حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • تحول در دسترسی فاصله علوی – بندرعباس  نصف می‌شود
    ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
    شناسه : 20015
    بازدید 1211
    5
    دریانیوز// مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی، گفت: با احداث راه دسترسی جدید به طول 7/4 کیلومتر، فاصله شهر جدید علوی تا بندرعباس از 45 کیلومتر به ۲۲ کیلومتر می رسد؛ و این فاصله به نصف می رسد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی، گفت: با احداث راه دسترسی جدید به طول ۷/۴ کیلومتر، فاصله شهر جدید علوی تا بندرعباس از ۴۵ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر می رسد؛ و این فاصله به نصف می رسد.

    حمید صبوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا؛ با بیان اینکه تامین مسکن مناسب یکی از موضوعات مهم دولت است، اظهار کرد: تکلیف ما در شهر جدید علوی ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.وی در ادامه افزود: برای این تعداد واحدها زمین به طور کامل تخصیص داده شده و عملیات اجرایی ۷۰۰ واحد که متقاضی دارد آغاز شده است که در این زمینه ۸۰ واحد مرحله سفت کاری آن به پایان رسیده است و ۱۵۰ واحد دیگر دیوار چینی آن به اتمام رسیده است و مابقی واحدها در حال دیوار چینی است.

    ۸۰ واحد مسکونی تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد تا پایان سال جاری اتمام و تحویل متقاضیان می‌شود و مابقی هم تا پایان سال آینده تکمیل می‌شوند.صبوری خواه بیان داشت: این واحدها در متراژهای مختلف ۹۰ و ۱۲۵ به صورت ویلایی ساخته می‌شوند و آمادگی این را داریم که در صورت وجود متقاضی در شهر جدید، مسکن ساخته شود.

    مشخص کردن ۷۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی و جمعيت

    وی به موضوع طرح جوانی و جمعیت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح‌۷۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری را مشخص کرده‌ایم که ۳۰۰ قطعه آن تحویل متقاضیان شده و مابقی هم در حال قرارداد واگذاری به مردم هستیم.مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با بیان اینکه برای تقویت و توسعه فضاهای آموزشی در این شهر بنا داریم دو مدرسه شش کلاسه را احداث کنیم، ابراز کرد: مناقصات آن در سامانه مناقصات کشور بارگزاری شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

    صبوری خواه در همین رابطه اضافه کرد: هر مدرسه دارای هفت هزار متر زمین و ۷۰۰ متر زیر بنا است که برآورد مالی ساخت هر مدرسه ۱۷ میلیارد تومان است که تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. وی به تفاهم نامه شرکت شهر جدید علوی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و عنوان داشت: یک ساختمان هزار متری نوساز در دو طبقه با زیربنای ۴۵۰ متر با اعتبار هفت میلیارد تومانی آماده شده و در حال تجهیز امکانات آن هستیم که قرار است بزرگترین رصدخانه منطقه جنوب کشور درآن طراحی شود و شعبه کانون در این شهر به تمام منطقه همجوار خدمات دهد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی از ارائه راه دسترسی پیشنهادی خود به استانداری خبر داد و گفت: این مسیر پیشنهادی از نرسیده به روستای چاهو تا میدان سایت به طول ۷/۴ کیلومتر است و این مسیر هیچ معارضی ندارد اما جاده دسترسی باید تعریض و آسفالت شود.صبوری خواه ادامه داد: در این زمینه استاندار هرمزگان دستور ارائه مسیر پیشنهادی در کمیسیون‌های مربوطه در استانداری را داده است و در صورت موافقت کمیسیون‌های مربوطه با تکمیل این جاده فاصله شهر جديد علوی تا بندرعباس نصف می‌شود.

    برنامه‌های خوبی در زمینه های مختلف برای شهر جدید علوی

    وی به اقدامات انجام شده در رابطه با ساکن شدن پرسنل شاغل در صنایع غرب بندرعباس با توجه به همجواری این قبیل صنایع با این شهر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: با نفت ستاره خلیج فارس و فولاد کاوه جنوب کيش دو قرارداد به امضا رسیده که قرار است برای سه هزار نفر از پرسنل این دو صنعت در این شهر مسکن ساخته شود که در حال پیگیری موانع زیرساختی کار هستیم.

    این مقام مسئول بیان کرد: برای اینکه این شهر از امکانات مناسبی در زمینه اماکن ورزشی، درمانی، فضای سبز و تفريحی برخوردار باشد برنامه‌های خوبی برای آن تدارک دیده شده است.صبوری خواه با بیان اینکه این شهر هزار هکتار مساحت دارد و می‌تواند جمعیت صد هزار نفری را در خود جای دهد و با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات زیرساختی مناسبی که در حال انجام است، در آینده نزدیک به دومین قطب جمعیتی هرمزگان وبه یکی از بهترین مکان ها برای زندگی تبدیل خواهد شد.لازم به ذکر است، در حال حاضر فاصله شهر جدید علوی تا بندرعباس ۴۵ کیلومتر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.