حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • تیری عصاکش تیر دگر شد
    ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۳۴
    شناسه : 19543
    بازدید 1104
    2
    بازخورد گزارش دریانیوز// گویا قرار است فقط صورت مسئله پاک شود و اقدامات اساسی برای انجام کار فراموش می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// گویا قرار است فقط صورت مسئله پاک شود و اقدامات اساسی برای انجام کار فراموش می‌شود.

    به نظر می‌رسد با اقداماتی که صورت می گیرد مدیران استان تمایلی به انجام کار درست، کامل و ایمن ندارند و می‌خواهند با کارهای سطحی و اولیه، بگویند که کاری انجام داده‌اند. روز اول مهر ماه در روزنامه دریا، گزارشی از وجود تیر برق‌های فرسوده و ناایمن در برخی از محله‌های بندرعباس درج شد و به عنوان نمونه محله بیست متری شاه‌حسینی را نام آوردیم که تیرهای برق قدیمی و فرسوده وجود دارد که هر لحظه ممکن است سقوط کرده و آسیب‌های مالی و حتی جانی به بار بیاورد. پس از درج این گزارش مسئولان اداره برق اقدام به نصب تیر برق چوبی و فرسوده دیگری در کنار تیر برق چوبی خم شده(به قول معروف «دارسیم») که پایه آن شکسته شده و در حال افتادن است نمودند تا تیر خم شده را نگه‌دارد و با این حال بخشی از کوچه را نیز مسدود کردند.

    این کار مانند این است که شخصی دارای شکستگی است و بخواهیم با چسب زخم او را مداوا نماییم چرا که تیر برق قدیمی از پایه شکسته است (عکس شکستگی در روزنامه یکشنبه چاپ شده‌است) و نصب یک تیر دیگر برای نگهداری از این تیر برق دردی را دوا نمی‌کند و تنها پاک کردن صورت مسئله است. این نبوغی که در اجرای این کار انجام شده را در بسیاری از مشکلات کشور شاهد هستیم زیرا برای رفع مشکل اقدامات اساسی و ریشه‌ای صورت نمی‌گیرد و تنها به اقدامات سطحی بسنده می‌کنیم.

    در استان هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی، عمر بسیاری از وسایل کوتاه‌تر بوده و سریعتر فرسوده می‌شوند. وسایل و تجهیزات برقی و برق‌رسانی نیز به همین شکل است و به سرعت فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض و نوسازی آنها وجود دارد به همین دلیل باید مسئولان امر به صورت دوره‌ای در هر منطقه که تجهیزات برق‌رسانی فرسوده می‌شود اقدام به تعمیر و یا نوسازی آنها نمایند تا مردم با مشکلات مرتبط درگیر نشوند. کارهایی نیز که انجام می‌شود به صورت بنیادی صورت گیرد و نه برای رفع تکلیف چرا که این موضوع باعث می‌شود تجهیزات نصب شده کارایی لازم را نداشته باشند و دوباره باید همان کار را انجام دهند. به هر حال شهروندان توقع دارند مسئولان کاری را که انجام می‌دهند با سرعت، دقت و کیفیت خوب باشد تا ماندگاری آن بالا برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.