حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سامانه اجاره بها و فروش مسکن  راه اندازی شود
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
    شناسه : 10188
    بازدید 1298
    7
    دریانیوز// چند روز قبل به یکی از مشاوران املاک بلوار معلم بندرعباس رفتم و پرس و جویی در مورد املاک سه خوابه داشتم که مشاور املاک در مورد رهن ملک سه خوابه ای گفت یک واحد دارد که مالک یک میلیارد و صد میلیون تومان گفته و یک واحد 160متری هم برای فروش با متری 35میلیون تومان داشت که قیمتش 5میلیارد و 600میلیون تومان می شد که هنوز فروش نرفته بود و مشخص نیست آیا به زودی کسی بخرد یا نه .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند روز قبل به یکی از مشاوران املاک بلوار معلم بندرعباس رفتم و پرس و جویی در مورد املاک سه خوابه داشتم که مشاور املاک در مورد رهن ملک سه خوابه ای گفت یک واحد دارد که مالک یک میلیارد و صد میلیون تومان گفته و یک واحد ۱۶۰متری هم برای فروش با متری ۳۵میلیون تومان داشت که قیمتش ۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان می شد که هنوز فروش نرفته بود و مشخص نیست آیا به زودی کسی بخرد یا نه .

    مشاور املاک البته مدعی بود که مالک واحد فروشی پول لازم دارد و ملک‌ را ارزان‌تر از قیمت بازار گذاشته است. به ایشان گفتم ضرورت دارد سامانه اجاره املاک هرچه سریعتر در بندرعباس فعال شود تا مالکان نتوانند هر قیمتی را برای ملک شان اعلام کنند و سقف و کف قیمت املاک مشخص می‌شود. متاسفانه در سایه عدم ساخت مسکن در یک دهه اخیر در بندرعباس توسط دولت (۸سال در دولت سابق و دو سال در دولت سیزدهم)، مافیای مسکن از کمبود مسکن در این شهر مهاجرپذیر حداکثر سوء استفاده را نموده و قیمت‌ها بسیار حبابی شد. از ماه قبل که عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس وارد فاز اجرا شده است، دلالان از خرید مجدد ملک عقب نشینی کرده‌اند و نگرانی بر آنها مستولی شده و تلاش می کنند املاک احتکارشده شان را هرچه زودتر به فروش برسانند که مشتری ندارند.

    اما از طرفی دیگر ضرورت دارد همانطور که «علیرضا مهلی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور وعده داده بود، هرچه زودتر سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی شود و علاوه بر ارزش گذاری املاک برای رهن واجاره توسط کارشناسان حوزه مسکن و دستگاه های نظارتی و اجرایی و بخصوص راه و شهرسازی، ارزش و قیمت واقعی املاک نیز بهتر است در این سامانه برای فروش ارزیابی و قیمت گذاری شود تا سقف و کف قیمت ها برای مشاوران املاک و فروشندگان و خریداران مشخص شود و هیچکس نتواند قیمتی را حبابی و غیرواقعی اعلام کند که اگر این خواسته شهروندان و وعده نماینده وزارت راه وشهرسازی هر چه زودتر اجرایی شود، بطور حتم بازار مسکن در حوزه رهن واجاره و فروش به سامان خواهد رسید و آرامش می یابد و ضرورت دارد این سامانه زودتر راه اندازی شده تا از سوء‌استفاده در قیمت گذاری‌ها کاسته شود وحباب در اجاره بها و فروش ازبین برود. در حال حاضر قیمت های رهن واجاره و فروش بی ضابطه شده است و نظارتی در این حوزه وجود ندارد. در اپلیکیشن های مجازی توسط مشاوران املاک و دلالان قیمت سازی می شود و لازم است که از قیمت‌گذاری‌‌های نامتعارف جلوگیری شود و اجازه درج قیمت‌های نامتعارف داده نشود تا بازار مسکن بیش از پیش متلاطم نشده و به آرامش برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.