حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خدمت تا پای جان
    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۴
    شناسه : 16280
    بازدید 196
    2
    دریانیوز// زمان زیادی از شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه در جریان یک سانحه هوایی در استان آذربایجان شرقی نمی‌گذرد، رویدادی که با بازتاب‌های گسترده جهانی نیز همراه شد و مردم کشورمان را در غم و اندوه فرو برد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// زمان زیادی از شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه در جریان یک سانحه هوایی در استان آذربایجان شرقی نمی‌گذرد، رویدادی که با بازتاب‌های گسترده جهانی نیز همراه شد و مردم کشورمان را در غم و اندوه فرو برد.

    صحنه‌های قابل توجه وداع میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در شهرهای مختلف با شهدای خدمت و به طور خاص رئیس جمهور فقید کشورمان، جلوه‌های معناداری از پیوند قلبی و عاطفی مردم با انقلاب اسلامی و شهدای خدمت را به نمایش گذاشته است. شهید آیت‌الله رئیسی از ابتدای خدمت خود در نظام جمهوری اسلامی، چه در طول خدمت خود در آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضائیه و چه در دوران ریاست قوه مجریه همواره تلاش داشتند که برای رضای خدا به مردم خدمت کنند و من معتقدم ایشان در مسیر خدمت به مردم با خدا معامله کرده است.

    ایشان در طول خدمت خود بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و با روحیه حمایت مردمی سعی در خدمت‌رسانی به مردم داشتند؛ مثال‌های بسیاری در تاریخ شفاهی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، از عدالت شهید آیت‌الله رئیسی دیده و شنیده ‌شده است. این شهید عزیز ازجمله شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی و دارای نگاهی راهبردی و اخلاق‌مدار بود.در رابطه با ویژگی کاری بارز شهید رئیسی به ویژه در عرصه داخلی باید گفت « یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه شهید فقید آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان این بود که ایشان در کرسی مذکور احساس آرامش و سکون نمی کردند و مدام در فعالیت بودند، حجم قابل توجهی سفر و سرکشی به اقصی نقاط کشورمان داشتند که در نوع خود حقیقتا بی نظیر بوده است.

    مقام معظم رهبری نیز در توصیف این ویژگی شهید رئیسی، ایشان را خستگی ناپذیر توصیف کردند. آنچه در این رابطه به نظر من از اهمیت زیادی با محوریت شهید رئیسی برخوردار است این است که فعالیت‌ها و اقدامات ایشان ماهیت نمایشی نداشت». شخصیت شهید رئیسی به یک شاخص فراملی و چهره جهانی تعالی پیدا کرده شهیدِ جمهور، آیت الله رئیسی، معیار و مصداقِ انسانِ معنویِ ترازِ انقلاب اسلامی که حتی با شهادتش نیز برای ایران قدرت و اقتدار و احترام جهانی آفرید است.

    دختر رئیس جمهور شهید در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که به میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با با ذکر برخی خصایص و ویژگی‌های این شهید گفته است: مهمترین نکته در مسیر ایشان تقوا بود. آنچه در عرصه اجتماعی نشان دادند یک تقوای سیاسی و حکمرانی مبتنی بر تقوا بود. بردباری و منش شان مبتنی بر تقوا بود.دختر شهید جمهور بیان کرده است که «من در ایشان گناهی ندیدم، خدمت به مردم برای این شهید در سایه خداباوری بود.خط و مشی شهید آیت‌الله رئیسی، همان خط و مشی شهید رجایی بود، شهید جمهور علی‌رغم برخی مدیران، یک زندگی ساده و در تراز انقلاب اسلامی داشتند.‌ در خدمت مردم بودن، از خصوصیات شهید جمهور بوده است.

    اعتقاد شهید آیت‌الله رئیسی به چارچوب‌های اعتقادی دین مبین اسلام و خستگی‌ناپذیری شهید جمهور در طول مدت خدمتش باعث می‌شود، مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی برای ادامه راه ایشان، یک چراغ راه به‌عنوان مکتب خدمت داشته باشند.همچنین با توجه به رویکرد دیپلماسی دولت سیزدهم، تعاملات خوبی با کشورهای همسایه صورت گرفت و به‌تبع آن حجم معادلات تجاری در مسیر روبه رشد قرارگرفته است و امروز مسئولان موظف هستند، مسیر خدمت را به نحو احسن ادامه دهند.

    مردم همیشه در بزنگاه‌های مختلف پای نظام بوده‌اند و دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند. معتقدم با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ادامه راه خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، شرایط بهتری به‌واسطه فرهنگ‌سازی، تبیین اهداف و استفاده از مسئولان تراز انقلاب، در انتظار ایران عزیز خواهد بود. در تاریخ انقلاب نام بزرگانی چون بهشتی، رجایی و باهنر همواره با صفت خدمت به مردم همراه بوده است و رئیسی نیز با شهادتش به جمع این شهدای مردمی و خدمتگزار پیوست.شهید آیت‌الله رئیسی در عمل اثبات کرده بود که برای خدمت به مردم تا پای جان ایستاده و در آخر نیز با لبیک گفتن به دعوت حق در حال خدمت جان خود را به جان آفرین تقدیم نمود، این واقعه آنقدر غم انگیز بود که منتقدین منصف و حتی برخی از دشمنان نیز ابراز تاسف نمودند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.