حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3248 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع سَر کیسه را برای آبادانی هرمزگان شل کنند
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
    شناسه : 12059
    بازدید 1179
    7
    دریانیوز// استان هرمزگان که بدلیل فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی و جایگاه ویژه اش در کشور و منطقه، استانی اقتصادی و تجاری محسوب می شود؛ اما بدلیل ضعف عملکرد دولت ها در ادوار مختلف، این استان همچنان محروم باقی مانده است و همواره رتبه های نخست در فقر و فلاکت، بیکاری، گرانی و... نصیبش شده است که این موضوع نشان می دهد صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز هیچ تلاشی برای رفع فقر و محرومیت وبیکاری این استان نداشته اند و حتی نیروی موردنیازشان را از سایر مناطق کشور تامین نموده و جوانان هرمزگان مجبور شده در مشاغل کاذب و قاچاق و... امرار معاش کنند و در این مسیر تحقیر شده وبرخی جان شان را نیز ازدست دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان که بدلیل فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی و جایگاه ویژه اش در کشور و منطقه، استانی اقتصادی و تجاری محسوب می شود؛ اما بدلیل ضعف عملکرد دولت ها در ادوار مختلف، این استان همچنان محروم باقی مانده است و همواره رتبه های نخست در فقر و فلاکت، بیکاری، گرانی و… نصیبش شده است که این موضوع نشان می دهد صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز هیچ تلاشی برای رفع فقر و محرومیت وبیکاری این استان نداشته اند و حتی نیروی موردنیازشان را از سایر مناطق کشور تامین نموده و جوانان هرمزگان مجبور شده در مشاغل کاذب و قاچاق و… امرار معاش کنند و در این مسیر تحقیر شده وبرخی جان شان را نیز ازدست دهند.

    صنایع نه تنها در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان نقشی در عمران و آبادانی ورفع کاستی های استان نداشته اند وسهم هرمزگانی ها فقط آلودگی، ترافیک و گرانی مسکن بوده، که حتی تکالیف قانونی شان در خصوص پرداخت مالیات و عوارض را نیز انجام نداده و مالیات و عوارض شان را در هرمزگان پرداخت نمی کردند و حساب های بانکی شان در خارج از استان بوده و کمتر حاضر شدند امورات بیمه ای شان را نیز در استان هرمزگان انجام دهند. درصورتیکه در سایر استان ها که حتی تعداد صنایع شان انگشت شمار است، اما در حوزه مسئولیت های اجتماعی حضوری فعال دارند.

    این استان با کمبودهای فراوان در بخش های مختلف مواجهند و اگر بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان اولا مالیات و عوارض قانونی شان را از گذشته تاکنون در استان محل فعالیت شان پرداخت کرده بودند و از طرفی دیگر در حوزه ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت لازم را در حوزه های موردنیاز استان داشتند، امروز هرمزگان و بندرعباس که نقش استراتژیک سیاسی و اقتصادی را در دنیا بازی می کند، اما در قعر دره فقر و فلاکت و محرومیت نبود. گرچه در دولت سیزدهم گام های اساسی در بازگرداندن پرونده های مالیاتی شرکت ها و صنایع فعال در هرمزگان از سایر استان های کشور برداشته شد و از طرفی استاندار هرمزگان ودستگاه قضایی تلاش نمودند مشارکت صنایع را در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیشتر جلب کنند، اما بایستی میزان مشارکت ها افزایش یابد و همچنین جذب نیروی انسانی بومی بطور کامل در صنایع و بنگاه های اقتصادی استان محقق شده و تمام پرونده های مالیاتی به استان برگردند و سهم قانونی مالیات و عوارض استان محقق گردد.

    همچنین حساب های بانکی تمام صنایع بایستی در هرمزگان باشد. تمام صنایع فعال در استان هرمزگان بایستی برای عمران و آبادانی هرمزگان در حوزه های مختلف ازجمله احداث جاده، مدرسه، مراکز بهداشتی و درمانی، کتابخانه، فرهنگسرا، ورزشگاه، پارک و اماکن تفریحی، بازگشايي معابر، کمک به محرومین، ساخت مسکن نیازمندان، خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی و… مشارکت کنند تا استانی که صدرنشین تجارت واقتصاد کشور است، صدرنشین فقر، فلاکت و بیکاری نباشد.گرچه برخی از صنایع مانند پالایشگاه های نفت ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس در ساخت بیمارستان و… مشارکت خوبی داشته اند، اما بایستی میزان مشارکت سایر صنایع نیز چشمگیر باشد و پروژه های بزرگ و اثرگذار را اجرایی کنند تا برای مردم ملموس باشد و به توزیع ماسک و بسته معیشتی و… بسنده نکنند.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.