دریانیوز: از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ به بعد، رسیدگی به اعتراضات مالیاتی فقط از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی امکان پذیر است. به گزارش خبرنگار دریا، رضا آخوندزاده مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان با اشاره به بند یک دستور العمل اجرایی ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی۲/۳/۱۴۰۰ گفت: کلیه مودیان پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی چنانچه نسبت به هریک معترض باشند می بایستی ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اوراق مذکور با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک امورمالیاتی به نشانی www.intamedia.ir اعتراض خود را به همراه مستندات مربوطه ارسال نمایند. مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان افزود: از تاریخ۱۸/۲/۱۴۰۱ به بعد صرفا به اعتراضاتی که از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور ارسال گردد رسیدگی خواهد شد، لذا در راستای اجرای ماده ۲۳۸قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب۲/۳/۱۴۰۰ به اعتراضاتی که از طرق دیگر واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
آخوند زاده با اشاره به ضرورت هوشمند سازی نظام مالیاتی تصریح کرد: این اتفاق موجب افزایش کارایی، اجرای عدالت مالیاتی، سهولت فرآیندها، رضایتمندی عمومی، کاهش فرار مالیاتی و مالیات ستانی بر مبنای داده های دقیق و شفاف خواهد شد. مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک را گامی مهم در تحقق دولت الکترونیک قلمداد کرد و گفت: از طریق این پنجره خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه میشود که از آن جمله درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، مشاهده اطلاعات پروندههای مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامههای مالیاتی، و … اشاره کرد. وی درپایان مودی محوری و مقابله با فرار مالیاتی را به عنوان اولویت های اداره کل امورمالیاتی استان هرمزگان اعلام کرد.
ثبت دیدگاه