حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طلاق، فروپاشی کانون خانواده
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۶
    شناسه : 13175
    بازدید 1136
    7
    دریانیوز// طلاق، یکی از وقایع مهمی است که ممکن است هر فردی در زندگی خود تجربه کرده باشد.طلاق نه فقط یک آسیب اجتماعی است بلکه می تواند ریشه بسیاری از آسیب ها باشد؛ چراکه اگر یک خانواده گرفتار طلاق شود؛ امکان مبتلا شدن اعضای آن خانواده به دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم عزیزی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// طلاق، یکی از وقایع مهمی است که ممکن است هر فردی در زندگی خود تجربه کرده باشد.طلاق نه فقط یک آسیب اجتماعی است بلکه می تواند ریشه بسیاری از آسیب ها باشد؛ چراکه اگر یک خانواده گرفتار طلاق شود؛ امکان مبتلا شدن اعضای آن خانواده به دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.
    عواقب طلاق بیشتر از آن که گریبان گیر زوجین باشد برای فرزندان آثار منفی در پی خواهد داشت.فرزندی که گاهی کنار ‌مادر و گاهی کنار پدر زندگی می کند، نمی‌تواند مزه محبت خانواده را تجربه کند و ممکن است برای جبران این محبت به سراغ دیگران برود و درگیرآسیب های اجتماعی شود.

    فارغ از سن و جنسیت فرزندان، تجربه‌ی طلاق والدین می‌تواند برای هر کودکی گیج‌کننده و ویرانگر باشد. کودکان معمولا در پذیرفتن اتفاقاتی که شاهد آن هستند با مشکلات زیادی رو به‌ رو می‌شوند؛ حضور نداشتن یکی از والدین و قطع شدن ارتباط بین پدر و مادر برای کودکان غیرقابل درک بوده و کودکان معمولا مجبور می‌شوند که به رفت و آمد بین خانه پدر و مادر یا حتی حضور ناپدری و نامادری در زندگی خود عادت کنند.

    در واقع تجربه حضور نداشتن یکی از والدین در خانه یا حتی تجربه تنها بودن در خانه می‌تواند تعریف کاملا جدید و دشواری از مفهوم خانواده به کودک بدهد. براساس آمارها عمده ترین دلایل طلاق: فقر و مشکلات مالی، عدم توافق اخلاقی، عدم علاقه، دخالت اطرافیان به‌خصوص خانواده‌ها، سوءظن، عدم تمکین، عدم پایبندی به مذهب، اعتیاد، زیاده‌طلبی و فزون‌خواهی، ناآگاهی و بی سوادی، سن کم، تفاوت فرهنگی، ازدواج مجدد و بیکاری می‌باشد.
    افسردگی کودکان: افسردگی در کودکان از تأثیرات مستقیم طلاق محسوب می‌شود و در واقع یک تأثیر ثانوی است که به دنبال اندوه، احساس تنهایی و طردشدگی به وجود می‌آید. افسردگی نشانه آن است که کودکان حمایت کافی برای رویارویی با مسئله طلاق دریافت نکرده‌اند. و در پی آن مشکلات روانی بسیاری مثل آشفتگی، احساس تنهایی، استرس، اضطراب، احساس شکست، آزردگی یا احساس گناه می‌کند. اثرات زندگی بعد از طلاق، کودکان را سوی انتخاب های نادرست سوق می دهد.
    مشکلات زنان پس از طلاق: بزرگ‌ترین مشکلی که زنان در طی فرآیند طلاق و پس از آن تجربه می‌کنند، ترس از آینده است.از یک‌سو اغلب زنان تصویر روشنی از زندگی پس از طلاق ندارند و از سوی دیگر نگاه جامعه برای زنان مطلقه بسیار بدتر از مردانی است که طلاق گرفته‌اند.طلاق برای زنان به معنای تغییر روال زندگی و آماده شدن برای زنجیره‌ای از تصمیمات و مسئولیت‌های بزرگ است. طلاق یکی از تغییرات بزرگ و استرس زای زندگی است و فردی که آن را تجربه می‌کند، بهتر است از یک روانشناس یا مشاوره حرفه ای که از بیرون به زندگی او نگاه می‌کند، کمک بگیرد. کلام آخر: طلاق علت‌های بسیاری دارد و برخی از آن‌ها را می‌توان قبل از ازدواج و یا در طول زندگی مشترک قبل از این‌که به مرحله طلاق گرفتن برسد، برطرف کرد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.