حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حاشیه های توزیع سیلندر گاز در بندرعباس
    ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
    شناسه : 10085
    بازدید 1285
    10
    دریانیوز// در چند روز گذشته شهروندان زیادی گلایه مند بودند که به آنها سیلندر گاز در جایگاه های رسمی عرضه سیلندر داده نمی شود و گفته شده که بایستی در سامانه سدف ثبت نام کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در چند روز گذشته شهروندان زیادی گلایه مند بودند که به آنها سیلندر گاز در جایگاه های رسمی عرضه سیلندر داده نمی شود و گفته شده که بایستی در سامانه سدف ثبت نام کنند.

    با مسئولان مختلف شهر و استان از جمله فرماندار بندرعباس، معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس صمت استان و… که در این خصوص صحبت کردیم، همگی تاکید داشتند که مردم بایستی در سامانه سدف ثبت نام کنند، اما تا زمان ثبت نام نهایی، سیلندر به شهروندانی هم که ثبت نام نکرده اند، داده می شود. فرماندار بندرعباس در نشست خبری دوشنبه شب نیز از شهروندان خواست سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سدف اقدام کنند.البته یکی از شرکت های توزیع سیلندر گاز در استان مدعی بود توسط تعزیرات حکومتی بدلیل عرضه سیلندر به شهروندانی که در سامانه سدف ثبت نام نکرده اند، جریمه شده است که مسئولان اجرایی استان که این موضوع را با آنها مطرح کردم، دلیل جریمه را به دلیل گران‌فروشی و عرضه خارج از سیستم مرتبط دانستند.

    به هر حال در این بخش بایستی به چند نکته توجه کرد. نکته اول اینکه اصل اجرای طرح که باعث می شود از عرضه سیلندر یا بهتر بگوییم خالی کردن سیلندرها در مراکز غیرمجاز و غیررسمی و خانه ها که خطرآفرین است و از آن طرف با قیمت بسیار بالاتر از نرخ مصوب و گاهی بازار سیاهی عرضه می شود، جلوگیری شده که بارها بر تحقق آن تا قبل از وقوع حوادث ناگوار تاکید داشته ایم که در این بخش از مسئولان مربوطه تشکر می کنیم که با اجرای این طرح، بازار عرضه غیرمجاز سیلندرگاز برچیده می شود. همچنین از عرضه سیلندر به خودروهایی که اقدام به نصب مخزن غیرمجاز کرده اند و در واقع بمب های متحرک هستند، نیز جلوگیری شده و یا کاهش می یابد.مورد دوم اینکه قبل از قطع عرضه سیلندر به شهروندانی که ثبت نام نکرده اند، بایستی اطلاع رسانی گسترده ای به شهروندان در این حوزه شود که اطلاع رسانی های اخیر ناکافی است و بسیاری از شهروندان و حتی ما رسانه ای ها نیز چندان اطلاعی نداشتیم. مطلب سوم اینکه نظارت ها کافی باشد.

    چطور است که مسئولان همگی می گویند بایستی در حال حاضر به شهروندانی هم که موفق به ثبت نام نشده اند، سیلندر داده شود واز طرفی به این شهروندان سیلندر داده نمی شد و آنها هزینه زیادی را صرف دربست کردن خودرو و گشتن بدنبال سیلندر کردند و حتی به برخی آدرس داده بودند تا بروند خونسرخ و شاید آنجا سیلندر دریافت کنند.موضوع دیگر اینکه سامانه سدف هم با افزایش مراجعه برای ثبت نام، در این چند روز با قطعی و اختلال مواجه شده است وبایستی ثبت نام ها به مرور انجام می شود.

    مطلب آخر هم اینکه مسئولان معتقدند با توجه با گازکشی بیشتر مناطق شهر بندرعباس، ضرورت دارد مردم از گاز شهری استفاده کنند که باید ذکر کنیم حتی در برخی مناطق که لوله کشی اصلی انجام شده است، اما علمک گاز نصب نشده واز طرفی گازکشی به داخل منزل هزینه اش بالاست و علی رغم اینکه اعلام شده به شهروندان تسهیلات بانکی نیز داده می شود، اما در این سال ها چندان استقبالی نشده است که پیشنهاد می شود مانند انشعاب فاضلاب، هزینه ها را شرکت گاز و وزارت نفت متقبل شده و به مرور بر روی قبوض گاز و یا دفترچه ای جداگانه و با مبلغ پایین از شهروندان اخذ شود تا این طرح به مرحله اجرای کامل در منازل و مجتمع های مسکونی و تجاری و… برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.