حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع و چتر حمایتی که باز نمی شود
    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۷
    شناسه : 16369
    بازدید 187
    4
    دریانیوز// شهرهایی که صنعت دارند ، صنایع و بنگاه های اقتصادی همواره حامی ورزش آن شهرها ومناطق هستند و تیم‌های ورزشی تشکیل می دهند و در لیگ ها حضور دارند واز تیم ها و باشگاه های ورزشی نیز حمایت می کنند و در ساخت و تجهیز اماکن ورزشی نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی مشارکت گسترده دارند، اما صنایع استان چندان حامی ورزش هرمزگان نیستند و‌ فقط دود و آلودگی و ترافیک، گرانی مسکن و...‌سهم هرمزگانی ها از فعالیت این صنایع در استان شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهرهایی که صنعت دارند ، صنایع و بنگاه های اقتصادی همواره حامی ورزش آن شهرها ومناطق هستند و تیم‌های ورزشی تشکیل می دهند و در لیگ ها حضور دارند واز تیم ها و باشگاه های ورزشی نیز حمایت می کنند و در ساخت و تجهیز اماکن ورزشی نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی مشارکت گسترده دارند، اما صنایع استان چندان حامی ورزش هرمزگان نیستند و‌ فقط دود و آلودگی و ترافیک، گرانی مسکن و…‌سهم هرمزگانی ها از فعالیت این صنایع در استان شده است.

    کمبود اماکن ورزشی در هرمزگان علی رغم اقداماتی که‌ در دولت‌ سیزدهم در احداث و راه انداری اماکن جدید ورزشی صورت گرفته است، اما همچنان باعث گلایه ورزشکاران و ورزش دوستان می باشد و با روند فعلی و احداث و تجهیز اماکن ورزشی با اعتبارات قطره چکانی دولتی ، نمی توان به این زودی ها به استانداردهای ورزشی و عدالت ورزشی در استان رسید و بایستی صنایع و نهادهای انقلابی نیز در حوزه ورزش استان مشارکت گسترده نمایند وحتی خیرین ورزشی و تجار و بازرگانان و اتاق بازرگانی استان نیز در این بخش سهیم شود.

    متاسفانه در دولت های مختلف به حوزه ورزش استان توجه چندانی نشد و کمبود اماکن ورزشی در مناطق شهری و روستایی همچنان وجود دارد که این کمبودها با افزایش آسیب های اجتماعی در هرمزگان ارتباط مستقیمی دارد. از طرفی دیگر نگهداری و بازسازی و ترمیم اماکن ورزشی موجود نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.

    سالن ورزشی هنرهای رزمی در مجموعه ورزشی تختی بندرعباس شرایط مناسبی ندارد و گویا قرار شده تعمیر و تجهیز شود که هنوز اقدامی صورت نگرفته و ورزشکاران این رشته برای تمرینات شان با مشکل مواجهند و در این گرمای هوا ،مکان و شرایط مناسبی را برای تمرین ندارند وانتظار می رود متولیان مربوطه سریعتر این سالن را برای ورزشکاران رزمی ازجمله کونگ فو آماده کنند .

    البته شاید چنین شرایطی را برای سایر رشته های ورزشی نیز داشته باشیم که بایستی در این حوزه اقدامات مناسب تری صورت گیرد.از طرفی دیگر با توجه به فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی در استان هرمزگان که‌ باعث شده هرمزگان قطب تجارت و اقتصاد کشور خوانده شود، انتظار می رود این صنایع نیز در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان در توسعه اماکن ورزشی و احداث و تعمیر و تجهیز اماکن موجود هم مشارکت بیشتری داشته باشند تا نوجوانان و جوانان بیشتری بتوانند ورزش کنند و از آسیب های اجتماعی دور بمانند که در این حوزه انتظار داریم استاندار محترم هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراها بیش از گذشته پیگیر تحقق این مهم باشند تا توسعه اماکن ورزشی را شاهد باشیم و اقشار مختلف فرصت ورزش کردن در رشته های مختلف را داشته باشند.

    متاسفانه بی توجهی به ورزش و کمبود اماکن ورزشی در استان محروم هرمزگان باعث شده است بسیاری از جوانان و نوجوانان نتوانند به سمت ورزش بروند ودر دام اعتیاد، مشروب ، انواع بزه و…. غرق شده اند که در راستای پیشگیری از بزه و جرم، بایستی به توسعه اماکن ورزشی در مناطق مختلف استان و تعمیر وتجهیز اماکن ورزشی موجود اهتمام بیشتری ورزیده شود تا عدالت ورزشی را در استان شاهد باشیم و در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی و روستاها نیز به ورزش توجه بیشتری شود.

    از آن طرف بایستی ورزش مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه با افزایش مدارس کوچک و بدون حیاط بیشترمدارس غیردولتی ، دانش آموزان مکان مناسبی را برای ورزش کردن ندارند و در حوزه تجهیزات ورزشی مدارس بایستی حمایت های لازم قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند ورزش های مناسبی را در مدارس شان تجربه کنند. ورزش در مدارس مناطق حاشیه ای وروستایی نیز بایستی بیشتر مورد توجه قرارگیرد و صنایع از ورزش در این‌مناطق نیز حمایت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.