حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • عذرخواهی می کنم
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
    شناسه : 16700
    بازدید 1161
    4
    رئیس کل دادگستری هرمزگان : دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مشکل بنزین خودروهای شخصی در هرمزگان بزودی برطرف و بنزین موردنیازشان تامین می شود و از تشکیل صف های طولانی سوخت گیری عذرخواهی می کنم‌.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مشکل بنزین خودروهای شخصی در هرمزگان بزودی برطرف و بنزین موردنیازشان تامین می شود و از تشکیل صف های طولانی سوخت گیری عذرخواهی می کنم‌.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ مجتبی قهرمانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه قاچاق گازوئیل با راه اندازی دوربین های پایشی و سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری ، مشکل قاچاق سوخت گازوئیل تا حد زیادی حل شد و با همین شیوه مشکل قاچاق بنزین برطرف و خودروهای شخصی مشکل بنزین شان برطرف می شود.

    قهرمانی اظهار داشت : در گام نخست تعداد کارت های جایگاه های سوخت بنزین افزایش یافته است و بزودی سامانه ای راه اندازی می شود تا خودروها بتوانند ۴۰۰تا ۵۰۰ لیتر یا هر میزان بنزین مازاد مورد نیازشان دریافت کنند و مردم هیچگونه نگرانی برای تامین سوخت واقعی مورد نیازشان نداشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: در این روش مشخص می شود کدام خودروها برای قاچاق و کدام خودروها برای مصارف شخصی بنزین مصرف
    می کنند و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای مصارف موردنیاز و‌ضروری شهروندان وجود نخواهد داشت. قهرمانی تاکید کرد: مکلف هستیم از حقوق شهروندان قانون‌مدار حمایت کنیم تا چالشی برای تامین بنزین متعارف مانند رانندگان در سایر استان ها نداشته باشند.

    وی گفت : تضمین می دهم قاطعانه با قاچاقچیان سوخت که از کارت های سوخت متعدد استفاده می کنند، برخورد شود.وی گفت: پرونده های قتل توسط خودروهای قاچاقچیان سوخت ، به عنوان قتل عمد تشکیل می شود. وی تصریح کرد:۴۴درصد پست های اداری (۶۶۰نفر) و ۴۰درصد پست های قضایی(۶۰قاضی) براساس چارت سازمانی در استان بلاتصدی و کمبود داریم‌.

    قهرمانی اظهار داشت : اما با این شرایط بدلیل موفقیت های دادگستری هرمزگان، رئیس قوه قضائیه تاکید بر الگوبرداری دادگستری های کشور از دادگستری هرمزگان داشتند.وی خاطرنشان کرد: لایحه ها در کمتر از ۱۵ساعت مشاهده واقدام می شود و در کشور رتبه نخست را در این بخش داریم.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:سوء پیشینه ها در استان شش ساعته بطور میانگین صادر می شود و در این بخش هم در کشور اول هستیم.قهرمانی افزود: برخی از دادخواست های مان حتی در کمتر از یک دقیقه هم ارجاع داده می شود‌.وی تصریح کرد: کمترین مانده پرونده را در بخش های مختلف داریم.

    قهرمانی اظهار داشت: از ۱۸۰۰عفو بهمن سال گذشته، دو سوم عفوها به استان هرمزگان تعلق داشت.وی خاطرنشان کرد: حضور پزشکان جهادی را در زندان ها داریم و خدماتدهی توسط پزشکان متخصص داشتیم.رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۵۹۰۰میلیارد تومان ارزش اراضی رفع تصرف شده است. قهرمانی افزود : رفع تصرف اسناد موسوم به رفسنجان در قشم را امسال داشتیم که با دستور رئیس قوه قضائیه انجام شد.

    بیش از هفت هزار سند در این بخش تعیین تکلیف می شود‌.وی تصریح کرد: دستورات لازم برای رفع ترافیک در بندرشهیدرجایی داده شد. کمیته نظارتی با ریاست دادستان بندرعباس تا حل نهایی مشکل ترافیک اسکله تشکیل شده است.قهرمانی اظهار داشت : رانت ها و سوءاستفاده هایی در گمرکات و بنادر و انبارهای شان و…. وجود دارد که در حال رسیدگی به مطالبات مردمی در این بخش هستیم و با متخلفان باقاطعیت برخورد می شود.

    وی خاطرنشان کرد:هیچ فرد بدون شناسنامه ایرانی در هرمزگان نداریم.رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرداخت مالیات شرکت های بزرگ در محل فعالیت شرکت ها در هرمزگان‌را پیگیری کردیم و بدنبال عدالت اجتماعی در این بخش هستیم.قهرمانی افزود: ۱۳۰۰میلیارد تومان عوارض آلایندگی به حساب شهرداری بندرعباس واریز شده است‌.

    وی تصریح کرد:۵۸۰۰میلیارد تومان هم عوارض از مالیات برارزش ارزش افزوده بین شهرداری ها ودهیاری ها و فرمانداری ها و مناطق عشایری توزیع شده است.قهرمانی اظهار داشت :از ۹۲ شرکت فعال در هرمزگان که پرونده های شان در استان نبود ،پرونده مالیاتی بیشتر این شرکت ها به هرمزگان منتقل شده اند وفعالیت برخی شرکت ها چند استانی است که بایستی سهم استان مان را پرداخت کنند.

    وی خاطرنشان کرد:محیط زیست بایستی سهم آلایندگی را از صنایع آلاینده مطالبه کند و دادستان هم پیگیر این موضوع هستند.رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دوگانگی و تعارض مدیریت در مناطق آزاد یکی از چالش های اصلی در استان است و دو منطقه آزاد در استان هرمزگان داریم و با پیگیری های صورت گفته ، دبیر مناطق آزاد نامه هایی را به مناطق آزاد استان زدند و بندهایی را اعلام کردند که امیدواریم مشکلات این حوزه برطرف شود‌. قهرمانی افزود : درمانگاه شهید زارعی در ستاد دیه که چندین سال بلاتکلیف بود، آماده شده که خدمات دندانپزشکی و درمانگاهی بزودی ارائه می دهند.

    وی تصریح کرد: دو نفر در استان در حوزه تخلف در سوالات وکالت دستگیر شدند. قهرمانی اظهار داشت : دادگاه های علنی برخط را مبدعش بودیم که الان در کشور هم برگزار می شود.وی خاطرنشان کرد: باندمواد مخدر در یکی از محلات بندرعباس که ۴۰کیلو طلا و خودروهایی لوکس داشتند ، دستگیر و حکم اعدامشان صادر شده است.رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از باند جعل مدارک تحصیلی و مهارت و….که بیش از هزار مدرک صادر کرده بودند، ده نفر دستگیر شدند.

    قهرمانی افزود : حکم قصاص قاتل شهید پرکاس صادر شده و پرونده سایر شهدا در حال پیگیری است.وی تصریح کرد: ۱۲۰هزار پرونده در یک‌سال گذشته در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده اند که بیش از نیمی از آنها به صلح و سازش انجامید. قهرمانی اظهار داشت : شورای پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی هم در استان تشکیل شده است.

    وی در خصوص مشکل ساکنان محله نایبند شمالی بندرعباس نیزخاطرنشان کرد: احکامی که صادر شده است، بایستی اجرا شود و از آن طرف توسط دستگاه های اجرایی از بی سرپناهی این خانواده ها باید جلوگیری شده و حمایت شوند تا خانه دار شوند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان درخصوص مشکلات مالکان اراضی در منطقه باغو که از کسانی که دارای برگ واگذاری هستند و بدلیل عدم وجود زیرساخت ها، در سال های گذشته ساخت و ساز نکرده اند والان اگر بخواهند ساخت و ساز کنند، از آنها هزینه بالایی بابت تمدید برگ واگذاری گرفته می شوند که بسیاری از مالکان توان پرداخت را ندارند و باعث می شود که در این منطقه ساخت و ساز نشود، گفت:موضوع را پیگیری می کنیم و اگر شخصی این موضوع را اعلام کند ، بررسی می کنیم.

    قهرمانی افزود : از فعالیت ها و سوت زنی رسانه ها استقبال می کنیم که باعث پیشگیری از جرم و برخورد با متخلفان و مجرمان می شود. وی گفت: اگر صنایع از گذشته تاکنون به مسئولیت های اجتماعی شان عمل کرده بودند، بسیاری از مشکلات امروز در استانی که قطب اقتصاد است، وجود نداشت و انتظار داریم بنگاه های اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی شان بیشتر توجه داشته باشند.

    دادستان بندرعباس هم گفت: از خروج ۴۸۰تن برنج فاسد از بنادر بندرعباس جلوگیری شده است.اکبری افزود: پالایشگاه نفت فلات قاره ملزم به پرداخت سهم عوارض و مالیات استان است و اگر پرداخت نکنند، از حساب شان برداشت می شود. وی از تشکیل پرونده برای روغن های فاسد، صدور کیفرخواست برای سه نفر در پرونده مشروبات الکلی ، تشکیل پرونده برای آلودگی زیست محیطی شرکت روی و پلمب ۲۰ مرکز زیبایی خبر داد و افزود: تعدادی از این مراکز غیرمجاز هم بزودی پلمب می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.