حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • ترک تحصیل کودکان؛ زایش آسیب های اجتماعی
    ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۴۱
    شناسه : 19546
    بازدید 132
    2
    دریانیوز // متاسفانه شرایط اقتصادی جامعه بگونه ای است که برخی از خانواده ها حتی توان ثبت نام فرزندان شان در مدرسه و خرید لباس و نوشت افزار و کیف وکفش و… را ندارند و هرساله تعدادی از دانش آموزان بدلیل هزینه های سنگین تحصیل، از درس خواندن بازمی مانند و این واقعیت تلخ را نمی توان انکار کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // متاسفانه شرایط اقتصادی جامعه بگونه ای است که برخی از خانواده ها حتی توان ثبت نام فرزندان شان در مدرسه و خرید لباس و نوشت افزار و کیف وکفش و… را ندارند و هرساله تعدادی از دانش آموزان بدلیل هزینه های سنگین تحصیل، از درس خواندن بازمی مانند و این واقعیت تلخ را نمی توان انکار کرد.

    گرچه هرمزگان استانی است که بدلیل جایگاه اقتصادی اش، به عنوان پایتخت و قطب تجارت و اقتصاد کشور خوانده می شود، اما از آن طرف این استان فقیرترین، فلاکت زده ترین، محروم ترین، بيکارترین و گران ترین استان کشور نیز می باشد. این شرایط باعث شده است که خانواده های زیادی حتی برای معیشت و خوردوخوراک با مشکل مواجه باشند وبا توجه به اینکه در روستاها و محلات، خانواده ها معمولا پرجمعیت هستند، بایستی از این خانواده ها حمایت شود و هیچ خانواده ای بخاطر شرایط اقتصادی و هزینه های سنگین تحصیل، نباید فرزند یا فرزندان شان از تحصیل بازبمانند که متاسفانه روزبه روز بر تعداد بازماندگان از تحصیل در استان در این سالها افزوده می شود. اگر که بنگاه های اقتصادی و صنایع و مناطق ویژه و آزاد در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و همچنین نهادهای انقلابی و حمایتی از این خانواده ها حمایت کاملی را داشتند، هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنمی ماند که بازماندن هر کودکی از تحصیلی مساوی است با زایش آسیب اجتماعی دیگری در جامعه که این آسیب های اجتماعی، اثراتش به قشرها و بخش‌های دیگر جامعه نیز خواهد رسید.

    متاسفانه در شرایط فعلی و تداوم این شرایط، مدرسه رفتن و تحصیل برای همه دانش آموزان امکان پذیر نخواهد بود و کمبود مدرسه و معلم نیز شرایط استان هرمزگان را حادتر خواهد نمود و ضرورت دارد برای برون رفت از شرایط فعلی تدابیر لازم اتخاذ گردد. بازماندن از تحصیل دانش آموزان، آنها را بیش از پیش در باتلاق آسیب های اجتماعی غرق خواهد نمود و عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه خواهد داشت که متاسفانه در حال حاضر هم بخشی از دانش آموزان باآسیب های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند ودستگاه های متولی در این حوزه سکوت اختیار کرده اند.

    انتظار می رود استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت در استان از هم اکنون برنامه ریزی کنند تا بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت جدی برای تامین هزینه های تحصیل خانواده های محروم داشته باشند تا حتی یک دانش آموز از تحصیل بازنماند. هیچ دانش آموزی نباید به دلیل فقر از تحصیل بازبماند پویش جشن عاطفه‌ها امسال برای تامین نیازهای تحصیلی ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان از ۲۲ شهریورماه امسال آغاز شده و تا نیمه مهرماه جاری ادامه دارد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به اینکه جشن نمادین عاطفه‌ها هشتم مهرماه در ۲۳ منطقه آموزشی سراسر استان و در بندرعباس در دبستان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (چهارراه مرادی) برگزار می‌شود، گفت: امسال تهیه ۵۰ هزار بسته‌ تحصیلی و نوشت افزار (لوازم التحریر) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان هدف‌گذاری شده است.امسال تهیه ۵۰ هزار بسته‌ تحصیلی و نوشت افزار (لوازم التحریر) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان هدف‌گذاری شده است.

    حمید باسره در نشست خبری در خصوص برپایی جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: ۴۷ هزار نفر از این دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که تاکنون برای نیمی از آن‌ها با کمک خیران و صنایع به‌ویژه شرکت نفت آفتاب، نوشت افزار تهیه و توزیع آن از دوم مهرماه آغاز شده است.وی با اشاره به اینکه سه هزار دانش آموز نیازمند هرمزگان نیز جدای از تحت پوششی‌های کمیته امداد در استان شناسایی شدند، بیان کرد: ۸۰ درصد از نیازهای تحصیلی این دانش‌آموزان برعهده آموزش و پرورش و ۲۰ درصد برعهده کمیته امداد است.

    مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: بیشتر دانش آموزان محروم و نیازمند هرمزگان مربوط به شرق استان در شهرهای جاسک، بشاگرد و رودان و در بندرعباس مرکز استان نیز در محلات تپه الله اکبر و آیت الله غفاری هستند. باسره خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال از سوی مردم و خیران و صنایع به جشن عاطفه‌ها در آغاز سال تحصیلی کمک شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ میلیارد ریال برسد؛ البته ۲ برابر هر میزان کمکی که در استان در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شود را کمیته امداد متقبل می‌شود.وی با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی به خاطر نیازهای تحصیلی ازتحصیل جانمانده است، ادامه داد: هیچ دانش آموزی در هرمزگان نباید به واسطه فقر و تنگدستی از تحصیل بازبماند و کمیته امداد این آمادگی را دارد که با هماهنگی آموزش وپرورش هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند را فراهم کند.

    باسره تعداد مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد را ۲۵۰ مرکز عنوان و ابراز کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به صورت حضوری هستند.وی گفت: همچنین افراد خیر و نیکوکار می توانند کمک‌های نقدی خود به جشن عاطفه ها را به کد دستوری *۸۸۷۷* # ۰۷۶ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ واریز کنند.

    کمک به همنوع دانش آموزان نیازمند هرمزگانی در جشن عاطفه‌ها
    معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست خبری گفت: جشن عاطفه‌ها امسال با هدف ترویج فرهنگ کمک به همنوعان با حضور ۴۳۳ هزار دانش آموز در سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی برگزار می‌شود. محمد غیبی افزود: مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها هشتم مهرماه ساعت هشت صبح در دبستان پسرانه علوم پزشکی بندرعباس با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.وی با اشاره به اینکه کمک به دانش آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی ادامه دارد، گفت: تهیه کتاب‌های درسی، چادر نماز و سجاده برای جشن تکلیف دختران و برگزاری اردوهای دانش آموزی از جمله این کمک‌ها است.

    معاون پرورشی آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: ۹ مدرسه با یک دانش آموز در استان داریم که آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی در استان و به دلیل وضعیت سخت عبور برخی مناطق بیشتر در مناطق شرق استان ۹ مدرسه تک دانش آموزی ایجاد کرده که معلم برای یک دانش آموز به سر کلاس درس می‌رود.به گزارش ایرنا ، در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۳۳ هزار دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی راهی کلاس درس شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.