حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3438 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه ‌ساز موتورسيکلت‌ سواران
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۸
    شناسه : 18072
    بازدید 141
    2
    دریا نیوز// رئيس پليس راهور استان هرمزگان از اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز موتورسيکلت ‌سواران خبرداد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//سرهنگ “نقي حيدري” در نشست خبري در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه ساز موتورسيکلت سواران متخلف، گفت: اين طرح از۲۰ مردادماه به مدت تا ۷۲ ساعت در سطح شهرهاي استان به اجرا درمي‌آيد که با راکبان بدون کلاه ايمني ،حرکات نمايشي و… برخورد خواهد شد.

    وي افزود: بيش از نيمي از مرگ‌وميرها و مجروحين تصادفات درون‌شهري هرمزگان مربوط به موتورسواران است. در ۴ ماه نخست امسال ۱۹ نفر در تصادفات شهري جان سپردند و۶۳ نفر مجروح شدند که ۶۰ درصد اين آمار مربوط به موتورسيکلت‌سواران است که بسياري از همين افراد، جوانان و نوجواناني بودند که به دليل عدم توجه به قوانين و مقررات و از همه مهم‌تر به دليل عدم استفاده از تجهيزات ايمني جان خود را از دست داده‌اند يا اسير معلوليت‌هاي مختلف شده‌اند.

    کارشناس ارشد ترافيکي استان از افزايش ۹۱ درصدي تصادفات جرحي خبر داد و اظهار داشت: در ۴ ماه نخست امسال با کاهش ۲۱درصدي جان‌باختگان و ۳۲ درصدي تصادفات خسارتي روبرو بوديم، در اين مدت يک هزار و ۳۵۸ فقره تصادف در جاده‌هاي شهري استان رخ‌داده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصدي کاهش داشته است.

    وي سرعت در خيابان‌هاي اصلي ۶۰ کيلومتر، خيابان‌هاي فرعي ۵۰ کيلومتر و معابر محلي ۳۰ کيلومتر عنوان کرده و افزود:براي آرام‌سازي معابر و کاهش تصادفات که رانندگان متقاعد به‌سرعت مجاز شوند، بايد در طراحي و ساخت معابر، سرعت‌گير نصب شود.

    رئيس پليس راهور استان با تاکيد بر لزوم فرهنگ‌سازي ترافيکي و اصلاح رفتار رانندگان قانون‌گريز از رسانه‌ها خواست در اين زمينه هميار راهور باشند.

    سرهنگ جيدري با بيان اين که رويکرد پليس آموزش قوانين است نه جريمه کردن، بيان داشت:اگر فرهنگ‌سازي در اولويت کاري قرار گيرد مردم به اين باور مي‌رسند که به قانون احترام بگذارند و قوانين را رعايت کنند چرا که سخت‌گيري از سمت پليس به خاطر رفاه خودشان است.

    وي در ادامه با اشاره به افزايش چشم‌گير جريمه‌ها ، يادآور شد: جريمه تست مثبت مشروبات الکلي و مواد مخدر در حين رانندگي که ۴۰۰ هزار تومان بوده که به يک و نيم ميليون تومان رسيده است ، جريمه چراغ ‌قرمز را ۴۰۰ هزار تومان، سبقت ۷۰۰ هزار تومان، حرکات نمايشي ۵۰۰ هزار تومان است.

    رئيس پليس راهور استان يکي از معضلات شهر بندرعباس را صدور مجوز ساخت مراکز خريد بزرگ بدون نظر کارشناسي پليس راهور دانست و تصريح کرد: پاساژهاي تجاري بايد در کنار بزرگراه‌ها با زيرساخت‌هاي مناسب و استاندارد و داراي پارکينگ بزرگ ساخته شود نه در وسط شهر که باعث ايجاد گره ترافيکي گردد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.