حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3233 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع ، بانک ها و خیرین ، کانون ساز وکانون یار شوند
    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
    شناسه : 4583
    بازدید 1392
    8
    نقش و اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان همچنان ناشناخته مانده است وبه همین دلیل همچنان در پارسیان، بشاگرد، رودان و کیش هیچ مرکز کانون نداریم و در سایر شهرستان ها به غیراز مرکز استان هم فقط یک مرکز کانون فعالیت دارد که بسیار کم است و در بندرعباس هم نیاز است در هر  محله ای و شهرکی حداقل یک مرکز کانون باشد و در شهرک  پیامبر اعظم (ص) که هیچ کانونی وجود ندارد، ضرورت دارد با توجه به گستردگی این شهرک، حداقل یک تا دو مرکز کانون راه اندازی شود و به همین دلیل نیازمند صنایع (در راستای انجام مسئولیت های  اجتماعی شان) و خیران کانون‌ساز و کانون یار برای توسعه و هدفمندکردن فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان هستیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: نقش و اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان همچنان ناشناخته مانده است وبه همین دلیل همچنان در پارسیان، بشاگرد، رودان و کیش هیچ مرکز کانون نداریم و در سایر شهرستان ها به غیراز مرکز استان هم فقط یک مرکز کانون فعالیت دارد که بسیار کم است و در بندرعباس هم نیاز است در هر  محله ای و شهرکی حداقل یک مرکز کانون باشد و در شهرک  پیامبر اعظم (ص) که هیچ کانونی وجود ندارد، ضرورت دارد با توجه به گستردگی این شهرک، حداقل یک تا دو مرکز کانون راه اندازی شود و به همین دلیل نیازمند صنایع (در راستای انجام مسئولیت های  اجتماعی شان) و خیران کانون‌ساز و کانون یار برای توسعه و هدفمندکردن فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان هستیم.کودکان نیاز به مهارت های زندگی دارند و آموزش این مهارت ها در مدارس چندان مورد توجه قرار نمی گیرد که در کانون پرورش فکری به آموزش مهارت های زندگی در قالب های مختلف توجه بیشتری  می شود. همه نیاز به هم فکری و یادآوری داریم، در بسیاری از موارد وظیفه اصلی خودمان را در قبال آینده فرزندان فراموش می کنیم که باید از نگاه تخصص و تعهد گام برداشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اندیشه سر و کار داردودر کانون مربیان تلاش های ارزنده ای دارند که به همین دلیل پدران و مادران هم به کانون اعتماد داشته و کتاب و اسباب بازی های کانون را بدون هیچ نگرانی در دست فرزندانشان  می دهند و اگر اسباب بازی ها و کتاب های کانونی جایگزین بسیاری از اسباب بازی و کتاب های غیرکانونی شوند، بر رشد کودک و نوجوان اثرات بهتری دارد .

    از آن جایی که نگاه تخصصی در تولیدات در حوزه کودکان و نوجوان با تولیدات استاندارد در این عرصه وجود دارد، بسیاری از تولیدات کانون در دنیا حرفی برای گفتن دارد وبایستی از این بخش استقبال و حمایت بیشتری شود.بایستی جایگاه واهمیت و نقش کانون پرورش فکری در پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی تبیین شودتا صنایع و خیرین مدرسه ساز ومراکز درمانی ساز ، مبادرت به ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز کنند؛ زیرا کانون نقش بزرگی در آموزش دارد و اگر خواهان جوانان خلاق و مستعد و اثرگذار در جامعه هستیم، باید در دوران کودکی و نوجوانی، روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مرکز تخصصی کودک و نوجوان محسوب می‌شود و کسانی که عضو کانون بودند، به طور ملموس با این تجربه و تخصص آشنا هستند و می دانند در کانون فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی و… می‌شود که در روند تحصیلات و آینده سازی شان اثرات مثبت دارد.

    در هرمزگان برای بهره مندی کودکان و نوجوانان در تمام مناطق استان از برنامه های کانون و برای توسعه کتابخانه ها و تماشاخانه های سیار نیاز به تریلر و اتوبوس و… می باشد ونیاز است در این بخش و همچنین ساخت مراکز کانون، شهرداری ها، خیرین و صنایع با کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان همراهی کنند. کودکان و نوجوانانی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، نیاز به حفاظت و حمایت دارند و بهترین مکانی که می تواند از آنها محافظت کند و آینده شان را تغییر دهد، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بایستی به این حوزه توجه بیشتری شده و از این آینده سازان با یاری خیرین وصنایع و… حمایت های بیشتری شود. صنایع انرژی بر پارسیان در شهرستان پارسیان وسایر صنایع ومعادن وبنگاه های اقتصادی استان از جمله آلومینیوم المهدی، فولاد هرمزگان، پالایشگاه های گاز، فولاد کاوه کیش، نفت لاوان، پالایشگاه های نفت بندرعباس و نفت ستاره، سیمان خمیر، کشتی سازی، شرکت بندری سینا، بنادر و دریانوردی، گمرکات، توانیر، بانک ها، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان  امام (ره)، اموال تملیکی و… می توانند در سایر مناطق استان اقدام به احداث مراکز کانون و خرید وسایل نقلیه و… تماشاخانه های سیار برای فعالیت در روستاها و محلات محروم نمایند.

    خیرین وصنایع و بانک ها و… نیاز است در عرصه کانون سازی و کانون یاری در استان نقش آفرینی کنند. شورای هماهنگی بانک ها هم می توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند و بانک ها کانون ساز وکانون یار شوند. هفته آینده که هفته کودک است، بهتر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز نیازهای کودکان و نوجوانان هرمزگان را در حوزه کانونی اطلاع رسانی نماید تا مسئولان، صنایع، خيران، بانک ها و… بتوانند در این بخش برنامه ریزی نموده و مشارکت های لازم را داشته باشند. متاسفانه بخش کودک و نوجوان در استان مورد غفلت قرار گرفته است و وقت بیشتر کودکان و نوجوانان به بطالت هدر می رود و در بسیاری از مناطق هم بدلیل افزایش آسیب های اجتماعی، کودکان و نوجوانان در آسیب های اجتماعی غرق می شوند و اثرپذیری شان باعث  می شود، آینده شان تباه می شود.

    به همین دلیل نیاز است که به این بخش توجه بیشتری شود و استاندار هرمزگان نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان، برای این حوزه برنامه ریزی بهتری داشته باشند و از  ظرفيت های مختلف برای حمایت از کودکان و نوجوانان در  عرصه های مختلف استفاده کنند. اینکه بخشی از کودکان و نوجوانان استان هر روزه شاهد معتادانی باشند که در کوچه های محلات شان در حال استعمال و تزریق هستند، اثرات سوء بر روح و روان شان خواهد گذاشت که این کودکان و نوجوانان بایستی مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند و از یک طرف محلات بطور کامل پاکسازی شوند واز طرفی دیگر برنامه های ویژه کودک و نوجوان در این مناطق اجرا شود وبه همین دلیل نیاز است مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف استان افزایش یابد که متضمن مشارکت خیرین، صنایع، بانک ها و… در این حوزه می باشد. شهرداری ها نیز می توانند با کانون پرورش فکری، ویژه برنامه های مستمر در حوزه کودک و نوجوان اجرایی نموده و مینی بوس و اتوبوس هایی را شهرداری ها و سازمان حمل و نقل وراهداری هم تریلرهایی را جهت راه اندازی تماشاخانه سیار در اختیار کانون قرار دهند تا برنامه های کانون در تمام نقاط محروم دور ونزدیک و محلات اجرا شود .

    صنایع استان نیز در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان هم بایستی حمایت های لازم را از برنامه های حوزه کودک و نوجوان داشته باشند و یاریگر و همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان باشند که استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و شوراها ها می توانند این حلقه اتصال باشند تا زمینه رشد کودکان و نوجوانان آینده سازمان فراهم شوند واز آسیب های اجتماعی هم نجات یابند. چرا سهم هرمزگانی ها از صنایع فقط آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و… باشد و در حوزه کودک و نوجوان نباید نقشی داشته باشند؟ خیرین وبانک هم ضرورت دارد در این بخش مشارکت کنند. اداره کل اموال تملیکی هم می تواند بخشی از نیازهای تجهیزاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تامین کند تا قشر کودک و نوجوان استان از آنها استفاده کنند. در یک کلام نباید کودکان و نوجوانان استان تنها بمانند؛ زیرا خودشان به تنهایی نمی توانند در محاصره آسیب های اجتماعی رشد مثبتی داشته باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.