حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • « سحر » میهمان  ایزوایکو
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۳۲
    شناسه : 16547
    بازدید 178
    3
    سکوی حفاری « سحر یک » به مدت دوماه در ایزوایکو بازسازی و تعمیرات اساسی می‌شود دریانیوز// مدیرعامل ایزوایکو، گفت: هزینه تعميرات در این مجتمع ۵۰ درصد پایین‌تر از خارج کشور و با بهترین کیفیت است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل ایزوایکو، گفت: هزینه تعميرات در این مجتمع ۵۰ درصد پایین‌تر از خارج کشور و با بهترین کیفیت است.

    سلمان ضربی در آیین آغاز بازسازی و تعمیرات اساسی سکوی حفاری سحر یک، اظهار کرد: این دکل حفاری به مدت دو ماه توسط ۲۵۰ نیروی انسانی در مجتمع ایزوایکو مورد بازسازی و تعمیرات اساسی قرار خواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه برای دومین بار است که شرکت حفاری شمال در زمینه تعمیرات این اعتماد را به این مجموعه بومی داشته اند، افزود: ایزوایکو هم با توجه به توان و ظرفیتی که در منطقه دارد تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین عملکرد را در تعمیرات اساسی از خود نشان دهد.مدیرعامل مجتمع ایزوایکو، خاطر نشان کرد: تعمیرات دکل‌ها در داخل کشور و با دستان توانمند نیروهای بومی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی بیشتر، جلوگیری از خروج ارز از کشور، ارتقای تکنولوژی و کاهش هزینه‌ها شود.

    دکل « سحر یک » و دنا همزمان وارد حوضچه می‌شوند

    ضربی بیان کرد: این سیزدهمین دکلی است که در این مجتمع با توان بومی ایرانی مورد بازسازی و تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد و همزمان با دکل سحر یک دکل دنا را هم وارد داگ خواهیم کرد و برای کارهای تکمیلی وارد حوضچه خواهد شد.

    وی میزان صرفه جویی ارزی از انجام تعمیرات اساسی این چنین دکل ها را ۱۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود زیرساخت در ایزویکو این گونه ارزها می‌تواند در جاهای خیلی حساس و مهمتری مورد استفاده قرار گیرد.

    مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه ما در این مجتمع ادعا نداریم که تمام کارها را می‌توانیم انجام دهیم، ابراز داشت: اما این انتظار را داریم که ظرفیت ملی و داخلی به صورت کامل در بخش تعمیرات کشتی مورد توجه و استفاده قرار گیرد.ضربی گفت: این امکان وجود دارد تا ۴۰ درصد ظرفیت تعمیرات خود به خصوص در رابطه با شناورهای بزرگ را افرایش دهیم.

    ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی

    وی تصریح کرد: هزینه تعمیراتی که در ایزوایکو انجام می‌شود با ارز سنا و نرخ ETS انجام می‌شود و همین تعمیرات که در خارج کشور صورت می‌گیرد با نرخ دلار آزاد محاسبه می‌شود و اگر نرخ دلار آزاد و رفت و آمد را در نظر بگیریم ۵۰ درصد هزینه ها در این مجتمع پایین تر از خارج کشور است.

    مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه دکل حفاری سحر یک ۱۳ سال به صورت مداوم بر روی چاه‌های نفتی و گازی فعالیت می‌کرد، گفت: اصول این است که هر دو سال یکبار این دکل ها مورد تعمیرات اساسی قرار گیرند؛ اما آنقدر ترافیک کاری و عملیاتی وجود دارد که این امکان فراهم نمی شود.ضربی نیاز کشور را به دکل‌های حفاری را ۲۰ فروند عنوان کرد و افزود: با توجه به تجربه ساخت و عملیاتی شدن دو فروند دکل‌ در شمال کشور که دریای خزر ‌انجام شد این ظرفیت و توانمندی وجود دارد که در جنوب کشور این سازه های استراتژیک مورد توجه قرار گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به افق ۱۴۰۴ ایزوایکو اشاره داشت و خاطر نشان کرد: ما در این مجتمع همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا یک صنعت سرآمد و الگو برای تعمیرات انواع کشتی باشیم.مدیرعامل ایزوایکو، اضافه کرد: امروزه یاردهای این مجتمع پُر از کشتی است و در حال‌ حاضر شرکتی که برای ساخت یا تعمیرات به ایزوایکو مراجعه کند باید چهار ماه در نوبت منتظر باشد و ما به این مرحله و توانمندی رسیده‌ایم که خدمات خود را پیش فروش کنیم.

    کاهش زیاد بدهی‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی ایزوایکو

    ضربی بیان کرد: توانستیم بدهی‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی مجموعه را به مقدار خیلی زیاد کاهش دهیم و این اقدامات در کنار کارهای دیگر این مجتمع بوده است.وی با بیان اینکه ما ظرفیت بسیار خوبی در بخش تعمیرات داریم، گفت: می‌توانیم تا ۴۰ درصد هم این ظرفیت را افزایش دهیم در قسمت تعمیرات هم نیازی به خارجی‌ها نداریم؛اما خود را بی‌نیاز از تکنولوژی نمی‌دانیم.

    مدیرعامل ایزوایکو ابراز داشت: تاکنون ۱۹۶۵ فروند شناور کوچک و بزرگ را تعمیر کرده ایم و ۱۷ پروژه نفت و گاز هم اجرا شده و ۳۴۱ پروژه ساخت کشتی هم تحویل کارفرما شده است.ضربی با تشکر و قدردانی از مجموعه حفاری شمال به واسطه اعتماد آنان به توانمندی صنعت داخلی، عنوان کرد: دیگر کارفرمایان که هنوز هم نیم نگاهی که به خارج از کشور دارند از این شرکت الگو بگيرند؛ زیرا ایزوایکو بستر و زیرساخت مناسبی برای کارفرمایانی است که برای رشد اشتغال کشور، جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از صنایع داخلی اهمیت می‌دهند.

    وی در پایان گفت: یک ماه پیش نوسازی سه فروند شناور را آغاز کردیم و به زودی مراحل ساخت آن‌ها را شروع خواهیم کرد.

    مدت زمان بازسازی ۶۰ روز است

    علیرضا سلمان زاده مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز در این آیین، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان بزرگترین شرکت حفاری غیر دولتی کشور است که صاحب‌ تجربیات فراوانی در حفاری چاه‌های نفتی و گازی دارد.

    وی در ادامه افزود: این مجموعه دارای دکل‌های خشکی و دریایی است که برنامه‌هایی برای تقویت و تجهیز این ناوگان را داریم.مدیر عامل شرکت حفاری شمال خاطر نشان کرد: سکوی حفاری سحر یک بعد از ۱۳ سال فعالیت بدون وقفه و حفاری ۱۹ میدان نفتی و گازی برای بازسازی و تعمیرات اساسی وارد مجتمع ایزوایکو شده است.

    سلمان زاده بیان داشت: سکوی حفاری « سحر یک » پس از بازسازی و تعمیرات اساسی،‌فعالیت خود را به منظور حفاری و تکمیل چاه‌های نفتی و گازی کشور آغاز خواهد کرد.وی افزود: مدت زمان بازسازی سکوی « سحر یک » ۶۰ روزه است و بعد این بازسازی سازه و تعمیرات اساسی تجهیزات انجام می‌شود.

    مدیر عامل شرکت حفاری شمال در ادامه به ویژگی‌های عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی سکوی حفاری « سحر یک » اشاره کرد و بیان داشت: این عملیات در حوضچه خشک انجام شده و یک فرآیند تمام ایرانی است که در کشور با اتکا به توان مهندسین، متخصصان و تجهیزات داخلی انجام خواهد شد.

    سلمان زاده ابراز کرد: از دیگر ویژگی‌های این بازسازی، سرعت آن است زیرا معمولا این فرآیند ماه‌ها به طول می‌انجامد اما با برنامه ریزی صورت گرفته این بازسازی طی دوماه به پایان می رسد.وی در پایان گفت: اعتماد به مهندسین، متخصصان و صنعت داخلی مزایای بسیاری برای کشور دارد که مهم‌ترین آنها اشتغال‌زایی و خروج ارز از مملکت است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.