حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • غرب بندرعباس باید به منطقه سبز تبدیل شود
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۴۲
    شناسه : 16553
    بازدید 167
    3
    مدیرکل محیط زیست هرمزگان در همایش روز جهانی محیط زیست: دریانیوز// مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: امیدواریم روزی برسد که منطقه غرب بندرعباس به منطقه سبز شهر بندرعباس تبدیل شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: امیدواریم روزی برسد که منطقه غرب بندرعباس به منطقه سبز شهر بندرعباس تبدیل شود.

    حبیب مسیحی در همایش هفته جهانی محیط زیست (۱۶تا۲۲خرداد) که در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد؛ با قدردانی از مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که بصورت داوطلبانه همایش روز جهانی محیط زیست را دراین پالایشگاه برگزار کردند، افزود: بایستی صنایع بعد از تولید، توجه به برنامه های محیط زیستی را در اولویت دوم برنامه های شان‌قرار دهند و برنامه هایی برای صیانت از محیط زیست را در صنایع و مناطق جمعیتی اطراف شان بصورت مستمر اجرا کنند.

    مسیحی با اشاره به رصد برنامه های زیست محیطی صنایع و بنگاه های اقتصادی در استان؛ اظهار داشت : اگر که در حوزه مصارف و منابع مان کنترل و توجه لازم‌را نداشته باشیم، ضررهای اقتصادی و محیط زیستی و بهداشتی خواهیم دید و مردم هم متضرر می شوند.وی گفت: مدیران صنایع و مسئولان واحد محیط زیست صنایع بایستی بخش زیست محیطی را در اولویت برنامه های شان‌قرار دهند.

    مدیرکل محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس به حوزه زیست محیطی توجه ویژه ای دارد ودر سال گذشته نیز پروژه ای برای استفاده از گازفلر و انجام فرایندی جهت استفاده در این صنعت و کاهش آلودگی انجام داد که قدردانی می کنم. وی گفت: پروژه های کاهش آلودگی هوا بایستی توسط صنایع در استان اجرا شود.مسیحی افزود: اصحاب رسانه نیز همواره حامی محیط زیست هستند.

    وی گفت:در اداره کل محیط زیست هرمزگان از نظر کادر نیروی انسانی با یک‌چهارم چارت سازمانی یعنی ۲۶درصد کادر سازمانی استاندارد در حال انجام فعالیت جهادگونه هستند‌ که از فعالیت های همکارانم نیز قدردانی می کنم. مدیرکل محیط زیست هرمزگان اظهارداشت: اولین تیر وترکش های تولید آلودگی ها به محیط زیست برخورد می کند‌.وی گفت: تولید که اولویت اول واحدهای صنعتی است و اولویت دوم بایستی برنامه های زیستی محیطی و صیانت از محیط زیست باشد تا منطقه غرب بندرعباس روزی به منطقه سبز بندرعباس تبدیل شود.

    مسیحی اظهارداشت :صنایع بایستی آلودگی های شان و آلودگی های خارج از مجموعه را رصد کنند که البته نگاه محیط زیستی صنایع در حال بهبود و رشد است. مدیرکل محیط زیست هرمزگان افزود: در اصل ۵۰ قانون اساسی به موضوع محیط زیست توجه شده و همگان بایستی به این موضوع توجه کرد.وی افزود: محیط بانان هم در دفاع از انفال جان فشانی کرده اند و می کنند.وی گفت: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست قابل توجه است .

    مسیحی خاطرنشان کرد: نگاه مان بر حوزه محیط زیست طبیعی استان بصورت ویژه است ودر این ۳۳ ماه دولت سیزدهم هم اقدامات مهمی داشتیم.وی گفت:تدوین طرح مدیریتی در مناطق حفاظت شده و طبیعی و ملی را در دولت سیزدهم داشتیم.مسیحی گفت: پاسگاه های محیط بانی که تا قبل از دولت سیزدهم ، هفت پاسگاه در استان بود که در دولت سیزدهم هم‌هفت پاسگاه جدید راه اندازی شد که چهار پاسگاه در سفر رئيس جمهور شهیدمان در بهمن سال گذشته افتتاح شد.

    مدیرکل محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: ساخت و احیای دو مرکز پایش در غرب و مرکز استان، کسب رتبه دوم در شاخص آموزش در کشور ، افزایش تجهیزات اطفای حریق ، افزایش ۲۰۰درصدی تجهیز پاسگاه ها و مجموعه های تحت مدیریت، افتتاح ۱۰۱ خانه محیط زیست و کیفی سازی ۳۰ مرکز ، افزایش ۳۰۰درصدی نفرساعت آموزش در خانه های محیط زیست، دانش آموزی و جوامع هدف ، ۱۰۰درصد شدن خدمات الکترونیکی و صدور مجوزهای مدیریت پسماند ویژه و صنعتی در ۵ روز ، ساخت ۵ مرکز نگهداری موقت گونه های حیات وحش و…. را در دولت سیزدهم داشتیم.

    مسیحی افزود: در سفر رئيس جمهور شهید به استان در سال گذشته تصویب ایجاد پایش غرب بندرعباس بصورت کاملا الکترونیکی و نقطه ای را داشتیم که امسال شروع می شود‌.وی گفت: در دو منطقه حفاظت شده ،بخشی از آن‌بصورت برخط و تصویری از منطقه رصد محیط بانی داریم که این طرح را در سایر مناطق و تالاب ها اجرا می کنیم.مدیرکل محیط زیست هرمزگان اظهارداشت: بزرگترین پروژه بازچرخانی پساب شهری در جنوب کشور با اجرای ۹۰درصدی فرایندها در هرمزگان درحال اجراست‌.

    وی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم از ۲۰ واحد صنعتی ، ۷ واحد بصورت برخط دودکش ها رصد می شد که در این دولت در ۵ واحد دیگر نیز اجرایی شد.مسیحی اظهارداشت : در حوزه آموزش و ارتباط با دانشگاه ها و انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه ها افزایش یافته و حمایت از ۱۵ رساله دکتری سالانه را داریم.

    صیانت و حفاظت محیط زیست،اولویت نخست نفت ستاره

    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس نیز گفت: روز محیط بان و یاد وخاطره شهدای محیط بان استان را گرامی می داریم.علیرضا جعفرپور اظهارداشت: محیط بانانی با داشتن چند فرزند ، اما در دفاع از محیط زیست استان به شهادت رسیدند .وی تصریح کرد: روز ملی محیط زیست از سال ۱۹۷۲ نامگذاری شده است.جعفرپور افزود: در ایران بدلیل اهمیت محیط زیست ، هفته محیط زیست داریم.

    جعفرپور خاطرنشان کرد: افتخار میزبانی همایش هفته محیط زیست را امسال داریم .وی گفت: خانواده های پرسنل شرکت نفت ستاره خليج فارس در پاکسازی سواحل شرکت می کنند که نشانه توجهشان به محیط زیست است و این اقدام نمادین را برای فرهنگ سازی انجام می دهند.
    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس اظهارداشت: در کوه گنو ده‌ها تن زباله را جمع آوری کردیم. همچنین باصندوق ملی محیط زیست تفاهم‌نامه هایی برای تامین‌علوفه ، آبشخور و… برای حمایت از زیست کره گنو داریم.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال قبلش ویژه برنامه ها واقداماتی را در پالایشگاه نفت ستاره در راستای حفظ محیط زیست داشتیم و این برنامه ها ادامه دارد.جعفرپور خاطرنشان کرد: راه انداری واحد تصفیه گازوئیل را در سال گذشته در پالایشگاه نفت ستاره داشتیم.وی گفت: شیرین سازی یکصد هزار تن انواع فرآورده ها در این‌پالایشگاه افزایش یافت و ۶۰۰هزار تن نفت سفید صادر کردیم.مدیرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس اظهارداشت: نفت های خامی که قبلا صادر می شد، الان‌به بنزین تبدیل می شود.

    وی تصریح کرد: اخذ مجوزها برای تولید آمونیاک از بازیابی گازهای هیدروژن با همکاری محیط زیست انجام شد که طرح مهم زیست محیطی بشمار می رود.جعفرپور افزود: دریافت گواهینامه برند سبز و مقام اول را کسب کردیم.جعفرپور خاطرنشان کرد: گواهی شایستگی محیط زیست از سفیر سبز خاورمیانه سازمان ملل دریافت کردیم.وی گفت: پایش آب های زیرزمینی را انجام می دهیم. ۱۲۰‌حلقه چاه حفر کردیم و درحال حفرچاههای دیگر هستیم تا میزان‌نفوذ احتمالی موادنفتی را همین الان متوجه شویم واز بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری شود.

    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس اظهارداشت: نصب سیستم‌های آنالایزر برخط را داشتیم و به سیستم‌محیط زیست وصل می شود. وی تصریح کرد: خرید دستگاه پایش آنلاین محیط شهری را انجام دادیم تا مردم از کیفیت هوای شهر مطلع شوند.جعفرپور گفت: آمادگی مقابله با آلودگی دریا داریم و امکانات به روزتری را در این حوزه تامین ‌کردیم . وی اظهارداشت: پساب صنعتی را تصفیه می کنیم و پایش داریم .

    وی افزود: مدیریت پسماندهای شهری و صنعتی تحت پایش است. جعفرپور گفت: در برگزاری همایش بین المللی محیط زیست در تهران وسایر همایش و پروژه های زیست محیطی مشارکت کردیم و برنامه های زیست محیطی در اولویت شرکت نفت ستاره خلیج فارس است. وی گفت: کاشت بیش از یکصدهزار نهال در ساحل توسط پالایشگاه نفت ستاره و برگزاری دوره های تخصصی محیط زیست در این‌پالایشگاه نشان توجه مان به صیانت و حفاظت محیط زیست می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.