حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • ظرفیت قرارگاه سازندگی  برای مدرسه و مسکن سازی
    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
    شناسه : 18999
    بازدید 163
    2
    دریا نیوز//رئیس‌جمهور در جمع کارکنان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: باید با بسیجیان برای ساخت مدارس در کشور جلسه بگذاریم و می توانیم‌در یک‌سال مدارس مورد نیاز در مناطق محروم را بسازیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//رئیس‌جمهور در جمع کارکنان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: باید با بسیجیان برای ساخت مدارس در کشور جلسه بگذاریم و می توانیم‌در یک‌سال مدارس مورد نیاز در مناطق محروم را بسازیم.
    دکتر پزشکیان ظرفیت قرارگاه سازندگی و بسیجیان را بخوبی شناسایی کرده و اگر دولت از این ظرفیت مناسب استفاده کند، بطور حتم بخش زیادی از مشکلات موجود با روحیه جهادی بسیجیان و قرارگاه سازندگی در کشور برطرف خواهد شد و محرومیت ها از بین می رود. در استان محروم هرمزگان ۳۰۰مدرسه نو بایستی ساخته شود و ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریبی نیز باید بازسازی شوند که با روند فعلی شاید تا سال‌ها ساخت وبازسازی این مدارس به طول انجامد و هر سال بر تعداد مدارس فرسوده نیز افزوده شود. اما اگر همانطور که رئیس جمهور محترم عنوان کرده اند و از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) استفاده کنند ، با ساخت و بازسازی این ۶۰۰مدرسه در این استان محروم، شاید سال آینده هیچ مدرسه فرسوده و کمبود مدرسه ای در هرمزگان نداشته باشیم که انتظار می رود در جهت تحقق عدالت فضاهای آموزشی در هرمزگان ، دولت ساخت ۶۰۰مدرسه را در اولویت قرار دهد واز ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز برای رفع این مشکل در استان استفاده کند. متاسفانه کمبود مدرسه و امکانات آموزشی وهزینه های سنگین تحصیل باعث ترک تحصیلی دانش آموزان محروم و اُفت تحصیلی دانش آموزان در استان نیز شده است.موضوع دیگر اینکه ۱۵هزار واحد مسکن ملي بندرعباس در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس همچنان ساخته نشده است و متقاضیان و ثبت نام کنندگان این طرح همچنان چشم انتظار ساخت واحدهای مسکونی شان هستند و با روند فعلی هم امیدی به ساخت و تحویل این واحدها وجود ندارد.
    در این بخش نیز به دولتمردان پیشنهاد می شود در شهر بندرعباس و حتی سایر نقاط کشور از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) که کارنامه درخشانی در ساخت وساز پروژه های مختلف در کشور دارد ، استفاده شود تا مردم خانه دار شوند و بحران مسکن در کشور و شهربندرعباس فروکش کند.در حال حاظر بحران مسکن باعث شده است تا مستاجران هم براحتی قادر به اجاره خانه در مکان و با اجاره مناسب نیستند و مردم از خانه دار شدن ناامید شده اند و می طلبد که دولت در این حوزه از تمام ظرفیت ها برای ساخت مسکن استفاده کند و ثبت نام از متقاضیان جدید مسکن را هم آغاز نماید و ساخت و ساز مسکن را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار کند تا با کمترین قیمت و در حداقل زمان پروژه های مسکونی ساخته و به مردم تحول داده شود و ساخت و ساز املاک ویلایی نیز باجدیت مورد توجه قرار گیرد تا مردم از فضای زندگی بهتری نیز بهره مند شوند. در مناطق محرومی مانند هرمزگان بایستی دولت از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای ایجاد زیرساخت ها مانند جاده وراه ، آبرسانی ، بازسازی املاک فرسوده محرومان روستایی و حاشیه نشین شهری ، احداث اماکن ورزشی ، آموزشی، فرهنگی و… نیز استفاده کند تا این استان از محرومیت خارج شود و هرمزگان طعم شیرین عدالت را در بخش های مختلف بچشند. از آن طرف از ظرفیت مسئولیت های اجتماعی صنایع نیز برای رفع محرومیت های هرمزگان استفاده شود و سهم هرمزگانی ها از صنایع فقط دود و آلودگی ، بیماری و سرطان ، ترافیک ، گرانی مسکن و… نباشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.