حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • رسانه ها حوزه کودک را مطالبه کنند
    ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
    شناسه : 20014
    بازدید 141
    3
    مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان: دریانیوز//مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از رسانه ها خواست مطالبه گری حوزه کودک را در برنامه داشته باشند و روزهای درخشانی را برای کودکان استان رقم بزنند . پروین پشتکوهی در نشست خبری به مناسبت هفته کودک با بیان اینکه نوک پیکان رسانه ها هم اول به سمت کانون و سپس سایر دستگاه ها باشد، گفت: بایستی جشنواره رسانه ای ویژه کودک داشته باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از رسانه ها خواست مطالبه گری حوزه کودک را در برنامه داشته باشند و روزهای درخشانی را برای کودکان استان رقم بزنند . پروین پشتکوهی در نشست خبری به مناسبت هفته کودک با بیان اینکه نوک پیکان رسانه ها هم اول به سمت کانون و سپس سایر دستگاه ها باشد، گفت: بایستی جشنواره رسانه ای ویژه کودک داشته باشیم.

    پشتکوهی افزود: رسانه ها توجه مسئولان و سیاستگذاران و برنامه ریزان را به حوزه کودک جلب کنند تا با سرمایه گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان ، انسانهایی توانمند ساخته شوند و توسعه یافتگی جامعه را به همراه داشته باشد.پشتکوهی تاکید کرد: سیاستگذاران ، دولتمردان و‌برنامه ریزان در حوزه های آموزشی اقتصادی ، اجتماعی ،فرهنگی و….بایستی پیوست کودکی را در تمام برنامه های شان داشته باشند‌.

    وی اظهار داشت: در دوسال اخیر خانواده نیز در سبد کانون و هم عرض با کانون قرار گرفته و برنامه های مان را برای کودکان و خانواده ها اجرا می کنیم.وی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه آموزش بسیار مهم است و گام اول آموزش هم پرورش است و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان متولی حوزه کودک تلاش می کند که تمام ابعاد را ببیند.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: ‌شعار هفته کودک امسال «برای کودکان، برای آینده» است که نشان می دهد اگر برای آینده می خواهیم گامی برداریم ، بایستی از دوران کودکی شروع کنیم. وی گفت : امروز دوشنبه دو عضو کانون هرمزگان که در جشنواره آداب و رسوم ایران و چین برگزیده شده اند، در سفارت چین در تهران تجلیل می شوند. وی گفت: در هفته نجوم، مرکز علوم مجتمع آفرینش بندرعباس در بین۱۴۷ دستگاه علمی در کشور ششم و در بین مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور هم اول شد.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کتابخانه پستی بندرعباس رتبه چهارم کشوری را با امانت دادن هفت هزار جلد کتاب در مدت شش ماه کسب کرد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان توسط معاونت تولید کانون کشور به عنوان استان برگزیده اعلام شد.وی افزود: در تابستان امسال ۵۰هزار جلد کتاب امانت داده شده و ۵۷۱ کارگاه برگزار کردیم که کارگاه های تخصصی با۱۹۵ عنوان و حضور ۵۰ هزار و ۵۷۰نفر شرکت کننده برگزار شده است.

    پشتکوهی اظهارداشت: فعالیت های عمومی کانون با ۱۲۴عنوان را برای ۴۲هزار و ۴۰۰نفر داشته ایم.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهارداشت: امسال دو کتابخانه سیار به ناوگان مان اضافه شده و به چهار کتابخانه رسیده تا کودکان مناطق محروم، دور و حاشیه نشین شهری و روستایی بتوانند از برنامه های کانون استفاده کنند.وی گفت: گرچه کانون در این سال‌ها پیشرفت خوبی داشته است، اما کافی نیست و خدمات کانون بایستی گسترده تر باشد.پشتکوهی افزود: سینما کودک در ابوموسی بزودی راه اندازی می شود.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی کانون علوم و فناوری نوین هم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است و اولین پایگاه را در شهرک علوی در رشته های نجوم ، رباتیک و…. راه اندازی می کنیم.وی گفت: در کانون استان در رشته رباتیک ۵ رتبه برتر منطقه ای داریم و دوبرگزیده ملی نیز آذرماه برای رقابت به مسقط می روند.

    پشتکوهی افزود: در طرح یاسمن که مبدع آن نخبه کشوری یاسمن عباسی است که یکی از اتاق های خانه اش را در دمشهر میناب به کتابخانه تبدیل کرده است، حسینیه ها ، مساجد ، خانه ها و… که به عنوان کتابخانه تجهیز می شوند تا کودکان و نوجوانان استفاده کنند، حمایت می شوند.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به برنامه های هفته کودک در استان گفت: نواخته شدن زنگ دوستی در مدارس ، نشست های عزت نفس در کودکان و همچنین کودکان با نیازهای ویژه ، پیگیری جهت راه اندازی انجمن سندرم داون ، نشست انجمن شاعران نوجوان ، دیدار با کودکان در بیمارستان، رایگان شدن موزه ها برای استفاده کودکان‌، دیدار با کودکان خانواده های شهدا ، دیدار کودکان با مسئولان از جمله فرماندار، شهردار وشورا ،نشست نقد و بررسی کتاب خرس های مهربان ،پویش هوای نغمه خوانی با یاد زنده یاد استاد بهمنی ، رصد عمومی سیاره های کیوان و زحل (بازگشت ارباب حلقه ها)در امروز دوشنبه در مرکز آفرینش بندرعباس ، تخفیف ۱۵ درصدی در فروشگاه کانون ، راه اندازی رادیو کودک با همکاری صداوسیما، اجرای جنگ شادی ، عضویت رایگان در کانون در ۱۷ و۱۸ مهرماه ، اعزام ۵۰قصه گو به پارکها ، اماکن تجاری و عمومی از جمله برنامه های این هفته است.

    وی افزود : هرمزگان در برنامه مجازی جزو استان برتر کشور است.پشتکوهی خاطرنشان کرد: بیست و ششمین جشنواره قصه گویی در آبان ماه برگزار می شود که مرحله استانی آن در بندرعباس است.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: برنامه شب مانی با مشارکت قرارگاه محلات در استان اجرایی شد.وی افزود: اعضای کانون به عنوان کانون یار، ارتباط کانون پرورش فکری را با مدرسه شان برقرار می کنند و‌بخشی از کتاب های کانون را به مدارس می دهیم‌ و دانش آموزان دیگر هم‌عضو کانون می شوند.

    پشتکوهی اظهارداشت: شورای والدین نیز در کانون داریم و همفکری می کنیم تا فعالیت های کانون گسترده تر شود.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهارداشت: ۱۸ هزار کودک و نوجوانان از برنامه های کانون در سطح استان استفاده می کنند.وی گفت: قبول داریم ۲۲مرکز کانون نمی توانند به ۳۵۰۰مدرسه و حدود ۴۰۰دانش آموز خدمات ارائه نمایند ،اما برای آموزش های تخصصی مربیان و معلمان آمادگی داریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.