حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 16 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3442 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تامین یک سوم برق هرمزگان توسط نیروگاه بندرعباس
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
    شناسه : 17811
    بازدید 1122
    3
    مدیر عامل نیروگاه بخار بندرعباس عنوان کرد دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه بخار بندرعباس، گفت: این مجموعه یک سوم برق هرمزگان را تامین می‌کند. محمد اسمی مدیرکل بازرسی هرمزگان با همراهی فرشاد آدینه‌پور مدیرعامل برق منطقه‌ای استان با حضور در نیروگاه بندرعباس از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه بخار بندرعباس، گفت: این مجموعه یک سوم برق هرمزگان را تامین می‌کند. محمد اسمی مدیرکل بازرسی هرمزگان با همراهی فرشاد آدینه‌پور مدیرعامل برق منطقه‌ای استان با حضور در نیروگاه بندرعباس از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

    محمد اسمی از بخش‌های مختلف نیروگاه بندرعباس شامل واحد یک، اتاق فرمان یک و دو، سالن توربین و بویلر این مجموعه بازدید کرد.وی در این بازدید در جریان روند تولید و مسائل و مشکلات این نیروگاه قرار گرفت و از کارکنان زحمت کش این مجموعه قدردانی کرد.

    مديرعامل نیروگاه بندرعباس نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان بعد از ۴۵ سال به همت و تلاش تمام متخصصین، کارگران، مهندسان غیور و ایثارگر همچنان پابرجاست و به رسالت خودش که همان تولید برق مطمئن و حداکثری است دارد ادامه می‌دهد.

    وی در ادامه افزود: این نیروگاه با حداکثر ظرفیت تولید که تقریباً حدود هزار مگاوات است در شبکه سراسری در پیک تابستان حضور دارد که تقریبا یک سوم از برق مورد نیاز هرمزگان را تامین می‌کند.

    * کسب رتبه اول کشوری در زمینه ساخت قطعات داخلی
    مدیرعامل نیروگاه بخار بندرعباس خاطر نشان کرد: این مجموعه به علت قدمتی که داشته خاستگاه خیلی از بزرگان صنعت برق بوده و با توجه به رسوب دانش و تجربه موفق شدیم سال گذشته در زمینه ساخت قطعات داخلی رتبه اول را در کشور کسب کنیم.

    محمودی گفت: با استفاده از توان و ظرفیت کارکنان نیروگاه و شرکت‌های دانش بنیان داخلی موفق به ساخت یا راهبری ۱۲ هزار قطعه بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق شدیم که به جرات می‌توان گفت که ۹۰ درصد تعمیرات مورد نیاز این نیروگاه که پیچیده‌ترین تعمیرات و سرویس و نگهداری آن شامل توربین و بویلر است، بدون وابستگی به توان بیرون از مجموعه به دست متخصصین خود نیروگاه انجام می‌شود.

    * ناخواسته مازوت مصرف می‌کنیم

    وی با بیان اینکه در سالیان اخیر به دلیل مصارف سوخت مازوت نسبت به حفظ و صیانت از محیط زیست ناخواسته قصور داشتیم، عنوان کرد: امیدواریم با برطرف شدن مشکل کلی سوخت و تأمین به موقع سوخت گاز بتوانیم این نقیصه را برطرف کنیم.مدیر عامل نیروگاه بخار بندرعباس ابراز داشت: این مجموعه برای رسیدن به تولید نامی خود نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد که امیدواریم در دولت چهاردهم و با رویکرد جدید این امر محقق شود و شاهد تحقق حداکثر تولید و تحول در سطح نیروگاه باشیم.

    محمودی در پایان خاطر نشان کرد: این نیروگاه با داشتن حدود ۸۰۰ نفر نیروهای زبده و کار آزموده که اکثرا بومی هستند توانسته نقش مهمی در زمینه اشتغال زایی ایفا کند و همواره به رسالت خودش در زمینه تامین برق و رساندن خدمات به مناطق و نواحی کنار نیروگاه اهتمام داشته است.لازم به ذکر است، نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاههای جنوب‌شرق کشور است که نقش مهمی را در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق هرمزگان دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.