حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روی هر لینکی کلیک نکنید
    ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۵
    شناسه : 16228
    بازدید 188
    7
    دریانیوز// مجرمان سایبری و شیادان فضای مجازی ،پنهان درگوشه ای درانتظار فریب طعمه های خویش هستند.یکی از شگردهای نسبتا قدیمی اما پرکاربرد آنها استفاده از انتشار پیامک های انبوه برای اغفال کاربران است.
    ارسال توسط : نویسنده : سیدرضا هاشمی زاده منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مجرمان سایبری و شیادان فضای مجازی ،پنهان درگوشه ای درانتظار فریب طعمه های خویش هستند.یکی از شگردهای نسبتا قدیمی اما پرکاربرد آنها استفاده از انتشار پیامک های انبوه برای اغفال کاربران است.

    برخی از کاربران تلفن های همراه ، علیرغم همه اطلاع رسانی ها و هشداردهی های مراجع ذیصلاح ،همچنان دردام این مارهای خوش خط و خال می افتند. مضمون و محتوای پیامک ها یا تشویق کننده و برانگیزاننده به دست آوردن امتیاز یا بهره مند شدن از امکان مادی،معیشتی و…است یا ترساننده و موجب نگرانی و دغدغه کاربران .دردسته اول ،پیامک ها وعده بهره مندی کاربر رااز جایزه ،کالابرگ یا حضوردرقرعه کشی و..اطلاع می دهد و در دسته دوم ،کاربراز خطر توقیف خودرو، شکایت قضایی ،عدم ریجستری گوشی و نظایر اینها مطلع می شود.

    اگرکاربران گوشی های همراه آگاهی کافی به سازوکار چنین کلاه برداری هایی نداشته باشند به محض مشاهده پیامکها دچار شادی و شعف یا کنجکاوی و اضطراب و دلهره و… می شوند و به لینک ارسالی زیرپیام ها مراجعه می کنند .این لینک ها یا آلوده به ویروس است یا که درگاههای جعلی فیشینگ است. هیچ سازمان یا نهاد دولتی به شکلی که دراین لینک ها آمده از کاربران درخواست واریزوجوه ولو اندک نمی کند. کاربرانی که نادانسته وارد تله فیشینگ ها می شوند و اطلاعات کارت بانکی خودرا وارد درگاه جعلی می کنند به دقایقی نمی رسد که تمام موجودی آنها از حسابشان دزدیده می شود .

    پیگیری رد این پول های سرقتی نه ساده است و نه به سرعت می تواند روی دهد. مجرمان سایبری صدها شگرد برای ردگم کردن سرقت های خود از حساب های مردم دارند. یکی از آن راهها استفاده از حساب های اجاره ای یا مجعول یا مربوط به سالمندان و سالخوردگان است . اصولا کاربران باید بدانند برای خرید اینترنتی ،یک کارت بخصوص با مبلغ کنترل شده را مورد استفاده قرار دهند که اگر اطلاعات ومشخصات آن لو رفت حداقل مبلغ کمتری خسارت دیده باشند.

    مجرمان سایبری شب و روز درحال نقشه کشیدن برای چپاول و دستبردهای ناپیدا به مال و دارایی مردمند و اگرکاربران حواسشان به این گونه دقت ها نباشد به سادگی طعمه آنان خواهند شد پس ساده ترین کار این است به محض دریافت پیامک های این چنینی بدون توجه به وسوسه ها و کنجکاوی ها، آن را پاک کنیم .این ساده ترین روش برخورد و دوری از مضرات ورود به یک ماجرای پیچیده بی سرو ته است که ممکن است چندین میلیون تومان هزینه در پی داشته باشد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.