حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • سودآوری صنایع و تولیدکنندگان متضمن توجه به کیفیت است
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۵۹
    شناسه : 19251
    بازدید 189
    2
    مدیرکل استاندارد استان در اولین همایش مدیران کنترل کیفیت در هرمزگان : دریانیوز// اولین همایش مدیران کنترل کیفیت در استان هرمزگان به همت اداره کل استاندارد هرمزگان با حضور مدیرکل دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی سازمان ملی استاندارد ، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ، مدیرکل استاندارد هرمزگان ، مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی‌و خدماتی و‌... در سالن جلسات اتاق بازرگانی هرمزگان‌برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اولین همایش مدیران کنترل کیفیت در استان هرمزگان به همت اداره کل استاندارد هرمزگان با حضور مدیرکل دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی سازمان ملی استاندارد ، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ، مدیرکل استاندارد هرمزگان ، مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی‌و خدماتی و‌… در سالن جلسات اتاق بازرگانی هرمزگان‌برگزار شد.
    مدیرکل دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی سازمان ملی استاندارد در این‌همایش گفت: این سازمان حامی مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی ، خدماتی و… است. پریسا دهقان افزود: در همین‌راستا آیین نامه‌تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در حال تدوین است تا با تصویب نهایی این آیین‌نامه، دغدغه های مدیران کنترل کیفیت برطرف شده و از آنها حمایت کنیم.

    مدیرکل دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی سازمان ملی استاندارد گفت: مدیران کنترل کیفی واحد‌های تولیدی و خدماتی نقش زیادی در افزایش کیفیت محصولات و خدمات دارند. دهقان افزود: آموزش مدیران کنترل کیفی واحد‌های تولیدی و خدماتی بسیار مهم است و باید جدیدترین شیوه نامه‌ها را بدانند.وی گفت: تایید کیفیت برای ورود مواد اولیه، خروج محصول نهایی و جلوگیری از تولید محصول در صورت وجود اشکال، از مهمترین وظایف مدیران کنترل کیفی است.

    دهقان گفت: در نخستین همایشی که در استان هرمزگان برگزار شد، فرصتی را فراهم کردیم تا خواسته های مدیران کنترل کیفیت را در جنبه های حمایتی ، قراردادی ،مالی به منظور تثبیت و ارتقای جایگاه آنها در واحدهای تولیدی و خدماتی بشنویم .دهقان افزود: به این موارد و دغدغه های مدیران کنترل کیفیت در اصلاحیه آیین نامه‌تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت که در شورای عالی سازمان ملی استاندارد است، توجه شده و تصویب خواهد شد.

    دهقان گفت: دسته بندی موارد موضوعی شامل قراردادکار،استعفا، مرخصی استحقاقی، استعلاجی ،زایمان ،ردیف حقوقی، مدت قرارداد، تشکلی که جنبه حمایتی داشته باشد، از جمله مواردی بود که توسط مدیران کنترل کیفیت درخواست شد و مقرر شد موارد زیرساختی و قانونی آنها بررسی شده و در آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و روش هایی اجرایی مدنظر قرار خواهد گرفت . وی گفت: تا زمان همایش دوم که در شش ماهه دوم‌سال جاری برگزار می شود، امیدوارم نسخه اصلاح‌شده را مصوب کنیم و با تثبیت موقعیت شغلی مدیران کنترل کیفیت‌ واحدهای تولیدی و خدماتی بتوانیم برابر تکلیف ماده ۲۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از ظرفیت های موجود استفاده شود.به گفته دهقان ،دغدغه های مدیران کنترل کیفیت توسط انجمن های مربوطه در سراسر کشور احصاء کرده و از ادارات کل استاندارد در کشور نیز استعلام شده وبا مدیران حوزه کنترل کیفیت ستاد نیز جلساتی داشتیم.

    دهقان گفت:با وزارت تعاون نیز در خصوص جنبه های حقوقی و قراردادی مدیران کنترل کیفیت جلساتی داشتیم .وی تاکید کرد: برای اصلاح آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت اقدام کردیم.دهقان اظهار داشت: در سایر استان ها انجمن مدیران کنترل کیفیت داریم که البته این انجمن ها بایستی منافع مدیران کنترل کیفیت را بصورت کلان در صنایع به منظور تثبیت جایگاه های خودشان ببینند که اگر این تثبیت جایگاه را داشته باشیم ،مزایای مالی ،قراردادی ، حقوق دستمزدی و حمایتی مدیران کنترل کیفیت هم فراهم می شود . وی تاکید کرد:تشکل ها بایستی منسجم و یکپارچه عمل کنند تا صنایع نیز به جایگاه مدیران کنترل کیفیت بیشتر واقف شوند.

    به گفته دهقان، سازمان ملی استاندارد البته تلاش می کند نقش حمایتی را از مدیران کنترل کیفیت داشته باشد تا آنها نیز بتوانند وظیفه نظارتی شان را بر اجرای الزامات و استانداردهای تشویقی و اجباری داشته باشند.وی تصریح کرد: آموزش های عمومی و تخصصی مدیران کنترل کیفیت حائز اهمیت است و در سال گذشته نیز دوره هایی برگزار شد و در طرح توان افزایی مدیران کنترل کیفیت ۳۷هزار نفر شرکت کردند واین دوره در سال جاری نیز ادامه دارد.وی گفت: می خواهیم از مدیران کنترل کیفیت به عنوان کارشناسان رسمی استاندارد در تدوین استاندارد ها استفاده کنیم و این مشارکت ها در فرایند انتخاب مدیران کنترل کیفیت نمونه که نسخه جدیدش پارسال ابلاغ شد، اثرگذار است.وی تاکید کرد: بایستی به سمتی برویم که جایگاه مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی تثبیت شود.

    نهادینه شدن فرهنگ استاندارد و کیفیت
    مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز گفت: اولین همایش مدیران کنترل کیفیت در استان هرمزگان با هدف نهادینه شدن فرهنگ استاندارد و کیفیت برگزار شد و برگزاری چنین همایش هایی تداوم می یابد.مهدی باقری افزود : تولید براساس استاندارد نیاز بازار امروز است و سودآوری صنایع و تولیدکنندگان متضمن توجه به کیفیت است.

    باقری اظهارداشت: مدیران‌کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، خدماتی و …کیفیت محصولات و خدمات را تایید و تضمین می کنند که نشان دهنده جایگاه و نقش مدیران کنترل کیفیت است.وی افزود: در ماده ۲۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تصریح شده که مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی از ابتدا تا انتهای تولید، کیفیت واستاندارد های محصولات را رصد کنند تا محصولات باکیفیت تولید شده تا مردم‌با پشتوانه تایید مدیران کنترل کیفیت، باخاطری آسوده از آن کالاها و محصولات و خدمات استفاده کنند که نشان دهنده جایگاه مدیران کنترل کیفیت است وبه همین‌دلیل بایستی ارتباط تنگاتنگی بین سازمان وادارات کل استاندارد با مدیران کنترل کیفیت وجود داشته باشد تا کیفیت محصولات تولید و خدمات افزایش یابد. وی با اشاره به تشکیل انجمن کنترل کیفی در استان به زودی ، از مدیران کنترل کیفی توانمند خواست کاندید شوند و تاکید کرد: اداره کل استاندارد نیز از این انجمن حمایت می کند.وی افزود : در سال گذشته دوره هایی برای توان افزایی مدیران کنترل کیفیت برگزار شد و با توجه به درخواست مدیران کنترل کیفیت برای افزایش این دوره ها ، در نیمه دوم سال جاری نیز این همایش ها برگزار خواهد شد.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: از این پس برای همه کالا‌های ورودی و خروجی به هرمزگان تاییدیه استاندارد صادر می‌شود.وی افزود: پیش از این، تاییدیه استاندارد برخی از کالا‌ها از جمله لاستیک در استان صادر نمی‌شد و باید در تهران و ارومیه تاییدیه دریافت می‌کردند، اما اکنون همه کالا‌های دارای استاندارد اجباری در استان ثبت می‌شود.وی گفت: موادغذایی، کالا‌های پتروشیمی و پالایشگاهی باید تاییدیه استاندارد اجباری داشته باشند.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: پنج آزمایشگاه جدید نیز در بخش‌های موادغذایی و فلزشناسی تا پایان سال در استان راه اندازی می‌شود.باقری افزود: اکنون ۴۴ آزمایشگاه زیر نظر اداره کل استاندارد هرمزگان فعالیت می‌کنند.مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: ۶۰ درصد صادرات و واردات از هرمزگان صورت می‌گیرد.باقری افزود: این همایش برای نخستین بار با هدف تبیین آخرین دستاورد‌های کیفیت کالا‌های دارای استاندارد اجباری در بندرعباس برگزار شد.وی گفت: اکنون۲۳۱ مدیر کنترل کیفی در واحد‌های تولیدی و خدماتی هرمزگان فعالیت می‌کنند.نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: تولید همراه با کیفیت موجب رونق کار می‌شود.

    حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی افزود: مدیران کنترل کیفی باید با جدیت در کار، مشورت را سرلوحه خود قرار دهند و برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی تلاش کنند.وی از مدیران کنترل کیفیت خواست وظایف شان‌را براساس قانون و‌دقیق انجام دهند تا با تولید کالاهای باکیفیت و محصولات و خدمات استاندارد، اثراتش بیش از پیش به جامعه برسد.گفتنی است در این همایش برخی از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی به بیان دغدغه های شان پرداختند.همچنین از تعدادی از مدیران کنترل کیفیت برتر صنایع استان در این همایش تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.