حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3763 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • فاضلاب روان، بر روان دانش آموزان
    ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۶:۵۸
    شناسه : 20654
    بازدید 132
    0
    دریانیوز// فاضلاب روان در کوچه های برخی محلات همواره موارد گلایه ساکنان مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده قطب اقتصاد کشور بوده و اقدامات صورت گرفته باعث نشده که این چالش فاضلاب روان در کوچه ها بطور کامل برطرف شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فاضلاب روان در کوچه های برخی محلات همواره موارد گلایه ساکنان مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده قطب اقتصاد کشور بوده و اقدامات صورت گرفته باعث نشده که این چالش فاضلاب روان در کوچه ها بطور کامل برطرف شود.فاضلاب روان در محلات و حتی برخی از معابر اصلی شهر همچنان وجود دارد و جلوی برخی از مدارس در محلات و بلوارها از جمله بلوارمادر بندرعباس روان است و یا جلوی برخی مطب ها و مراکز بهداشتی ودرمانی در محلات هم فاضلاب دیده می شود که هم مشکلات بهداشتی و هم‌سیمای نامناسبی را ایجاد می کنند و ضرورت دارد شهرداری ، دانشگاه علوم پزشکی ، فرمانداری و… نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند و اقدامات لازم را داشته باشند.

    از طرفی دیگر برخی از مدارس و یا مراکز بهداشتی و درمانی که هنوز در محاصره خاک و گل و لای و فاضلاب هستند که در زمان بارندگی مشکلات بیشتر می شود و دانش آموزان مجبور می شوند تا روزها و گاهی هفته ها با لباس پراز گِل و لای و کثیف به مدرسه بروند. فاضلاب روان علاوه بر ایجاد بوی تعفن در برخی مناطق که گاهی ساکنان حتی با بسته بودن درب و پنجره خانه های شان هم معذب هستند؛ از آن طرف باعث بیماری های تنفسی، گوارشی ، پوستی و… اهالی می شود.

    زمانیکه برای تهیه گزارش به محلات می رفتیم، صحنه های تاثیربرانگیز از وضعیت فاضلاب روان در این مناطق مشاهده می کردیم.گاهی کودکانی را می دیدیم که با چوب و یا دست و پا زدن در فاضلاب روان در کوچه ها بازی می کردند که هنوز هم ادامه دارد و برخی از کودکان و نوجوانان در کنار همین فاضلاب روان بازی فوتبال و…می کنند و توپ شان هم مرتب در فاضلاب می افتد و بادست توپ را از داخل فاضلاب کثیف برمی دارند و بازی شان را ادامه می دهند.

    از طرفی دیگر کوچه های تنگ و باریک این محلات به پاتوق معتادان تبدیل شده که‌اقدام به تزریق و استعمال مواد می کنند و‌برخی از معتادان هم سرنگ های آلوده شان را در کوچه ها و فاضلاب رها در کوچه ها می اندازند و می روند که ممکن است در بدن رهگذران و بخصوص کودکان و نوجوانان فرو برود و باعث بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت و…. شود. از آن طرف دانش آموزان در زمان رفت و آمد به مدرسه، هم صحنه های تزریق استعمال معتادان را می بینند و هم مجبورند از کنار فاضلاب های روان عبور کنند و یا از روی آن ‌بپرند و بروند تا به مدرسه برسند و بدتر اینکه در جلوی مدرسه شان فاضلاب روان باشد که در زمان بارندگی ، وضعیت بدتر می شود‌.

    بایستی برای جلوگیری از عبور فاضلاب از جلوی مدارس و‌یا اطراف مدارس و همچنین خاکی بودن اطراف مدارس اقدامات مناسب صورت گیرد. جلو و‌اطراف برخی مدارس همچنان خاکی است و یا پیاده روهای برخی معابر توسط بسازوبفروش ها و…مسدود شده و دانش آموزان مجبورند از داخل خیابان بروند و جان شان در معرض خطرتصادف قرار می گیرد که در این حوزه نیز بایستی تدبیری اندیشیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.