی در بخش‌های مختلف پتروشیمی، بنادر، فولادی، نفتی، آلومینیومی، نیروگاهی و غیره را دل خود گنجانده است و به عنوان استانی مهم و استراتژیک در کشور قلمداد می‌شود.

    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا ؛ تولید، رسالت ذاتی و اصلی این صنایع و بنگاه‌های اقتصادی است که برعهده دارند؛ اما این شرکت ها باید در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای محرومیت زدایی و آبادانی جامع محلی و پیرامونی خود نقش پررنگی را ایفا کنند.عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع به خصوص شرکت های مستقر در غرب بندرعباس همواره یکی از مهمترین دغدغه‌ها و انتظارات مردم، رسانه‌ها، نمایندگان، مسئولان اجرایی، قضایی و نماينده ولی فقیه در استان و…بوده است که انتظاری کاملا منطقی و بحق است.

    صنایع باتوجه به حجم بالای چرخش اقتصادی که دارند باید در کارها و بخش‌های مختلف شامل ساخت بیمارستان، مدرسه، جاده، اماکن ورزشی و فرهنگی، کمک به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و… مشارکت داشته باشند تا مردم حضور این صنایع را بیشتر در استان احساس کنند.یکی از این شرکت های مستقر در غرب بندرعباس، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است که یکی از بزرگترین صنایع فولادی در استان و کشور است.

    با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان یکی از سهام داران بزرگ این واحد تولیدی می‌باشد انتظار بیشتری از آن نسبت به صنایع دیگر در موضوع عمل به مسئولیت‌های اجتماعی می‌رود نه اینکه از بقیه صنایع عقب تر باشد.سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در تاریخ ۱۰ مرداد ماه سال‌جاری در مصاحبه با این رسانه ، خبر از خلف وعده شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در تحویل ۱۵ دستگاه کولرگازی باقی مانده از ۵۰ دستگاه که قرار بود سال گذشته به مددجویان تحویل شود را داد.

    خبر تعجب آور بود که چطور یک صنعت با آن همه درآمد و سودآوری از تحویل ۱۵ دستگاه کولر گازی به مددجویان بهزیستی عاجز مانده است.پس از انتشار مصاحبه مدیر کل بهزیستی هرمزگان در روزنامه دریا از خلف وعده شرکت فولاد کاوه کیش برای تحویل کولرهای وعده داده شده به بهزیستی هرمزگان ؛ این شرکت فولادی سراسیمه و در کمتر از یک هفته ۱۵ دستگاه از کولرهای باقی مانده را به بهزیستی تحویل داد.

    آنطور که مسئولان‌ بهزیستی عنوان می کردند، فولاد کاوه حتی پاسخ تماس های شان را هم نمی دادند. اما پس از انتشار این گلایه مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، فولاد کاوه مجبور شد به وعده خود در قبال مددجویان بهزیستی عمل کند و ۱۵ دستگاه کولر باقی مانده را تحویل دهد.

    حال چند سوال از این شرکت بزرگ اقتصادی می‌شود:

    ۱- چرا باید این خلف وعده آن هم در قبال مددجویان بهزیستی صورت گیرد؟

    ۲- اگر کولرها خریداری شده بود چرا جواب تماس‌های مسئولان بهزیستی را نمی داديد؟

    ۳- تحویل ۱۵ دستگاه کولر گازی آن هم برای صنعتی که سودهای هزار میلیاردی دارد چرا باید چندین ماه طول بکشد؟

    ۴- تغییر مدیریتی در شرکت چه ارتباطی به تعهد خود در قبال وعده داده شده دارد؟

    ۵- چرا به وعده‌ی که می‌دهید پایبند نیستید؟

    ۶- آیا سال گذشته یادتان نبود که این تعداد دستگاه کولر باقی مانده به بهزيستی تحویل دهید؟

    چرا به یک باره پس از رسانه ای شدن این موضوع به ذهنتان خطور کرد که به وعده تان عمل کنید؟

    در پایان امید است که این واحد تولیدی بزرگ مسیر روشنی را در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در قبال هرمزگان نشینان انجام دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.