حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • صنایع وارد گود محلات می شوند؟
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۰۲
    شناسه : 19105
    بازدید 162
    2
    دریا نیوز// در حالیکه نماینده محترم ولی فقیه در استان ، مسئولان قضایی، استاندار ، شهردار و شورای شهر بندرعباس ، رسانه ها و اقشار مختلف همواره بر ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع و‌بنگاه های اقتصادی در استان هرمزگان تاکید دارند و به گفته امام جمعه بندرعباس میزان مشارکت اجتماعی صنایع نسبت به گذشته بهتر شده ،اما به وضعیت مطلوب نرسیده است ؛ اما متاسفانه همچنان بیشتر صنایع رغبتی به مشارکت در این حوزه ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالیکه نماینده محترم ولی فقیه در استان ، مسئولان قضایی، استاندار ، شهردار و شورای شهر بندرعباس ، رسانه ها و اقشار مختلف همواره بر ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع و‌بنگاه های اقتصادی در استان هرمزگان تاکید دارند و به گفته امام جمعه بندرعباس میزان مشارکت اجتماعی صنایع نسبت به گذشته بهتر شده ،اما به وضعیت مطلوب نرسیده است ؛ اما متاسفانه همچنان بیشتر صنایع رغبتی به مشارکت در این حوزه ندارند.

    شهردار بندرعباس هم مدتی قبل در جمع خبرنگاران از صنایع خواست خیری برای این شهر و شهروندان داشته و در بازگشایی معابر و… مشارکت داشته باشند که این موضوع مطالبه بحق ایشان و مردم است. در نشست خبری ماه قبل امام جمعه بندرعباس هم بخش زیادی از مباحث مطرح شده به بحث مسئولیت های اجتماعی صنایع اختصاص داشت و ایشان هم از وضعیت موجود و میزان مشارکت اجتماعی صنایع اظهار نارضایتی کردند، به امام جمعه بندرعباس پیشنهاد شد که علاوه برحضور مدیران صنایع در دفتر ایشان و بازدید ایشان از صنایع ، همچنین بازدید مدیران صنایع از محلات حاشیه ای و بافت فرسوده را در برنامه قرار دهند تا مدیران صنایع وضعیت واقعی و نیازهای محلات و ساکنان را از نزدیک ببینند و در عمران و آبادانی محلات با بازگشایی معابر، نوسازی املاک فرسوده محرومان ، احداث اماکن فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی ، آموزشی و….مشارکت‌کنند که نماینده ولی فقیه درهرمزگان از این پیشنهاد بسیار استقبال واعلام کردند این موضوع را حتما در برنامه کاری شان قرار خواهند داد و با جدیت اجرایی خواهند نمود.

    در جلسه چند هفته قبل شورای شهر نیز ضرورت دعوت از مدیران صنایع در صحن شورا و بازدید از محلات مطرح شد که رئیس شورا و برخی از اعضای حاضر در جلسه نیز از این موضوع استقبال کردند و قرار شد این مهم در برنامه کاری شان قرار گیرد. وضعیت محلات حاشیه ای و بافت فرسوده در استان و بخصوص شهر بندرعباس بحرانی است. بازگشایی معابر در ادوار مختلف بسیار کند صورت گرفته و بیشتر املاک در این مناطق فرسوده و تخریبی هستند . امکان خدمترسانی در بسیاری از محلات بدلیل وجود کوچه های تنگ و تاریک و باریک وجود ندارد و در صورت زلزله و بارندگی شدید و‌تخریب منازل فرسوده و… ، امکان مدفون شدن ساکنان در زیر آوار املاک فرسوده شان وجود دارد و به همین دلیل بایستی از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این مناطق صورت گیرد که بازگشایی معابر پاشنه آشیل خدمترسانی در محلات است .

    در بازگشتی معابر ضرورت دارد که تمامی صنایع مشارکت داشته باشند و اگر هر صنعت و بنگاه اقتصادی در بازگشایی یک‌معبر مشارکت کند و آن معبر و بلوار و خیابان هم به نام خودشان نامگذاری شود ، انقلابی در بازگشایی معابر در محلات و خدمت‌رسانی به مردم را شاهد خواهیم بود و بخش زیادی از مشکلات این مناطق برطرف شده و از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاسته می شود و شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات نیز تکمیل خواهد شد. در این حوزه ضرورت دارد صنایع و بنگاه های اقتصادی مشارکت جدی تری داشته باشند تا شرایط محلات بهتر شود و از حالت بحرانی خارج شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.