حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • دغدغه مدارس فرسوده و کمبود مدرسه و معلم
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۳
    شناسه : 19137
    بازدید 148
    2
    دریانیوز//  چند روز قبل گزارشی از رسانه‌ها از گلایه و نگرانی والدین دانش آموزان و‌ساکنان یکی ازمحلات میناب از فرسودگی مدرسه ای در این محله منعکس شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//  چند روز قبل گزارشی از رسانه‌ها از گلایه و نگرانی والدین دانش آموزان و‌ساکنان یکی ازمحلات میناب از فرسودگی مدرسه ای در این محله منعکس شد.

    از طرفی پیگیری معتمدین و شورا و دهیار و‌ساکنان روستای بلبل آباد بشاگرد نیز برای بازسازی مدرسه فرسوده شان در سال های اخیر علی رغم انتشار چندباره گزارش هایی در رسانه ها بی نتیجه مانده است .آنطور که متولیان مربوطه اعلام کرده اند ۳۰۰مدرسه فرسوده در هرمزگان وجود داشته واز آن طرف کمبود ۳۰۰مدرسه دیگر در این استان وجود دارد که در مجموع بایستی ۶۰۰مدرسه ایمن به فضای آموزشی استان افزوده شود.

    مدارس فرسوده درواقع تهدیدی جدی برای دانش آموزان بشمار می رود و امکان تخریب این مدارس قدیمی و ناایمن و مدفون شدن دانش آموزان در زیرآوار چنین مدارسی وجود دارد و بنظر می رسد تا اتفاق ناگوار جبران ناپذیری در استان رقم نخورد و ده‌ها دانش آموز مدفون نشوند، متولیان مربوطه عزم جزمی را برای بازسازی این مدارس ندارند. با روند فعلی بازسازی این مدارس و از آن طرف افزوده شدن سالانه به آمار مدارس تخریبی، فرسوده و ناایمن در هرمزگان ، ده‌ها سال طول می کشد تا مدارس بازسازی شوند.

    در استانی مانند هرمزگان که قطب اقتصاد و تجارت کشور لقب گرفته است، اگر که صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی شان در نوسازی مدارس فرسوده و احداث مدارس جدید سهیم شده بودند و مشارکت داشتند، امروزه مدارس فرسوده تهدیدی برای دانش آموزان محسوب نمی شدند و دانش آموزان در فضای آموزشی ایمن و استاندارد تحصیل می کردند. در این بخش انتظار می رود صنایع و بنگاه های اقتصادی و خیرین مدرسه ساز مشارکت بیشتری داشته باشند.

    دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم نیز هفته قبل در نشست با مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کردند که می توانند با مشارکت این‌قرارگاه در مناطق محروم مدارس مورد نیاز را یک‌ساله بسازند که انتظار می رود بازسازی ۳۰۰مدرسه فرسوده و احداث ۳۰۰مدرسه مورد نیاز دیگر در استان محروم هرمزگان در برنامه های شان قرار گیرد تا سال تحصیلی آینده با بازسازی و احداث و تجهیز این ۶۰۰مدرسه در استان ، والدین دغدغه کمبود مدرسه و مدارس فرسوده را در هرمزگان نداشته باشند و دانش آموزانی در این استان مجبور به ترک تحصیل نشوند. از طرفی دیگر با توجه به سیاست کشور برای فرزندآوری، ضرورت دارد تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ شود تا والدین دغدغه ای برای آموزش فرزندان شان نداشته باشند وبا کمبود مدرسه و معلم مواجه نباشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.