حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خبرنگاران مجاهدان عرصه آگاهی بخشی در جامعه
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
    شناسه : 17948
    بازدید 150
    4
    دریانیوز// باز روز هفدهم مرداد ماه از راه رسید. روزی که شهید محمود صارمی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، به همراه هشت دیپلمات ایرانی در سفارت ایران در کابل، توسط عوامل طالبان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار ثبت شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// باز روز هفدهم مرداد ماه از راه رسید. روزی که شهید محمود صارمی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، به همراه هشت دیپلمات ایرانی در سفارت ایران در کابل، توسط عوامل طالبان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار ثبت شد.

    خبرنگاری یک شغل نیست بلکه سراسر عشق و علاقه است. خبرنگار از مسائل و مشکلات آحاد مردم قلم می‌زند ولی از مشکلات خود دم نمی‌زند و همه ی هم و غمش در پی اطلاع رسانی به موقع و سریع به مخاطبین نهفته است.خبرنگاران با وجود تمام مشکلاتی معیشتی و رفاهی و.. که دارند همواره در آگاهی بخشی به جامعه نقش برجسته و غیر قابل انکاری دارند.خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی در کشور و نماینده افکار عمومی در جامعه می‌توانند در آگاهی بخشی، پیشرفت و آبادانی کشور نقش بی بدیلی را ایفا کنند.

    مقام معظم رهبری در تاریخ۲۲/۸/۸۰ درباره خبرنگاران فرموده‌اند:«اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.».آری همانطور که رهبری معظم فرموده اند که اگر زحمات خبرنگاران در راستای اعتلا بخشی نباشد لحظه ها ماندگار نمی‌شود و باید به وظایف خطیر این قشر توجه کافی داشت.

    نمی‌خواهم بیش از این از جایگاه و شأن خبرنگاران بیان کنم اما متاسفانه در هرمزگان با برخی از تنگ نظری ها و عدم همکاری در امر اطلاع رسانی مواجه هستیم.خبرنگاران برای تهیه و انتشار مسائل و مشکلات مردمان خود قلم می‌زنند اما به دلایل واهی به آن برچسب های ناصواب می‌زنند.این قشر پرتلاش همواره با مشکلات معیشتی و رفاهی مواجه بوده‌است؛ اما برخی از ارگان ها و دستگاه‌های اجرایی مطالبات به حق رسانه‌ها را مورد کم لطفی و بی مهری قرار می‌دهند.برخی از مدیران هنوز به این بالندگی و بلوغ نرسیده‌اند که رسانه در کنار آنها است نه در مقابل آن‌ها و برخی دیگر تحمل نقد و انتقاد سازنده مجموعه تحت امر خود را ندارند و در پی شکایت هستند.

    همواره باید قدردان تلاشهای این قشر باشیم و نباید قدردانی از خبرنگاران مختص یک روز خاص باشد و در بقیه ایام سال تلاش‌های این عزیزان به فراموشی سپرده شود. طبق قانون، خبرنگاری به عنوان یک شغل سخت وزیان آور محسوب می‌شود و این امر نشان از اهمیت و حساسيت این شغل می‌باشد و خبرنگاران به عنوان مجاهدان عرصه آگاهی بخشی در جامعه هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.