حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ دی , ۱۴۰۳ Monday, 6 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4145 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 129×
  • تقویم شمسی

    دی ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • دانش آموزان مدارس استثنایی؛ نقش آفرین در توسعه و پیشرفت هرمزگان
    ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۶:۰۸
    شناسه : 23323
    بازدید 183
    2
    دریانیوز//امروز آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان دانش آموزان مدارس استثنایی را افرادی مولد و موثر در توسعه استان می داند و این نگاه باید گسترش یابد.
    ارسال توسط : نویسنده : مجید رجبی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//امروز آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان دانش آموزان مدارس استثنایی را افرادی مولد و موثر در توسعه استان می داند و این نگاه باید گسترش یابد.
    ۳ نگاه در ارائه خدمت به افراد توان یاب یا دارای نیازهای ویژه می تواند وجود داشته باشد:
    ۱. نگاه مادی و سود جویانه : این نگاه چون به دنبال یک بده بستان هست، اولویت ارائه خدمت را به کسانی می داند که سود و نفع متقابلی داشته باشند.
    ۲. نگاه ترحم آمیز: این نگاه یک نگاه صدقه بده و ترحم آمیز است که فرد را ضعیف و محتاج صرف دانسته و گاها عزت نفس این افراد حفظ نشده و با نگاه از بالا به پایین به آنها روبرو هستیم.
    ۳. نگاه مولد: این نوع دیدگاه به افراد توان یاب و توان خواه به عنوان فردی مثل سایر اقشار جامعه با داشتن نیازهایی بیشتر و متفاوت تر می باشد، دارای حق و حقوقی هستند که طبیعی هست و برای ادامه حیات اجتماعی ایشان لازم و ضروری است. بنابراین این افراد را سهیم در منابع جامعه
    می داند و نیز به آنها به عنوان فردی مولد و موثر در توسعه جامعه ولو کم نگاه می کند. بنابراین بدون هیچ منتی به این عزیزان کمک می کند تا بتوانند توانایی های خود را شناخته و نقش مولدگری خود در جامعه را ایفا کنند. لذا از روزی که به عنوان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان منصوب شدم با همین نگاه ، فعالیت های ورزشی ، فرهنگی و آموزشی را توسعه داده و رویکرد مهارت آموزی را با شیوه ای منظم و برنامه محور در دستور کار قرار دادم و امروز وقتی از ۱۱۰ نفر دانش آموز اعزامی به مسابقات مختلف کشوری، ۱۰۰ نفر حائز رتبه می شوند؛ این یعنی چه؟ یعنی دانش آموزان مدارس استثنایی به توسعه ورزش استان کمک می کنند به صورتی که در مسابقات اخیر تیم هیئت جانبازان و معلولین استان که قهرمان کشور شد ،اکثریت اعضای تیم دو و میدانی استان از دانش آموزان محصل در مدارس استثنایی استان بودند ؛این یعنی دانش آموزان ما به توسعه ورزش استان کمک می کنند.
    وقتی تعداد ۶ نفر از دانش آموزان جسمی حرکتی، آسیب دیده شدید بینایی و نابینای مطلق ما در بهترین دانشگاه های کشور و در رشته های خوبی مانند روانشناسی، زبان‌شناسی ، مهندس پزشکی ،دبیری فیزیک و … قبول می شوند، یعنی این عزیزان هم در ارتقا سطح علمی و جایگاه آموزشی استان و آموزش و پرورش استان دخیل بوده اند.وقتی ما کارگاه های مدارس استثنایی را تبدیل به کارگاه های تولیدی می کنیم تحت عنوان کارگاه های تولیدی ماه( مخفف مدارس استثنایی هرمزگان ) و دانش آموزان در این کارگاه ها شروع به تولید کیسه نان می کنند و در پویش چهارشنبه های بدون پلاستیک علاوه بر کمک به ارتقای اشتغال استان دارند به محیط زیست با خوش فکری تمام کمک می کنند، افرادی مولد ، موثر و دخیل در توسعه در این حوزه ها هستند.
    وقتی دانش آموزان ما در همین کارگاه ها چادر نماز جشن تکلیف یکی از شهرستان ها را تولید می کنند، یعنی علاوه بر فعالیت تولیدی، در مسائل فرهنگی هم اثر گذار هستند.
    وقتی در یکی از شهرستان ها دانش آموزان مدرسه استثنایی پیشگام در پویش هر مدرسه یک نهالستان می شود، یعنی نقش خود را در این بحث ملی فراموش نکرده و می داند باید در مباحث کلان ملی هم موثر واقع شود.
    پس دانش آموزان عزیز مدارس استثنایی سراسر استان افرادی موثر و مولد در این چرخه توسعه هستند و کافیست ظرفیت و استعداد ویژه آنها شناخته و به درستی هدایت شود.
    امروز خدا را شکر می کنم که توفیق خدمت به این عزیزان را داشته ام و امیدوارم بتوانیم با کمک خیرین، صنایع فعال در استان و مسئولین بیش از پیش به آنها خدمت نماییم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.