حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فرزند بیاورید  آب و برق مصرف نکنید!!
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۲
    شناسه : 16575
    بازدید 1108
    4
    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که چندین مرتبه به آن اشاره شده است و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، قبض های نجومی آب وبرق خانواده های پرجمعیت است که این خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است و با افزایش قیمت آب و برق و محاسبه تصاعدی هزینه ها، قبوضی گران باید پرداخت کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که چندین مرتبه به آن اشاره شده است و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، قبض های نجومی آب وبرق خانواده های پرجمعیت است که این خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است و با افزایش قیمت آب و برق و محاسبه تصاعدی هزینه ها، قبوضی گران باید پرداخت کنند.

    بیشتر خانواده های پرجمعیت ، از قشر متوسط و محروم جامعه هستند و افزایش استفاده از آب و برق توسط خانواده های پرجمعیت اجتناب ناپذیر است، اما از آن طرف همین خانواده ها قبض های برق و آب نجومی را هم باید پرداخت کنند وبا این هوای گرم در استانی مانند هرمزگان که مصارف آب وبرق بطور عادی افزایش می یابد ، خانواده های پرجمعیت هم از قبوض سنگین آب و برق گلایه دارند و برخی مجبور به قسط بندی شده اند. موضوع مهم اینجاست که سیاست نظام و کشور ،تشویق خانواده ها به فرزندآوری است ، اما برای موارد این‌چنینی تدبیری اندیشیده نشده است‌.

    قشر متوسط و محروم جامعه کمتر می توانند از امتیازات وام فرزندآوری، خرید خودرو و…‌ استفاده کنند و توان مالی چندانی ندارند و بایستی تشویق ها به مواردی برسد که خانواده های پرجمعیت راحت تر بتوانند از آنها استفاده کنند. حتی در بندرعباس زمین به خانواده های چند فرزندی دارای شرایط داده نشده است و به آنها گفته شده در روستاها می توانند زمین بگیرند.

    نباید خانواده های چند فرزندی که برخی از آنها گاهی با داماد و عروس و نوه های شان هم زندگی می کنند و فرزندان شان توان خرید یا اجاره خانه مستقل را ندارند، برای پرداخت هزینه های آب وبرق و… با مشکل مواجه شوند و باید جزو پرمصرف ها قرار نگیرند. این عادلانه نیست‌ که انتظار داشته باشیم خانواده ای که بدون فرزند هستند یا یک فرزند دارند و خانواده ای که چهار پنج فرزند وبیشتر دارند ، یکسان مصرف آب وبرق داشته باشند، وگرنه جزو پرمصرف ها قرار گیرند و هزینه ها تصاعدی و چند برابری برایشان محاسبه شده و جریمه شوند و برای پرداختش با مشکل مواجه شوند و مجبور به قسط بندی یا مدد از خیرین و مردم شوند.

    بایستی در قوانین حوزه فرزندآوری به این بخش ها هم توجه شود تا کسانی که اقدام به فرزندآوری می کنند و خانواده شان پرجمعیت می شود ، مجبور نباشند هزینه های تصاعدی و چندبرابری آب و برق را هم بپردازند. حتی برخی از خانواده های پرجمعیتی که نیاز به تبدیل کنتور تک فاز به سه فاز دارند ، بدلیل گرانی این‌تبدیل ، توان انجام آنرا ندارند و با مشکل تامین برق منزل و سوختگی وسایل شان و خطر آتش سوزی منزل مواجهند . برخی هم توان خرید کولر و یخچال یا تعمیر این وسایل شان را ندارند که بایستی از این خانواده ها نیز حمایت شود.

    موضوع دیگر اینکه بدلیل مشکلات اقتصادی ، روحی ، اجتماعی، باورهای غلط و..‌.، برخی خانواده ها اقدام به سقط جنین می کنند که مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) راه اندازی شده تا در کنار خانواده ها و حامی شان باشد تا از سقط جنین ها جلوگیری شود ، اما متاسفانه این مرکز در استان ناشناخته مانده و خانواده های نیازمند به مشاوره و حمایت مرکز نفس با این مرکز آشنا نیستند که در این حوزه نیز بایستی تدابیری اندیشیده شود.

    بایستی حمایت از خانواده هایی که تمایل به فرزندآوری دارند ، در حوزه های مختلف افزایش یابد و گرانی هزینه های غربالگری مادر وجنین، هزینه های زایمان، درمان ، پوشک ، تغذیه، آب وبرق ، اجاره، تحصیل و….باعث نشود این خانواده ها با مشکل مواجه شوند و یا برخی اقدام به سقط جنین کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.