حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • جابجایی صنوف آلاینده به شرط تأمین زمین
    ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۰۲
    شناسه : 16920
    بازدید 161
    1
    رئیس اتاق اصناف هرمزگان مطرح کرد دریانیوز// رئیس اتاق اصناف هرمزگان، گفت: اگر زمین از سوی دولت برای جابجایی صنوف موسوم به مزاحم اختصاص یابد آمادگی کامل خود را برای جابجایی اعلام می‌کنیم.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس اتاق اصناف هرمزگان، گفت: اگر زمین از سوی دولت برای جابجایی صنوف موسوم به مزاحم اختصاص یابد آمادگی کامل خود را برای جابجایی اعلام می‌کنیم.

    همایش تجلیل از برترین‌های اصناف هرمزگان که به مناسبت روز ملی اصناف در سالن سینما مجتمع تجاری بندرعباس مال برگزار شد.این مراسم با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت استان، علی باصره رئیس اتاق اصناف هرمزگان، صفا رئیس اتاق بازرگانی استان، سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان روسای اتحادیه‌ها و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بازاريان برگزار شد.

    نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم، اظهار کرد: توجه به اصناف باعث رونق هرچه بیشتر بازار خواهد شد و بازاریان و اصناف به خوبی شرایط سخت حاکم‌بر کشور را مدیریت کردند و آرامش خوبی بر استان هرمزگان حاکم بود که ناشی از همراهی‌ها و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در استان هرمزگان بود.وی، با اشاره به چالش‌های بروکراسی حاکم‌بر دستگاه‌ها، عنوان کرد: این قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد به همین جهت باید به سمت کاهش بروکراسی باشیم.

    امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی، بیان کرد: باید یکسری آموزش‌های بنیادین مهارتی برای بازاریان در حوزه کارآفرینی برگزار شود؛ چراکه تاثیرات خوبی روی افزایش بهره‌وری خواهد داشت.حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به هزینه‌های بالای برخی از کسب و کارها، تصریح کرد: هرچه میزان هزینه‌ها در حوزه ایجاد کسب و کارها کاهش پیدا‌کند شاهد رونق آن حوزه خواهیم بود.

    وی، خاطرنشان کرد: در حوزه مالیات بازار، دولت باید روی جلوگیری از فرار مالیاتی و حمایت از کسبه‌های خرد تمرکز کند و نباید تنها به افزایش سالیانه مالیات تمرکز کند؛ چراکه که این اقدام کار را برای بازار سخت می‌کند و از نظر حاکمیت اسلامی صحیح نیست که سالانه مالیات عموم بازاریان افزایش پیدا کند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر کاهش رقابت‌های ناسالم بازار، گفت: باید جلوی فسادها و رانت‌ها در این حوزه گرفته شود تا بازار به خوبی کار خود را دنبال کند.حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر توسعه بازارهای جدید، تشریح کرد: تامین زمین از سوی دولت باعث ایجاد بازارهای جدید خواهد شد که تجربه موفق بنکداران را می‌توان به سایر اصناف تعمیم داد.

    اصناف عضو سامانه ستاد شوند

    استاندار هرمزگان همچنین در این مراسم، بیان داشت: همراهی بازاریان و اصناف با نظام جمهوری اسلامی و مشارکت در عرصه های مهم کشور نظیر انتخابات به نقش تاریخی بازاریان برمی‌گردد که در انقلاب دوشادوش روحانیت معظم درصحنه بودند، در دوران دفاع مقدس هم پشتیبانی همه‌جانبه ای از جبهه‌ها داشتند و امروز در تولید و تنظیم‌گری بازار نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

    استاندارهرمزگان الگوی شهرک‌های صنفی در ایران را دارای پیشینه موفقی دانست و افزود: بازاریان قدیم کشور همین شیوه را اجرا می کردند که بسیار هم موفق بوده است ما در هرمزگان نیز این الگو را دنبال می کنیم و سعی داریم با ایجاد مجتمع‌های بزرگ صنفی که قابلیت تولید داشته باشند ارتباطات صنف و صنعت را تقویت کنیم درهمین راستا براساس مطالعات دقیق و افق‌های جمعیتی و توسعه شهری همچنان کوچ‌ شهرک‌های صنفی از شهر را ادامه می دهیم و معتقدیم با تأمین زمین و زیرساخت‌ها توسط دولت، اجرای این برنامه مهم باید به دست خود اصناف انجام شود.

    وی همچنان مخالفت خود را با مجتمع های تک صنفی ابراز داشت و‌ تاکیدکرد: ما اجازه ندادیم شهرهای بزرگ زنجیره‌ای و تک صنفی که در سطح کشور گسترش پیداکردند، شعبه یا نمایندگی در استان دایرکنند چراکه منجر به کسادی بازارِ ده‌ها صنف و بیکاری بازاریان استان می‌شود و این شرط انصاف نیست و ما از یاران روزهای دشوار استقرار نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنیم.دوستی عضویت بازاریان و اصناف در سامانه ستاد را موردتأکید قرارداد و ادامه داد: برای شکل‌گیری خوشه‌های کار در زنجیره ‌های جدید تولید و افزایش حضور تأثیرگذار در اقتصاد استان بویژه خریدهای داخلی و شرکت در مزایدات و مناقصات، لازم است بازاریان و اصناف عضویت در سامانه ستاد عضو شوند.

    وی صنعت و کشاورزی را دو پیشران اصلی رشد استان برشمرد و گفت: هرچند اتکاء صنعت بر مزیت‌های خدادادی است اما تأمین زیرساخت‌ها و بهره برداری از ۷ شهرک و ناحیه صنعتی، که عدد آن‌ها در سالجاری به ۱۰ نیز می‌رسد، نشانه عزم جدی دولت برای حمایت از فعالان این عرصه است به همان نسبت نیز افزایش ۸۵درصدی سطح زیر کشت گلخانه‌ها و اختصاص تسهیلات بانکی به کشاورزان از محل سپرده های صنایع در استان همچنین حمایت از اقتصادهای خرد مردمی نظیر تولید عسل و کرم ابریشم یا زراعت چوب نیز گواه حرکت درست استان در مسیر توسعه است.

    نماینده عالی دولت در استان، از بهبود محیط اقتصادی بعنوان یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه یادکرد و اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم رتبه استان در این شاخص ۱۹ بوده که الان در سه فصل پیاپی هرمزگان در رتبه اول کشور ایستاده و توانسته محیط امن سرمایه‌گذاری ایجادکند.

    دوستی همچنین اختصاص۲۰۰۰میلیاردتومان ویژه برق‌رسانی به مزارع میگو در دو سفر رییس‌جمهور شهید به استان را تزریق خوب منابع در استان دانست و توضیح داد: نسبت مصارف بانکی استان به منابع مالی در آغاز کار دولت حدود ۶۰درصد بود که این رقم اکنون به ۹۵ درصد رسیده است که رسیدن به این تناسب منابع و مصارف نیز اهمیت ویژه‌ای در رشد دارد و تلاش دولت ارزان کردن تولید در استان است. به گفته استاندار هرمزگان اقدام مهم دولت سیزدهم به نفع مردم، حل اختلاف معارضان دولتی در بحث زمین بوده که در نتیجه آن ۱۱هزار هکتار از این زمین‌ها به نام مردم سند خورده است.

    جانمایی اولیه چهار قطعه زمین برای اختصاص آن به صنوف

    رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز در این مراسم، گفت: اصناف و بازاريان نقش مهمی در زندگی مردم دارند و این قشر پرتلاش همیشه همراهی خوبی داشته اند. وی در ادامه افزود:برای جابجایی صنوف مزاحم شهری در رشته‌های مختلف مقدمات اولیه جانمایی زمین انجام گرفته است. خلیل قاسمی خاطر نشان کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ هکتار برای صنف درودگران و صنایع وابسته به آن درنظر گرفته شده است و در سمت شرق زمینی به مساحت ۵۸ برای خدمات خودرویی مشخص شده و در مرحله استعلام و کارهای اولیه آن است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در شمال راه‌آهن هم یک قطعه ۶۴ هکتاری برای خدمات خودرویی و برای صنف مصالح ساختمانی هم یک قطعه زمین ۵۸ هکتاری است در نظر گرفته شده است.قاسمی با بیان اینکه هرمزگان تنوع غذاهای سنتی و دریایی خوبی که دارد، گفت: پیشنهاد ایجاد شهر غذا در بلوار ساحلی را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که با اختصاص زمین برای ایجاد این شهر موافقت شود.وی ابراز داشت: در سفر رئیس جمهور شهید هفت ناحیه و شهرک صنعتی را به بهره‌برداری رساندیم.

    با اختصاص زمین برای صنوف، بار مالی به دولت تحمیل نمی‌شود

    رئیس اتاق اصناف هرمزگان نیز در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: بازار نقش بسزایی در اشتغال‌زایی دارد‌ و مجموعه اصناف با حمایت دولت می تواند سهم بیشتری رادر ایجاد شغل ایفا کند.وی با اشاره به نامگذاری شعار سال جاری مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” توسط مقام معظم رهبری، افزود: مشارکت تنها در یک بُعد نیست و موضوع مشارکت مردم در جهش تولید همه ابعاد را در برمی‌گیرد و باید برای تحقق این امر بیش از پیش تلاش کنیم.

    علی باصره خاطر نشان کرد: امروزه بر خلاف گذشته هرمزگان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در کشور حرف برای گفتن دارد و از پیشرفت خوبی برخوردار است.رئیس اتاق اصناف هرمزگان بیان داشت: بازاریان علی رغم داشتن مشکلات، همیشه همراه و پیشتیان انقلاب و نظام اسلامی بوده‌ و خواهند بود و در این رابطه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

    وی تصریح کرد: اصناف می‌تواند شغل بیشتری را تولید کند و در همین مجتمع تجاری بندرعباس مال ۱۱۳۴ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و اگر حمایت شویم می‌شود بندرعباس مال های زیادی در استان ایجاد کنیم.باصره با بیان اینکه اگر زمین از طرف دولت برای شهرک‌های صنفی تامین شود و در اختیارشان قرار گیرد، گفت: می‌توان برای اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار قدم‌های بیشتری برداشت و خود بخش خصوصی در این رابطه سرمایه گذاری خواهند کرد و بار مالی را به مجموعه دولت تحمیل نخواهند کرد.

    رئیس اتاق اصناف هرمزگان عنوان کرد: طبق آمار و ارقام در چند سال پیش هرمزگان در ردیف اول فقر و فلاکت بود اما با همکاری خوب مجموعه بازاريان، بخش خصوصی و دولت دیگر در ردیف اول قرار ندارد و اگر با همین روند ادامه یابد شاهد کاهشی بودن بیشتر این موضوع خواهیم بود.وی در مورد جابجایی صنوف موسوم به مزاحم اشاره کرد و ابراز داشت: این صنوف مزاحم نیستند بلکه آلایندگی دارند و اگر دستگاه‌های دولتی متولی در رابطه با جابجایی آنان زمین مناسب اختصاص دهند و در اختیار اصناف و بازاريان قرار گیرید مجموعه بازاريان این آمادگی را برای جابجایی دارد.

    باصره تصریح کرد: با همکاری اصناف و مجموعه دولت در ایام عید نوروز بازرسی‌های خوبی انجام شد و تنظیم بازار خوبی نسبت به سایر استان ها داشتیم و نیاز است در بخش نیرو و تجهیزات تقویت شود. رئیس اتاق اصناف در پایان گفت: باید در بحث گرانی فکری کرد و بازاريان هم از این رنج می‌برند و سال گذشته تقریبا ۱۱۰ درصد گرانی داشتیم و اگر قانون مشکل دارد باید قانون اصلاح شود و نباید همین طور قیمت‌ها به شدت افزایش یابد. لازم به ذکر است، در پايان اين مراسم از برترین های اصناف هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.