حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۵ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 5 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3511 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فرسوده نشینان مدفون نشوند !
    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۱۳
    شناسه : 18895
    بازدید 128
    1

    دریا نیوز//چندسال قبل بود که شهروندی از یکی از محلات بندرعباس تماس گرفت و از تخریب سقف خانه مادرمعلولی در یکی از محلات بندرعباس اطلاع داد و خواستار تهیه گزارش شدند که بعد از انتشار گزارش در روزنامه دریا، برخی از خبرگزاری ها و صداوسیما نیز گزارشی را در این حوزه منتشر کردند. البته چند […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//چندسال قبل بود که شهروندی از یکی از محلات بندرعباس تماس گرفت و از تخریب سقف خانه مادرمعلولی در یکی از محلات بندرعباس اطلاع داد و خواستار تهیه گزارش شدند که بعد از انتشار گزارش در روزنامه دریا، برخی از خبرگزاری ها و صداوسیما نیز گزارشی را در این حوزه منتشر کردند.
    البته چند مورد مشابه نیز از این گزارش ها را داشتیم. گزارش های منتشر شده در این زمینه که در این‌سال‌ها بیش از ده‌ها مورد است ، اما متاسفانه تصمیم مناسبی در این حوزه اتخاذ و عملیاتی نشده است.مادر آن دختر جوان معلولی که گزارشش را منتشر کردیم ، می گفت : سقف اتاقی که دخترم در آن قرار داشت، فرسوده بود وبدلیل بارندگی های چند روزه در بندرعباس ، نگران بودم که سقف فروبریزد. آن روز حادثه تصمیم گرفتم دختر معلولم را به داخل اتاق دیگر ببرم و به سختی دختر جوانم را کشیدم و به اتاق دیگر بردم که چند دقیقه بعد سقف اتاق دخترم فرو ریخت و اگر چند دقیقه دیرتر دخترم را برده بودم، دخترم و خودمان در زیرآوار سقف مدفون می شدیم و جان مان را ازدست می دادیم.
    متاسفانه در محلات قدیمی ، حاشیه ای و‌بافت فرسوده بندرعباس و سایر مناطق شهری و روستایی استان ، بیشتر املاک تخریبی فرسوده اند و ساکنان محروم این مناطق هم توان تعمیر وبازسازی شان را ندارند و تاقبل از مدفون شدن ساکنان در زیرآوار این املاک فرسوده و ناایمن ، ضرورت دارد اقدامات لازم برای احیای بافت‌های فرسوده صورت پذیرد. نهادهای انقلابی و صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان بایستی وارد گود بازسازی املاک فرسوده محرومان و مستضعفان شوند تا از وقوع فاجعه انسانی در این‌استان محروم و‌فقیر وفلاکت زده جلوگیری شود. بایستی اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد و بدنبال درمان نباشیم که جان های بسیاری از ساکنان این مناطق از بینمی رود. در زمان بارندگی، برخی از ساکنان‌ این محلات مجبورند شب تا صبح در کوچه بمانند و بخوابند تا سقف و دیوارهای فرسودهخانه های شان بر روی شان فرونریزد ودر زیرش مدفون نشوند.
    در این سال‌ها گزارش های زیادی تهیه کرده ایم از خانه هایی که سقف و دیوارهای شان فروریخته اند و ساکنان محروم پلاستیکی را به عنوان سقف زده اند و با بدترین شرایط در قطب اقتصاد ایران زندگی می کنند . این شرایط وخیم نشان مي دهد که دولت چهاردهم ضرورت دارد برای رفع این بحران اساسی در مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده در هرمزگان و شهر بندرعباس تا قبل از مدفون شدن ساکنان و دانش آموزان و… در زیر آوار سقف و دیوارهای املاک فرسوده (خانه ، مدرسه و…) تدبیری اساسی بیندیشد وبرنامه مدونی داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.