دریانیوز// رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور «دادن نگاه ملی به دانشآموز» را مطرح کردند و گفتند: نگاه ملی یعنی دانشآموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعهای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیشبرنده کشور و نظام است، بنابراین لازم است دانشآموزان را با افتخارات ملی، داشتههای کشور، پیروزیهای ناشی از راههای درست، آشنا و همچنین از خطرها و دشمنیها آگاه کنید.
ایشان امیدآفرینی را وظیفه دیگر معلمان دانستند و افزودند: امید تضمینکننده آینده کشور است و اگر کسی امید را در دل و جان جوان و نوجوان برانگیزد، در واقع به ساخت آینده کشور کمک کرده است و به همین علت است که مکرراً بر امیدآفرینی اصرار میکنیم.ایشان با تبریک روز معلم به جامعه عزیز معلمان به عنوان پرورشدهندگان فضیلت و سازندگان آینده کشور، گفتند: توجه و احترام همگانی به معلمان، باعث ایجاد جاذبه بیشتر برای این شغل شریف، ارتقای سطح جامعه معلمین و در نتیجه، ارتقای کشور میشود و لازم است رسانهها و صاحبان تریبونهای عمومی در زمینه تبیین جایگاه معلم و ضرورت تمجید از او، فعال شوند.
رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزشوپرورش با دیگر دستگاهها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند: همه دستگاهها بکارگیرنده نیروی انسانی هستند، اما آموزشوپرورش، پرورشدهنده منابع انسانی است.حضرت آیتالله خامنهای معلمان فعال را هویتسازان نسل نوجوان و جوانان دانستند و گفتند: هر حرف و رفتار و موضعگیری و حتی اشاره معلم در شخصیتسازی نسل نو تأثیر دارد.ایشان وجود نیروی انسانی خوب را غیرقابل مقایسه با منابع و سرمایههای طبیعی خواندند و گفتند: پیشرفت، امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزشهای انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزشوپرورش است.
مقام معظم رهبری از یک طرف درخصوص وظایف معلمان در قبال دانش آموزان آینده ساز کشور بیانات مهمی را داشته اند و از طرفی هم بر جایگاه معلمان و آموزش و پرورش و توجه به این حوزه تاکید داشته اند که می طلبد دولت هم در راستای رفع مشکلات این قشر از جامعه تدابیر ویژه تری را بیندیشد تا معلمان دغدغه اصلی شان فقط آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد و دغدغه مسکن، معیشت و… ،آنها را از وظیفه اصلی شان دور نکند.
در واقع بایستی دغدغه و خواسته های قانونی و اولیه معلمان بطور کامل برطرف شود تا آنها بتوانند برای پرورش نسل آینده در مدارس برنامه ریزی واقدام کنند که متاسفانه همچنان خلاء هایی در برخی بخش ها علی رغم اقدامات صورت گرفته در این دولت ازجمله اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان و…، وجود دارد وبایستی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا معلمان بجز آموزش و تربیت دانش آموزان با علوم روز ، دغدغه دیگری نداشته باشند و نیازهای شان بطورکامل برطرف شود.
ثبت دیدگاه