حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حق‌الناس کنجدی
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۰
    شناسه : 16056
    بازدید 190
    6
    دریانیوز// کمتر شخصی است که برای گرفتن نان به نانوایی مراجعه نکرده باشد. نان یکی از مهمترین منابع غذایی و قوت غالب ما ایرانیان است و از اهمیت بسیار زیادی در سفره‌های ما برخوردار است. به همین دلیل هر شخص مدت زمانی را برای گرفتن نان در صف نانوایی می‌ایستد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کمتر شخصی است که برای گرفتن نان به نانوایی مراجعه نکرده باشد. نان یکی از مهمترین منابع غذایی و قوت غالب ما ایرانیان است و از اهمیت بسیار زیادی در سفره‌های ما برخوردار است. به همین دلیل هر شخص مدت زمانی را برای گرفتن نان در صف نانوایی می‌ایستد.

    بسته به نوع نان نیز مدت زمان ایستادن در صف نیز متفاوت است. معمولا صف نان‌های بربری و سنگک بیشتر مواقع شلوغ بوده و مدت زمان دریافت نان نیز بیشتر است. این موضوع نیز از سوی برخی نانوایان مورد سوءاستفاده قرار گرفته و نان را به دلخواه خود پخت می‌کنند. این درحالی است که نان باید بر طبق نظر مشتری و نوع درخواست او پخته شود.

    این نانوایان علی رغم درخواست مشتری نان کنجدی پخت کرده و افرادی که می‌خواهند مدت زمان زیادی در صف بایستند مجبور هستند این نان‌های کنجدی را تهیه نمایند به افرادی که نوبت آنها جلوتر است برای دریافت نان باید مدت زمان بیشتری در صف بایستند. این معطلی در صف به نوعی حق‌الناس است که نانوایان با پخت نان کنجدی بر عهده خود قرار می‌دهند و باید پاسخگو باشند.

    مسئولان و متولیان این بخش نیز به مانند بیشتر مواقع که مشکلاتی در این زمینه وجود داشته و کاری انجام نداده‌اند، در این موضوع نیز روزه سکوت گرفته‌اند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. معمولاً قیمت نان کنجدی دوبرابر قیمت نان ساده است و برخی از مردم نیز به دلیل مشکلات مالی که دارند نمی‌خواهند نان کنجدی تهیه نمایند به همین دلیل مجبور هستند مدت زمان بیشتری را در صف قرار بگیرند تا بتوانند نان ساده تهیه نمایند.

    در یادداشتی که چندی پیش در این زمینه با عنوان «تحمیل کنجدی» منتشر شد نیز به همین موضوع پرداختیم اما تاکنون حرکتی را از سوی متولیان امر نان مشاهده نکردیم و اگر همچنان به سکوت خود ادامه دهند قطعا حق‌الناسی نیز بر آنها نیز می‌باشد و باید پاسخگوی عدم نظارت خود بر این نانوایی‌ها باشند.

    هوای شهر بندرعباس نیز رو به گرمی گذاشته و ایستادن در صف‌های شلوغ نانوایی نیز زحمت زیادی دارد و معطلی شهروندان به دلیل پخت و عرضه نان کنجدی بدون درخواست مشتری باعث می‌شود زمان انتظار آنها برای دریافت نان بالاتر برود و در گرمای بیشتری بمانند و قطعا این موضوع موجب ایجاد حق‌الناس خواهد شد.

    پس بهتر است مسئولان و متولیان امر نان به این موضوع ورود کرده و نانوایان را موظف نمایند نان را طبق خواسته مشتری عرضه نموده و بنرهایی طراحی نمایند و در نانوایی‌ها و در دید شهروندان نصب نمایند تا اگر نانوایی از این موضوع تخطی کرد یا مورد دیگری در این زمینه وجود داشت بتوانند به راحتی به گوش مسئولان برسانند. منتظر اقدام مسئولان و متولیان امر نان در برخورد با متخلفان هستیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.