حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3507 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عدم توفیق در مطالبه ی بحق
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
    شناسه : 18850
    بازدید 121
    0
    دریا نیوز//چرا در تمام ادوار دولت ها و انتخاب کابینه از دوره ی اول تا چهاردهمین دولت ،سهم هرمزگان از وزارتخانه ها صفر بوده است .
    ارسال توسط : نویسنده : سعید نصیری منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//چرا در تمام ادوار دولت ها و انتخاب کابینه از دوره ی اول تا چهاردهمین دولت ،سهم هرمزگان از وزارتخانه ها صفر بوده است.
    علل و عوامل این عدم توفیق چیست ؟
    آیا از استان هرمزگان نیروی قابل و شایسته ای که ظرفیت حضور و انجام خدمت در کابینه ی دولت داشته باشد وجود ندارد ؟
    یا لزوما اشخاص شایسته و توانمند وجود دارند اما تصمیم گیران در چیدمان کابینه آن اعتماد و باور را برای انتخاب حداقل یک وزیر از استان هرمزگان ندارند .
    نقش نمایندگان استان هرمزگان در مجلس ، مدیران کلان و زعمای استان در این رایزنی کجاست ؟
    آیا نامبردگان در گفتمان از منظر این حوزه تمام توان و اهتمام خود را بکار بسته اند ؟
    علل و عوامل این ناکامی ها در تمام این ادوار کجاست ؟
    آیا فقط رایزنی آقایان باید معطوف و بسنده به پست های درون استانی باشد ؟ آنهم که عموما توفیقی حاصل نمی‌شود اعم از پست کلان استان و درمدیریت های مناطق آزاد و صنایع و حتی در استخدام نیروهای درون استانی همواره با چالش هایی مواجه بوده ایم .
    اما سهم مردم استان ازآلودگی های محیط زیست ، آلودگی های صنایع ، کمبودهای حوزه ی درمان دربخش های متعدد ، عدم رشد بر مبنای شاخص های رفاه ، استحصال کلان آب از دو دریای خلیج فارس و دریای عمان و انتقال آن تا فلات مرکزی برای چرخیدن چرخ صنایع آب بر آن مناطق بدون آنکه فرزندان استان سهمی در آن صنایع داشته باشند و بدون آنکه آن صنایع مسئولیت اجتماعی در قبال استان ایفا نمایند و تخریب زیست دریایی و تاثیرمنفی بر صنعت دریا محور و نیز صیادان محلی؛ اینها بخشی از سهم مردم این استان است که بر آنها تحمیل شده است. حال مردم استان هرمزگان بر مبنای ظرفیت استان خود در عرصه ی اقتصاد و صنعت در ابعاد متعدد و دارا بودن بیشترین مرز آبی در دو حوزه ی دریاییخلیج فارس و عمان و جزایر متعدد در استان با قابلیت های اقتصادی و استراتژیک و پاسداری از مرزهای کشور و از جمله تنگه راهبردی هرمز در این خطه از میهن عزیزمان و نقشی که استان هرمزگان در رشد اقتصادی کشور دارد ( هر چند رشد استان متناسب با ظرفیت های خود استان نبوده است ) حق خود می دانند که در کابینه ی دولت نماینده ای شایسته نیز داشته باشند.
    کم نیستند جوانان و نیروهای کارآمد ، متخصص و متعهد از استان هرمزگان که به یقین می‌توانند سکان وزارتخانه ها را نیز به شایستگی بر عهده بگیرند.همواره این سئوال مطرح بوده که چنین استانی با این جغرافیا ، ظرفیت و توانمندی ها، تعدد و گستردگی پتانسیل آن ، تعداد نمایندگان مجلس نیز محدود به عدد پنج نباید باشد بلکه بیش از دو برابر این باید ظرفیت عددی نمایندگان مجلس این استان باشد . حال چرا و چطور ممکن است در تمام ادوار دولت ها حتی سهم یک وزارتخانه برای استان هرمزگان نباشد. ریاست جمهوری که همواره سخن از عدالت به میان آورده و نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان کلان استان ضرورت دارد در این بخش از حقوق به حق مردم استان هرمزگان پاسخگو باشند .این یک مطالبه ی بحق مردم استان هرمزگان است که باید از منظر عدم توفیق آن، مورد آسیب شناسی جدی قرار بگیرد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.