حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • شهر و شهروندان قربانی اختلافات شورا
    ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۳۲
    شناسه : 20321
    بازدید 128
    1
    دریانیوز// درحالی‌که انتظار می رفت در این دوره شورای شهر بندرعباس، اختلاف نداشته باشند یا اختلافات بسیار کمتر از ادوار قبلی باشد ، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و چند هفته پس از شروع فعالیت شورا و شهردار ، اختلافات شورا مانند بمبی ساعتی منفجر و صدایش را همگان شنیدند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی‌که انتظار می رفت در این دوره شورای شهر بندرعباس، اختلاف نداشته باشند یا اختلافات بسیار کمتر از ادوار قبلی باشد ، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و چند هفته پس از شروع فعالیت شورا و شهردار ، اختلافات شورا مانند بمبی ساعتی منفجر و صدایش را همگان شنیدند.

    برخی از اعضای شورا عملکرد چند هفته ای شهردار را برنتابیدند و بر طبل استیضاح و تعویض شهردار کوبیدند و تاحالا هم کوتاه نیامدند و این مدت هم با شهردار همراهی نکردند که اگر اختلافات را کنار می گذاشتند و همراهی لازم را با شهرداری و شهردار و برای شهروندان داشتند، بطور حتم چرخ خدمترسانی به شهروندان بهتر و با سرعت تر می چرخید و در دست اندازها و سرعت گیرهای مخالفان، سرعت خدمت رسانی اش کم نمی شد.

    شهر بندرعباس با چالش ها و بحران های زیادی مواجه است که اگر شورا و شهرداری یکدست و متحد می شدند، بطور حتم مشکلات فعلی تا حد زیادی برطرف شده بود. دو دهه از مشکلات محلات حاشیه ای ،بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی نوشتیم و گزارش تهیه کردیم که اگرفقط در همین بخش هم شورا و شهرداری با یاری دولت و حتی صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان و نهادهای انقلابی و خیرین و… برای بازگشایی معابر و احداث اماکن موردنیاز آموزشی فرهنگی ،ورزشی ، تفریحی و…‌اقدام کرده بودند، حاشیه نشینان همچنان از تبعیض و بی عدالتی گلایه مند نبودند.

    شورا نباید اختلافات را به سطح جامعه می کشاند و اختلافات شان را فریاد می زدند . آنها بایستی خدمت به شهر و شهروندان نقطه مشترک شان می شد و مدیران دولتی ،صنایع، نهادهای انقلابی و خیرین را به صحن شورا می بردند و بعد به دل محلات می رفتند و مشارکت شان را برای بازگشایی معابر و احداث اماکن‌موردنیاز می طلبیدند و از آنها می خواستند در سایر حوزه ها نیز سهیم شوند تا مشکلات شهروندان برطرف شود که متاسفانه اینگونه نشد و مشکلات محلات و ساکنان همچنان ادامه دارد.

    خانه های فرسوده در محلات در بارندگی و زلزله و حتی خودبخود در حال فروریختن هستند و ساکنان توان بازسازی املاک فرسوده شان را ندارند و سهم حاشیه نشینان و فرسوده نشینان از ثروت این بندر، فقط سقف ودیوار های لرزان خانه ها و مدارس شده است و شورا بایستی مشارکت دولت، صنایع ، نهادهای انقلابی و خیرین را برای نوسازی املاک فرسوده حاشیه نشینان محروم مطالبه کند، تا قبل از اینکه این املاک فرو بریزند و ساکنان در زیرآوارش مدفون شوند.

    شورا بایستی متحد شود تا مشکلات حمل ونقل عمومی، ترافیک، کمبود اماکن تفریحی،فرهنگی و ورزشی در محلات و… برطرف شود و بتوانند عوارض آلایندگی و افزایش سهم مسئولیت های اجتماعی صنایع را مطالبه کنند و از دولت اعتباراتی را برای حل مشکلات شهر بگیرند.

    متاسفانه شورا با اختلافات شان کاری کرده اند که مردم را نسبت به انتخاب شان پشیمان کرده اند. شورا بایستی منافع مردم خط قرمز شان باشد و همدیگر را تحمل کنند و از برخی موضوعات اغماض و چشم پوشی کنند و تواضع و فروتنی داشته باشند و پیگیر حق و حقوق مردم از دولت و‌… باشند تا مشکلات شهر وشهروندان برطرف شود و مردم قربانی این اختلافات نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.