حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • راهکارهای کاربردی جذب دختران نوجوان به حجاب و عفاف
    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
    شناسه : 19010
    بازدید 166
    4
    دریا نیوز//جایزه و پاداش همیشه برای کودک ایجاد انگیزه می کند و به او اطمینان خاطر می دهد کاری که انجام داده درست بوده و باید آن را ادامه دهد بنابر این هر از چند گاهی برای دخترخردسالتان که از حجاب استفاده کرده هدیه ای زیبا تهیه کنید.
    ارسال توسط : نویسنده : معصومه زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//جایزه و پاداش همیشه برای کودک ایجاد انگیزه می کند و به او اطمینان خاطر می دهد کاری که انجام داده درست بوده و باید آن را ادامه دهد بنابر این هر از چند گاهی برای دخترخردسالتان که از حجاب استفاده کرده هدیه ای زیبا تهیه کنید.نشان دادن زیبایی های خود به دیگرا ن برای دختر نوجوان شما لذت بخش است. اگر می خواهید این لذت زودگذر را از او بگیرید، باید لذتی بزرگتر را جایگزین آن کنید. برای مثال با دخترتان طوری رفتار کنید که پوشیدن روسری برای او خاطرات خوبی به همراه داشته باشد.همه پدر و مادرها دوست دارند از بهترین داشته هایشان به فرزندانشان بدهند. یکی از داشته های مهم شما به عنوان والدین، سرمایه بزرگ عفاف و حجاب است که تأثیر زیادی بر روی تحکیم خانواده دارد. در ادامه برخی از راهکارهای کاربردی که می تواند در جذب دختران نوجوان به حجاب و عفاف مؤثر باشد ارائه می‌شود:
    ۱- آشنایی با حجاب از راه بازی
    مهم است که فرزندتان از همان طفولیت به صورت تدریجی و عینی با حجاب آشنا شود. بچه ها در این سن، هنوز وارد مرحله ای نشده اند که مفاهیم انتزاعی را بفهمند. پس باید دریچه های دیگری را برای آموزش دادن به آنها پیدا کنید. یکی از مهمترین این دریچه ها قصه و بازی هستند . با دخترتان خاله بازی و میهمان بازی کرده و در این بازی ها از او بخواهید که از چادر یا روسری استفاده کند.
    ۲- به او حق انتخاب بدهید
    اگر دختر کوچولوی شما دوست دارد که بیرون از خانه روسری بپوشد و یا چادر به سر کند، از این انتخاب او استقبال کنید و وقتی خسته شد و آنها را به شما داد او را با عباراتی مثل « خودت باید بیاوری»، «گفتم سرت نکن » و غیره سرزنش نکنید. به تمایلات کودکانه او احترام بگذارید. اگر هم دخترتان نوجوان است به هیچ وجه او را به داشتن حجاب مطلوب خودتان مجبور نکنید. مرزهای حجاب را برای او مشخص کنید و در این چارچوب به او اجازه بدهید آنطور که دوست دارد حجاب داشته باشد.
    ۳- از در بهشت وارد شوید
    آگاهی نسبت به مسایل مختلف آنها را نسبت به اهدافشان افزایش می دهد. همسرانی که عفیف و محجوبند، به اهدافی که برای زندگی مشترکشان تعیین کرده اند بیشتر پای بند می مانند با بچه های کوچک درباره جهنم و خشم خدا صحبت نکنید برای مثال نگویید که «اگر روسری سر نکنی خدا تو را دوست نخواهد داشت و یا تو را در آتش می اندازد». به جای آن بگویید که « خدا همیشه تو را خیلی دوست دارد، تو هم او را دوست داری؟» و چون همه بچه ها به این سؤال پاسخ مثبت می دهند به او بگویید که «فکر می کنی چه جوری می توانی به خدا نشان بدهی که دوستش داری؟» و وقتی او نظراتش را می گوید شما هم به مسئله حجاب اشاره کنید: « یکی از راه هایی که خدا می فهمد تو دوستش داری این است که وقتی از خانه می رویم بیرون روسری سرت کنی»
    ۴-حجاب را جذاب کنید
    نشان دادن زیبایی های خود به دیگران برای دختر نوجوان شما لذت بخش است. اگر می خواهید این لذت زودگذر را از او بگیرید، باید لذتی بزرگتر را جایگزین آن کنید. برای مثال با دخترتان طوری رفتار کنید که پوشیدن روسری برای او خاطرات خوبی به همراه داشته باشد .
    ۵- خودتان عفاف و حجاب داشته باشید
    برای اینکه فرندتان به حجاب و عفاف علاقمند شود باید این کار را ابتدا از خودتان شروع کنید. بنابراین پدر و مادر در محیط خانه نباید طوری رفتار کنند که حریم حیا و عفاف شکسته شود. پدر و مادر در منزل لباس های مناسب بپوشند. به فرزندتان یاد دهید که لباس هایش را در اتاقش تعویض کند و خودتان هم این کار را در اتاق خود انجام دهید. در بیرون از منزل و هنگامی که میهمان غریبه یا فرد نامحرمی دارید بهترین پوشش را داشته باشید چرا که شما الگوی فرزندتان هستید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.