حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • خودروها را تحویل دهید  بعد ثبت نام جدید کنید
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۷
    شناسه : 18959
    بازدید 188
    4

    دریا نیوز//متقاضیان و ثبت نام کنندگان زیادی در طرح سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند ، برخی حتی تمام هزینه خودرو را واریز کرده اند و خودروی شان را هنوز تحویل نگرفته اند ؛ پاسخ مناسبی هم ‌از نمایندگی های برای زمان تحویل خودروی شان دریافت نمی کنند ، اما از آن طرف خودروسازان […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//متقاضیان و ثبت نام کنندگان زیادی در طرح سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند ، برخی حتی تمام هزینه خودرو را واریز کرده اند و خودروی شان را هنوز تحویل نگرفته اند ؛ پاسخ مناسبی هم ‌از نمایندگی های برای زمان تحویل خودروی شان دریافت نمی کنند ، اما از آن طرف خودروسازان اقدام به ثبت نام جدید کرده اند که این سوال پیش می آید اگر که توان تولید خودرو را دارید، پس چرا خودروهای قبلی را هنوز تحویل نداده اید و منطقی نیز این است که اول خودورهایثبت نامی قبل را تحویل دهند و بعد ثبت نام جدید انجام شود.
    متاسفانه زمان تحویل خودروها به درازا کشیده می شود که همین موضوع باعث افزایش قیمت های خودرو شده و برخی از ثبت نام کنندگان بدلیل این افزایش قیمت که گاهی تا حدود دوبرابر نسبت به زمان ثبت نام نیز رسیده است، برای پرداخت وجه با مشکل مواجه می شود که البته هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت تا این حد وجود ندارد. زمانی که مردم خودروها را ثبت نام کردند و همان موقع ۱۰۰میلیون تومان را هم‌بلوکه کردند و براساس قیمت اعلامی آن زمان برنامه ریزی کرده بودند، کسی تصورش را نمی کرد که الان قیمت ها اینقدر افزایش یابد. گرچه اعلام شده بود براساس قیمت روز خودروها تحویل خواهد شد، اما کسی که در تابستان سال گذشته خودرویش را تحویل می گرفت ، فکرش را هم نمی کرد که اگر همین خودرو را بخواهد در سال جاری والان هزینه را واریز و خودرو را مدتی بعد تحویل بگیرید ، بایستی تا حدود دوبرابر هزینه پرداخت کند. در این بخش ضرورت دارد قیمت ها بگونه ای افزایش سرسام آور نیابند که ثبت نام کنندگان با مشکل در پرداخت مواجه شوند.
    از آن‌ طرف باید دستگاه های نظارتی به خودروسازان تاکید کنند که اول تمام خودروهای ثبت نامی قبلی را تحویل دهید و مردم را معطل نگذارید و بعد برای ثبت نام خودروهای جدید اقدام کنید. موضوع دیگر اینکه وعده واردات خودروهای نو و کارکرده خارجی با همان قیمتی که دوسال قبل اعلام شده بود، اگر اجرایی شده بود، بطور حتم وضعیت بازار خودرو در کشور بهبود می یافت که البته مافیای خودرو اجازه تحقق آن را نداده و نخواهند داد . این موضوع باعث شد تا مردم مجبور شوند همچنان خودروی داخلی را که از لحاظ کیفیت هم مردم گلایه مند هستند ، بخرند و از آن طرف در تصادفات به وضعیت کیفی خودروها توجه نشد و همواره تلاش شده عامل انسانی مقصر شناخته شود.رهبر معظم انقلاب نیز بارها از کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی اظهار نارضایتی داشته و لزوم جلب رضایت مصرف‌کنندگان را مورد تاکید قرار داده اند که انتظار می رود در دولت چهاردهم به حوزه تولید باکیفیت خودرو در کشور و نوع ثبت نام ها و نظارت بر زمان تحویل و‌قیمت خودروها بیش از پیش توجه شود. بایستی خودروهای با کیفیت و بامصرف کمتر سوخت در کشور تولید شود تا رضایت مردم و رهبری را به همراه داشته باشد و از تصادفات مرگبار هم جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.