حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خانواده هایی که در محلات به خاک سیاه می نشینند
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۸
    شناسه : 16439
    بازدید 195
    8
    دریانیوز// جمعه شب یکی از ساکنان محله شیراول بندرعباس عکس ها وفیلم هایی را از آتش سوزی خانه ای در کوچه آدینه۵ این محله برایم ارسال کرد که خانه بدلیل کوچه های تنگ محله و عدم امکان ورود خودروی آتش نشانی بزرگ و واردشدن خودروی آتش نشانی کوچک وبه سختی در کوچه ها، به خاکستر تبدیل شده بود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// جمعه شب یکی از ساکنان محله شیراول بندرعباس عکس ها وفیلم هایی را از آتش سوزی خانه ای در کوچه آدینه۵ این محله برایم ارسال کرد که خانه بدلیل کوچه های تنگ محله و عدم امکان ورود خودروی آتش نشانی بزرگ و واردشدن خودروی آتش نشانی کوچک وبه سختی در کوچه ها، به خاکستر تبدیل شده بود.

    البته وقوع چنین اتفاقاتی در این محله و سایر محلات به موضوعی عادی برای مسئولان و مردم و ساکنان این مناطق تبدیل شده است. از همین محله شیراول و کوچه آدینه ۵ در دهه ۹۰ بارها گزارش منتشر کردیم و شهرداری هم به مردم قول داده بود که بازگشایی معبر را انجام می دهد و‌برایشان زمین ورزشی و….احداث می کنند که تاکنون محقق نشده است.

    روند بسیار کند بازگشایی معابر در محلات حاشیه ای ، قدیمی، بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در مرکز استان هرمزگان که نیمی از شهر را شامل می شود، باعث شده است که خدمت رسانی لازم در این‌مناطق انجام نشود و خودروهای امدادی مانند اورژانس، آتش نشانی و حتی خودروهای حمل زباله نمی توانند در بسیاری از کوچه ها تردد کنند و به همین دلیل در دو دهه اخیر که از محلات گزارش تهیه کرده ایم، بارها اهالی محلات مختلف از آتش سوزی هایی گفتند که‌بدلیل عدم وجود راه دسترسی و‌ عبور خودروهای آتش نشانی ، خانه هایی در آتش خاکستر شدند و خانواده هایی به خاک سیاه نشسته اند.

    حتی برخی بیماران در این مناطق بدلیل عدم امکان ورود آمبولانس اورژانس به داخل محلات و دیررسیدن به مراکز درمانی، جان شان را از دست داده اند. خودروهای پلیس هم کمتر می توانند وارد این محلات شوند. برخی کوچه ها آنقدر تنگ و تاریک‌است که فقط به پاتوق معتادان تبدیل شده است واراذل ، مواد ومشروب فروشان در آنجا هستند وباعث ناامنی محلات می شوند.

    در دو دهه اخیر ده‌ها گزارش را از این مناطق منتشر کرده ایم ، اما بازگشایی معابر به کندی صورت می گیرد و گاهی به مباحث سیاسی ، انتخاباتی و جمع آوری رای ها گره خورده است. عدم بازگشایی معابر حتی باعث شده است طرح هایی مانند شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در برخی محلات تکمیل نشود. بازگشایی معبر در محله شیراول باعث اتصال بلوار جمهوری اسلامی و ۲۰ متری شاهد می شود و ارتقای امنیت و خدمات‌رسانی را در این محله به همراه خواهد داشت.

    کوچه بعثت۵ در محله آیت ا…غفاری از سال ها قبل قرار بود به بلوار مادر متصل شود و معابر دیگر در محلات مختلف، وعده بازگشایی شان داده شده و محقق نشده اند‌ .در سال جدید هم رئیس شورای شهر و شهردار بندرعباس از دراولویت قرارگرفتن بازگشایی معابر در محلات به عنوان مهمترین برنامه عمرانی محلات گفته اند که امیدواریم این وعده سریعتر محقق شود تا رضایت ساکنان با افزایش خدمات و امنیت ، افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.