حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Monday, 21 April , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4686 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 145×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تقریبا هیچ؛ سهم کودکان استثنایی شمیل  از نهضت مدرسه سازی در هرمزگان
    ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۵۱
    شناسه : 27289
    بازدید 117
    0
    دریانیوز// خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مانند کودکان با معلولیت‌های جسمی، ذهنی، اختلالات یادگیری، اوتیسم، یا مشکلات حسی با چالش‌های متعددی روبرو هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مانند کودکان با معلولیت‌های جسمی، ذهنی، اختلالات یادگیری، اوتیسم، یا مشکلات حسی با چالش‌های متعددی روبرو هستند.

    این مشکلات می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی دانش آموز و خانواده تأثیر بگذارد.بسیاری از مدارس عادی امکانات و معلمان آموزش‌دیده برای حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را ندارند و قرار گیری دانش آموزی که نیازمند فراهم آوردن شرایط خاص برای یادگیری است در محیط های این چنینی نه تنها به یادگیری و پیشرفت دانش آموز کمک نمی کند بلکه هر روز این باور را در وی و خانواده تقویت می کند که نسبت به سایر دوستان و همکلاسی ها ناتوان تر است و حس سرخوردگی بوجود آمده و در نتیجه شکست های مداوم، نا امیدی بیشتر و سطح یادگیری نیز کاهش می یابد.

    دانش آموزان با نیاز های ویژه و بخصوص آن دسته از کودکانی که در دسته کم توان ذهنی و دیرآموزان قرار می گیرند زمان بیشتری برای فراگیری و آموزش نیاز دارند، ابزارهای آموزشی ویژه خود را می طلبند، قرارگیری این دسته از دانش آموزان در یک کلاس ۲۵ تا ۳۰ نفره موجب سردرگمی، افزایش اضطراب و در نتیجه کاهش هر چه بیشتر سطح یاد گیری می گردد.

    رسیدگی به کودکی که ممکن است یک یا چند نوع از مشکلات یا اختلالات را به طور همزمان به همراه داشته باشد نیازمند اختصاص وقت و زمان زیادی است به نحوی که برخی مادران یا حتی پدران می بایست در هنگام تدریس معلم نیز در کلاس درس حضور داشته باشند تا به یادگیری هر چه بهتر کودک کمک کنند در نتیجه برخی خانواده ها مجبور هستند شغل خود را ترک کنند و فشار های مالی فراوانی را متحمل شوند.

    از طرفی هزینه‌های بالای درمان و توانبخشی نظیر هزینه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، و وسایل کمک‌آموزشی ممکن است سنگین باشد به همین دلیل بسیاری از خانواده هایی که دارای کودکان با نیازهای ویژه هستند توانایی تکمیل فرآیندهای درمانی را ندارند و یا این مراحل را به طور ناقص رها می کنند.

    چالش‌های روانی و عاطفی خانواده ها نظیر استرس و اضطراب والدین، نگرانی درباره آینده فرزند و احساس ناتوانی در کمک به او و احساس انزوا و طردشدگی برخی خانواده‌ها به دلیل ناآگاهی اطرافیان آنها دچار انزوا می‌ کند.وجود مدارس استثنایی با بهره گیری از معلمان، مشاوران و کادر آموزشی آموزش دیده بسیاری از مشکلات این خانواده ها را کاهش داده و رنج و آلام آنها را از بین برده آنها به آینده فرزندانشان امیدوار می کند.

    یکی از شعار های مهم و برنامه هایی که در دستور کار دولت مردان قرار دارد و ریاست محترم جمهور، دکتر پزشکیان نیز در جلسات مختلف بر روی آن تاکید داشته و مسئولان استانی نیز پیگیر تحقق آن هستند موضوع نهضت مدرسه سازی در هرمزگان است ولی متاسفانه با وجود پیگیری های مختلف و نیاز جدی مردم شهر شمیل هیچ برنامه و پیگیری جدی در استان برای ساخته شدن مدرسه در برنامه های دولت مردان نیست و سهم کودکان استثنایی این منطقه از نهضت مدرسه سازی تقریبا هیچ است!

    اختصاص زمین در مکان و مساحت مناسب برای ساخت مدرسه استثنایی در شهر شمیل بندرعباس اولین قدم برای شروع به ساخت این مکان آموزشی است موضوعی که با وجود پیگیری های متعدد هنوز محقق نشده. پیگیری جدی تر و هرچه سریعتر مسئولان دخیل در این امر می تواند نتایج ارزنده ای را به همراه داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.