حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تلاش کارکنان نیروگاه برق خلیج فارس برای جلوگیری از خاموشی
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۸
    شناسه : 17916
    بازدید 146
    4
    مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس عنوان کرد دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس، گفت: در اثر گرمای شدید هوا و فشار بالای مصرف برق خط انتقال ۲۳٠ کیلوولت پست برق منطقه ای هرمزگان در نیروگاه دچار حادثه می شود که منجر به خارج شدن سه واحد نیروگاه خلیج فارس از مدار تولید می شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس، گفت: در اثر گرمای شدید هوا و فشار بالای مصرف برق خط انتقال ۲۳٠ کیلوولت پست برق منطقه ای هرمزگان در نیروگاه دچار حادثه می شود که منجر به خارج شدن سه واحد نیروگاه خلیج فارس از مدار تولید می شود.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ محمد عقیل عامری سیاهوئی در این رابطه، اظهار کرد: در پیک مصرف برق، به علت اشکال در پست ۲۳٠ کیلو ولت واقع در نیروگاه مواجه شدیم و در پی آن سه واحد نیروگاه از مدار خارج شد. وی در ادامه افزود: اهمیت این حادثه به گونه‌ای بود که با خروج سه واحد از مدار با کمبود و ناترازی شدید در تامین برق استان روبرو می‌شدیم؛ لذا پرسنل بهره بردار در واکنشی به موقع در کم ترین زمان ممکن با تلاش ستودنی و مثال زدنی هر سه واحد را به شبکه سراسری برگرداندند.

    مدیر عامل نیروگاه برق خلیج‌فارس فارس خاطر نشان کرد: درگرماگرم روزهای تابستان جنوب علیرغم دمای بسیار بالای هوا و با وجود اطلاع رسانی و در خصوص گرمای شدید و بی سابقه هوا و کاهش ساعات اداری در کشور و با تلاشگران صنعت برق در نیروگاه برق خلیج فارس در بخش بهره برداری، تعمیرات، دفتر فنی و مهندسی نیروگاه خلیج فارس حماسه‌ای دیگر آفریدند و با تلاش، تخصص و تعهد خود در یک واکنش به موقع مانع خاموشی گسترده در هرمزگان شدند.

    عامری سیاهوئی بیان داشت: در چنین شرایطی پس از یک فرآیند پیچیده با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان و با عملکرد دقیق موفق شدیم با چندین ساعت کار مستمر و مداوم توسط گروهای بهره برداری، تعمیرات، دفتر فنی و مهندسی با عملیات عیب یابی و تعویض تعدادی از قطعات و نظارت دقیق در این هوای گرم ، مشکل مورد نظر را رفع کرده و سه واحد نیروگاه خلیج فارس را به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم تا از خاموشی گسترده شهر در گرمای کم سابقه هوا جلوگیری کنیم.

    وی عملکرد بسیار خوب و استثنایی متخصصان نیروگاه خلیج فارس و تلاش مجدانه آنان در پایداری واحد‌ها را نشان از تعهد و تخصص ویژه آن‌ها دانست و از کارکنان شرکت به خصوص پرسنل بهره برداری و تعمیرات که برای تولید برق مستمر، ایمن و پایدار همواره می‌کوشند تشکر و قدردانی کرد.ضمناً گفتنی است جهت رفع مشکل فنی پست ۲۳٠ کیلو ولت در محوطه نیروگاه در ساعت اولیه روز حادثه مدیرعامل و معاون بهره برداری برق منطقه ای هرمزگان در نیروگاه حضور پیدا کردند و ضمن بازدید از محل وقوع حادثه با مدیرعامل ساعی و پرتلاش نیروگاه خلیج فارس دیدار کردند.

    نیروگاه خلیج فارس با دارا بودن ۶ واحد گازی به ظرفیت ۹۹٠ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند. شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس زیر مجموعه شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس، هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین، وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می باشد و این نیروگاه در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی مدل GT13E2 آلستوم در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.