حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • ضرورت ریشه یابی قاچاق سوخت
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۳۶
    شناسه : 19115
    بازدید 149
    3
    دریا نیوز// درحالی‌که مسئولان قضایی استان بارها هشدار داده اند که برخی از دستگاه های دولتی و... با ترک فعل شان در قاچاق سوخت دخیل هستند ، اما بنظر می رسد این روند همچنان ادامه دارد و به همین دلیل قاچاق سوخت نیز تداوم دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی‌که مسئولان قضایی استان بارها هشدار داده اند که برخی از دستگاه های دولتی و… با ترک فعل شان در قاچاق سوخت دخیل هستند ، اما بنظر می رسد این روند همچنان ادامه دارد و به همین دلیل قاچاق سوخت نیز تداوم دارد.
    درحال حاضر بیشتر تمرکز بنظر می رسد بر روی خودروهای شوتی سوخت بر است . سوال اساسی اینجاست این سوخت از کجا تامین می شود و این خودروهای سوخت بر در کجا یک تا دوهزار لیتر و کمتر و بیشتر سوخت قاچاق را بارگیری و‌سپس در جاده ها تردد می کنند ؟ آیا واقعا در این بخش ریشه یابی صورت نگرفته و منبع یا منابع اصلی قاچاق سوخت مشخص نیست ؟ آیا خلاء های قانونی و نظارتی و… باعث شده است که قاچاق سوخت همچنان ادامه یابد و برخی به ثروت های بادآورده دست یابند یا ضعف های نظارتی وجود دارد ؟
    حتی در برخی مناطق روستایی شنیده می شود که برخی ها که بومی همان مناطق هستند و یا برخی از استان های دیگر هستند و خودروهای سنگین خریده و در روستاها و…مستقر کرده اند و با عناوین مختلف سهمیه گازوئیل می گیرند و می فروشند که در این بخش بنظر می رسد نظارت های لازم صورت نگرفته و برخی از مقامات محلی نیز در این بخش و تاییدیه برای تحویل سوخت دخیل هستند و گویا مفاسدمالی در این حوزه وجود دارد که دستگاه های نظارتی بایستی در این بخش نظارت بیشتری کنند.
    قاچاق سوخت از یک طرف بدلیل سودبالایی که دارد، اقشار مختلف را وسوسه نموده و حتی برخی از دانش آموزان و دانشجویان ترک تحصیل نموده و به سمت قاچاق سوخت رفته و از آن طرف برخی از مدیران و مسئولان و کارمندان و دهیاران و‌بخشداران و….بنظر می رسد در حوزه مسئولیت شان قصور دارند ویا دخیل هستند که منجر به افزایش روزانه قاچاق سوخت می شود.
    این‌شرایط باعث افزایش ناامنی در مناطق مختلف استان شده و تردد برای خانواده ها ورانندگان در جاده ها با ترس و دلهره همراه است و خودروهای بی پلاک و با پلاک مخدوش قاچاقچیان با سرعت بالا و بدون توجه به قوانین در جاده های شهری و روستایی می رانند و ناامنی را به همراه دارند و افزایش تصادفات جرحی و فوتی را به همراه داشته اند.
    از آن‌طرف گویا برخی از اتباع در قاچاق سوخت سهم دارند که‌بایستی نظارت ها افزایش یابد و این اتباع شناسایی و برخوردهای قانونی نیز با آنها صورت گیرد. قاچاق سوخت، بحرانی چندوجهی است که بایستی به آن پرداخته شده و راهکارها و برخوردهای شدید قانونی را به همراه داشته باشد و ریشه های آن خشکانده و با افراد دخیل در این بخش برخورد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.