حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساخت شناورهای دریایی « سهپر دریا جنوب » با بالاترین استانداردهای جهانی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
    شناسه : 8670
    بازدید 1462
    11
    مدیرعامل شرکت سهپر دریا جنوب عنوان کرد دریانیوز // مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب، گفت: شناورهای دریایی تولیدی این مجموعه با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب، گفت: شناورهای دریایی تولیدی این مجموعه با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.
    مدیرعامل شرکت سهپر دریا جنوب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در جهت ساخت و تعمیرات انواع شناورهای دریایی آغاز کرده و یک‌ شرکت کاملاً خصوصی است. وی در ادامه افزود: این مجموعه در مسیر توسعه صنعت دریایی کشور همواره با مقابله با تحریم های بین المللی با صنایع دریایی از جمله صنعت کشتی سازی کشور توانسته است طراحی و تولید انواع شناور تا ظرفیت ۱۰ هزار تُن را تا سقف ۸۵ درصد بومی سازی کند و زنجیره تعمیرات را نیز تا صد درصد از وابستگی به خارج از کشور قطع نماید و تاکنون توانسته کشتی های را با بالاترین کیفیت و استاندارهای جهانی تولید کند.
    هرمزگان پناسیل بالای در صنایع دریایی دارد
    مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب با بیان اينکه هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در خصوص توسعه صنایع دریایی دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد دریا محور صنعت کشتی سازی در همه دنیا به عنوان صنعت مادر و جزء صنایع استراتژیک محسوب می‌شود و در این رابطه نیاز مبرم به حمایت های همه جانبه داریم تا با توسعه آن بتوان علاوه بر رونق و مصرف مواد مورد نیاز ساخت کشتی که صنایع زیر دست را می بخشد بلکه صنایع بالادستی از جمله صنایع نظامی حمل و نقل دریایی کشتی های ماهیگیری، سکوهای نفتی، شناورهای خدماتی و پشتیبان صنعت پرورش ماهی در قفس در دریا و بسیاری از خدمات دریایی دیگر را بی نیاز از واردات کرد.

    بزودی کارخانه جدیدی به ظرفیت دوبرابر کارخانه فعلی افتتاح می‌شود
    عرب به تعداد افراد شاغل در این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و صدها نفر دیگر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند و یکی از معدود شرکت های فعال در صنعت کشتی سازی کشور است که علیرغم کلیه مشکلات و موانع پیش رو نه تنها از فعالیت خود کم نکرده بلکه همواره نسبت به توسعه فعالیت خود اهتمام داشته است.

    وی از افتتاح کارخانه جدیدی با ظرفیت دوبرابر کارخانه موجود خبر داد و ابراز داشت: کلیه مراحل اجرایی آن در حال انجام بوده و فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد با توجه به پهنه ساحلی دریای و جزایر متعدد کشور استقرار صنایع دریایی در گوشه گوشه این سواحل و جزایر و حایز اهمیت بوده و در کنار اشتغال آفرینی و ارزش افزوده مطمئن، ثبات و امنیت به ارمغان خواهد آورد و از قاچاق کالا و سوخت جلوگیری می‌شود.

    مدیر عامل شرکت سپهر دریا جنوب، بیان کرد: توجه ویژه سازمان های متولی در صدور مجوز های لازم از جمله سازمان صمت و بنادر و دریانوردی که جزء مهمترین سازمان های متولی این صنعت می باشد با همکاری بقیه سازمان ها در خصوص تسهیل در صدور مجوزها فعالیت و بهره برداری از سواحل به منظور استقرار این صنایع و تسهیل در تهیه زنجیره تامین مواد اولیه می‌توانند در رشد و توسعه این صنعت نقش بسزایی ایفا کنند.
    نیروی انسانی ماهر یک شبه به وجود نخواهد آمد
    عرب با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص این صنایع یک شبه به وجود نخواهد آمد، عنوان کرد: باید با همت و تلاش همه دست اندرکاران مانع از خروج صنعتگران و متخصصان این عرصه از چرخه فعالیت صنایع دریایی شد. وی رویکرد مثبت سازمان های دولتی به داخل کشور که نیاز به خدمات مربوط به تعمیرات شناورهای دریایی و همچنین نیاز به شناورهای جدید می‌باشد در کنار بخش خصوصی می توانند موجبات رونق هر چه بیشتر این صنعت شوند و تا زمانی که مدیران و دست اندرکاران سازمان های دریایی و نفتی اقدام به خرید از خارج کشور را از دستور کار خود خارج نکنند و شرایط رقابتی لازم جهت رونق و فعالیت صنایع داخلی محیا نخواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سهپر دریا جنوب، ابراز داشت: با توجه به اینکه تسهيلات بانکی مورد نیاز به ساخت شناورهای جدید به صورت مدت‌دار چهار تا پنج ساله و حتی هفت ساله توجیه اقتصادی دارد و با توجه به مشکلات ناشی از کاهش ارزش پول ملی طی زمان‌های طولانی انگیزه‌ای برای اینکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی برای مشارکت و ارائه تسهيلات بانکی دراز مدت به این صنعت وجود نداشته باشد.
    تسهيلات بانکی با ارزهای با ثبات در نظر گرفته شود
    عرب ادامه داد: از این رو پشنهاد می‌شود تسهیلات به صورت ارزهای با ثبات مثل یوان و یورو با سود مشارکت متعارف بین الملی جهت این گونه تسهيلات در نظر گرفته شود تا امکان ساخت و تعمیرات شناورهایی مهیا شود.وی اضافه کرد: ایجاد بخش کارشناسان دریایی در هر بانکی به منظور بررسی سریع‌تر و اتخاذ تصمیمات مربوطه هرچه سریعتر و اثربخش آن در استان‌های دریایی کشور پیشنهاد می‌شود.
    مدیر عامل شرکت سپهر دریا جنوب عنوان کرد: به منظور صادرات محصولات دریایی به کشورهای هدف با توجه به تحریم‌های موجود راهکاری در اتاق بازرگانی کشور به منظور تضامین طرفین و راهکاری جهت تسویه آن بررسی و شرایط اجرایی آن مورد استفاده قرار گیرد.

    عرب از همکاری مدیران و کارشناسان سازمان صمت بنادر و دریانوردی، راه و شهرسازی، محیط زیست، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و اهتمام ویژه استانداری قبلی و فعلی که در برگزاری جلسات متعدد کارگروه رفع موانع تولید طی سالیان گذشته که این شرکت با مشکلات متعددی که غالباً از تحریم‌های بین‌المللی بود با سعه صدر در چهارچوب قوانین مساعدت و فرصت لازم جهت رفع آن به همراه راهکار لازم به این شرکت داده شده تشکر و قدردانی کرد.

    وی در پایان به فعالین اقتصادی که از تلاطم اوضاع اقتصادی و تحریم ها آسیب دیده اند توصیه کرد: با صبوری و تلاش مستمر و با برخورداری از اختیارات قانونی کارگروه رفع موانع تولید به احیای رونق و روزافزون بنگاه اقتصادی خود امیدوار باشند.
    لازم به ذکر است: خبرنگاران در تور صنعتی که به همت سازمان صمت برگزار شده بود ازروند ساخت و تعمیر شناورهای دریایی شرکت سپهر دریای جنوب بازدید و در جریان مراحل ساخت قرار گرفتند و در نشست خبری شرکت کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.