حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۱ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 11 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4013 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • راه آهن سریع السیر تهران بندرعباس خوابی که تعبیر نمی‌شود؟
    ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۴:۵۲
    شناسه : 22282
    بازدید 146
    4
    دریانیوز// از ابتدای دهه هفتاد که مسیر قطار بندرعباس تهران افتتاح شد تا همین یکی 2 سال گذشته که صحبت از کریدور شمال جنوب مجدد در رسانه‌ها داغ شد این موضوع مطرح بوده است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// از ابتدای دهه هفتاد که مسیر قطار بندرعباس تهران افتتاح شد تا همین یکی ۲ سال گذشته که صحبت از کریدور شمال جنوب مجدد در رسانه‌ها داغ شد این موضوع مطرح بوده است. قطاری که بتواند پیمایش ۱۹ تا ۲۱ ساعته این مسیر طولانی و ملال آور را کاهش دهد و هزینه‌های مالی و زمانی بازرگانان؛ کارخانجات، صنایع، بیماران، گردشگران و مردم عادی را بکاهد از ملزوماتی است که هنوز در پیچ و خم برنامه‌های ۳۰ ساله کشور مانده است.

    راه اندازی این خط آهنی که می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم از میزان تورم در کشور کاسته و معیشت مردم را بهبود بخشد در دولت سیزدهم مجدد مطرح شد، البته به عنوان بخشی از کرویدور شمال جنوب.اما هنوز اقدام ملموسی از سوی مسوولان راه آهن دیده نمی‌شود گویا شاید تنها حرف‌هایی بوده که در همان دولت زده شده و اکنون با اتمام نافرجام دولت سیزدهم به باد فراموشی سپرده شده است.از سوی دیگر، برخی استان ها همچون همدان و خراسان رضوی درحال فعالیت و تلاش بسیار برای عملیاتی کردن مسیر سریع السیر تهران – مشهد و تهران – همدان هستند تا از اتلاف هزینه‌های مالی و زمانی بکاهند.

    در این بین با وجود آنکه اهمیت خط آهن بندرعباس تهران برای برقی شدن بیشتر از مشهد و همدان است اما با توجه به فعالیت بیشتر نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی و دغدغه بیشتری که از خود نشان میدهند، احتمال دارد سریع‌تر از مسیر بندرعباس به این امکان حمل و نقلی مهم دست یابند.هر چند دوستی استاندار سابق هرمزگان بر اهمیت این مسیر تأکید کرده است اما در عمل چیزی بر روی زمین دیده نمی‌شود، همچون نهضت ملی مسکن بندرعباس که هنوز در مرحله خاک است و سر بر نیاورده است.

    امید است آشوری که خود نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده و به خوبی از سابقه و اهمیت خط آهن سریع السیر بندرعباس تهران آگاه است بتواند با رایزنی ها و فعالیت‌های خود با توجه به نفوذی که در سال‌های نمایندگی اش در مرکز پیدا کرده، مسیر خط آهن مذکور را از مرحله طرحی سی و خورده‌ای ساله به نمادی از وعده و اقدام اجرایی شده تبدیل کند.هر چند این دغدغه را باید مسوولان کشوری همچون وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، بانک مرکزی، وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس جمهور داشته باشند، اما با توجه به دغدغه های آنان در سایر مباحث باید این مطالبه را از مسوولان محلی و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی داشت و پرسید در این سالها که نماینده بوده‌اند چه اقدامی برای این منظور انجام داده‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.