حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳ Monday, 23 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4065 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • خواب سنگین مسئولان  بعد از کلنگ زنی
    ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۵۱
    شناسه : 21358
    بازدید 1165
    3
    احداث تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در کُما دریانیوز// جاده شهید رجایی بندرعباس یکی از محورهای بسیار مهم و ترانزیتی هرمزگان است که روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین از این محل تردد می‌کنند و این جاده نقش کلیدی در اقتصاد استان و کشور دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// جاده شهید رجایی بندرعباس یکی از محورهای بسیار مهم و ترانزیتی هرمزگان است که روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین از این محل تردد می‌کنند و این جاده نقش کلیدی در اقتصاد استان و کشور دارد.

    همیشه از بندرعباس به عنوان قطب اقتصادی کشور یاد می‌شود و اکثر صنایع و بنادر بزرگ نظیر آلومینیوم، پالایشگاه ها، شرکت های متعدد فولادی و..‌ در غرب بندرعباس مستقر هستند و این امر بر اهمیت این جاده افزوده است.تقریبا ۷۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر بندرعباس انجام می‌گیرد و برای تردد و ترانزیت کالاها از طریق زمینی باید از این محور عبور کنند و ساخت تقاطع غیر همسطح در این جاده به شدت نیاز است.

    در آبان ماه سال ۱۴۰۱ در حد فاصل میدان سایت و بزرگراه شهید رجایی برای کاهش و روان سازی ترافیک،ارتقای ایمنی، کاهش گره ترافیکی میدان باهنر و میدان سایت، کاهش مدت زمان سفر کارکنان صنایع غرب به شهر و تسهیل حمل و نقل کالا ساخت تقاطع غیر همسطح در محور آغاز شد و نور امیدی در دل مردم ایجاد کرد. این تقاطع طبق برنامه زمان بندی قرار بود در مدت زمان ۲۰ ماهه احداث شود و باعث تحولات شگرفی در تردد هزاران خودرو سبک و سنگین شود. اما متأسفانه بعد از کلنگ زنی این پروژه، پیمانکار مربوطه بنا بر دلایلی از ادامه کار امتناع و تمام وسایل، نیرو و تجهیزات خود را از محل احداث تقاطع جمع آوری کرد.

    نبود تقاطع غیر همسطح = آزار و اذیت مردم

    پروژه‌ای به این مهمی که قرار بود تا الان به بهره‌برداری رسد تاکنون شروع نشده و به دنبال اجرا کننده نهایی است.در حال حاضر اهمیت احداث این تقاطع نسبت به قبل دوچندان شده؛ زیرا شهرداری بندرعباس در تیرماه سالجاری پل و تقاطع پيامبر اعظم (ص) را به اتمام رساند و ممکن است بیشترین حجم ترافیک و معطلی مردم در میدان سایت باشد و این موضوع موجب گلایه و اذیت مردم شده است.چرا باید پروژه‌ای به این مهمی تاکنون به حال خود رها شده باشد و کسی هم ککش نگزد؟

    ساخت این تقاطع دو سال است که به خواب عمیق فرو رفته است.جا دارد استاندار هرمزگان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان و مسئولان راه و شهرسازی هم نسبت به این موضوع که می تواند نقش بسیار زیادی در تسهیل عبور و مرور مردم ایجاد شود ورود جدی داشته باشند.صالحی یکی از کارکنان صنایع که هر روز در این مسیر رفت و آمد می‌کند به خبرنگار ما، گفت: یکی از موارد مهم در جاده شهید رجایی موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در میدان سایت است. زیرا در این مکان شاهد ترافیک و کند بودن عبور و مرور خودروهای سنگین و سبک هستیم و تاکنون برای اجرایی شدن این مهم اقدامی نشده است و موجب هدر رفت زمان مردم شده است.

    حدادی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز در این رابطه گفت: دو سال پیش توسط مسئولان وقت کلنگ عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح در میدان سایت به زمین زده شد و قرار بود طی مدت حدود دوساله این پروژه که نقش کلیدی در عبور و مرور، عدم ترافیک و مطلعی مردم دارد به سرانجام برسد؛ اما این پروژه هنوز شروع نشده بود متوقف شد و پیمانکار به دلایل نامعلومی دست از کار کشید و این موضوع به حال خود رها شد. چرا باید پروژه‌ای به این مهمی به این سرنوشت دچارشود؟ ساخت این تقاطع به شدت مورد نیاز این محور می‌باشد و می‌تواند نقش اساسی برای کاهش و روان سازی ترافیک را ایفا کند.

    مصاحبه‌های چندباره مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان

    مجید سلحشور مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تاریخ پنجم شهریور ماه سال جاری گفته بود عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در سال ۱۴۰۱ آغاز و قرار بود بخشی از تامین مالی این کار از طریق مشارکت صنایع غرب بندرعباس و بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام شود که با توجه به عدم تامین اعتبار کافی پروژه متاسفانه پیمانکار دست از کار کشید و تجهیزات خود را جمع آوری کرد.

    وی گفت: با توجه به اهمیت کار در حال برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جدید برای این پروژه هستیم و امیدواریم تا ۱۵ روز آینده پیمانکار جدید مشخص شود و پیگیر جذب منابع مالی مطمئن و پایدار برای به سرانجام رساندن این کار هستیم.حالا بعد از گذشت حدود ۴۵ روز از آخرین اظهار نظر مدیرکل راه شهرسازی برای تعیین پیمانکار و جذب منابع مالی برای ادامه کار این مسئول در تاریخ ۲۴ مهر ماه به خبرنگار ما گفت: یک بار دیگر این پروژه را به مناقصه گذاشتیم اما متأسفانه برنده‌ای نداشت و در حال حاضر پیگیر انجام مجدد برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار هستیم و امیدواریم تا ۲۰ روز آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.

    وی در ادامه افزود: پیگیر جذب منابع مالی مطمئن برای ادامه کار هستیم که در این رابطه قول مساعدت ۳۰۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی را برای انجام این کار گرفته‌ایم و امیدواریم حداکثر تا دوماه آینده این پروژه شروع شود.پس از وعده ۲۰ روز مدیر کل راه و شهرسازی مبنی بر تعیین پیمانکار ، این رسانه بار دیگر این موضوع را پیگیری کرد و مجید سلحشور در تازه ترین اظهارات خود، بیان کرد: مناقصه برای تعیین پیمانکار برگزار شد اما متأسفانه برنده‌ای نداشت و به شدت دنبال اجرایی شدن این موضوع هستیم و دوباره پیگیر برگزاری فرآیند انجام مناقصه دیگری هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده موضوع تعیین پیمانکار پروژه به سرانجام برسد.

    وی در ادامه افزود: این پروژه نیاز مردم است و این مجموعه در تلاش است هرچه زودتر این تقاطع انجام شود و از طرق های مختلف پیگیر جذب منابع مالی پایدار و مطمئن برای پروژه هستیم.لازم به ذکر است: روزنامه دریا همچنان پپگیر فرآیند ساخت تقاطع غیر همسطح در مهم‌ترین جاده ترانزیتی استان از مسئولان خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.