حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بندرعباسی ها چشم انتظار وعده آقای استاندار
    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۱۸
    شناسه : 8494
    بازدید 1433
    11
    دریانیوز//استاندار هرمزگان روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران وعده دادکه تا دو هفته آینده (تا هفته آتی ) کلنگ احداث 15 هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//استاندار هرمزگان روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران وعده دادکه تا دو هفته آینده (تا هفته آتی ) کلنگ احداث ۱۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده می شود.

    البته تاکنون بارها مسئولان وعده « به زودی » جهت کلنگ زنی این طرح را داده بودند که گاهی چند ماه از آن به زودی ها گذشته است. این بار البته آقای استاندار قول داده است که تا دو هفته آینده عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی نهصت ملی مسکن آغاز شود که انتظار می رود این وعده محقق شود.

    متاسفانه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس در دو سال گذشته باچالش ها و حاشیه های زیادی مواجه شد. در مهرماه ۱۴۰۰که ثبت نام از این طرح ملی در سراسر کشور آغاز شد، نامی از بندرعباس در سامانه ثبت نام نبود و به متقاضیان مسکن اعلام شده بود متقاضیان مسکن بندرعباس می توانند در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس و نزدیکی بندرخمیر ثبت‌نام کنند.

    در زمان سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰، برای چند روز نام بندرعباس در سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن خودنمایی کرد و پس از خروج رئیس جمهور از استان، نام بندرعباس از سامانه حذف شد. با افزایش اعتراضات مردمی و رسانه ها، برخی از نمایندگان مجلس، امام جمعه بندرعباس و حتی شخص استاندار و… نسبت به این جانمایی، در نهایت در اواخر همان سال اعلام شد که این طرح بجای شهرک علوی، در شهر بندرعباس اجرایی می شود.

    با کش و قوس های فراوان بالاخره از نیمه تیرماه سال گذشته ثبت نام از متقاضیان بندرعباسی در سامانه نهضت ملی مسکن آغاز شد و در یک سال اخیر نیز بارها وعده اجرای طرح داده شد. اما نه ادارات زمین های مازادشان را برای اجرای این طرح اختصاص دادند و نه در اراضی دیگر کلنگ اجرای طرح به زمین زده شد و بهانه متولیان مسکن استان این بود که اراضی مورد نیاز هنوز الحاق نشده است.

    البته مدیرکل راه وشهرسازی استان که مجدانه پیگیر الحاق اراضی مورد نیاز بود، سال گذشته عنوان کرد با توافق با وزیر راه وشهرسازی مقرر شده است عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در محدوده پنجه علی بندرعباس همزمان با انجام روال اداری تاییدیه های الحاق اراضی مورد نیاز به شهر بندرعباس آغاز شود که ماه‌ها گذشت و این عملیات اجرایی آغاز نشد.

    ماه قبل البته استاندار هرمزگان اعلام کرده بود که الحاق در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس وارد فاز اجرا می شود و چهارشنبه قبل نیز در جمع خبرنگاران وعده آغاز رسمی این طرح و کلنگ زنی را تا دوهفته بعد یعنی حداکثر تا هفته آتی داده اند که انتظار می رود این وعده، آخرین وعده برای کلنگ زنی اجرای این طرح باشد.

    تاخیرها در اجرای این طرح ملی که وعده انتخاباتی رئیس دولت سیزدهم در زمان تبلیغات انتخابات رئیس جمهوری هم بود و مردم به خانه دار شدن امیدوار شدند، باعث می شود که پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری نرسد، هرچند که استاندار هرمزگان معتقد است بایستی برنامه دولت و رئیس جمهور برای احداث مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس نیز مانند سایر شهرها اجرایی شود که می طلبد جهت تحقق این مهم، سریعتر عملیات اجرایی طرح آغاز شود و وعده و وعیدها به پایان برسد.

    متاسفانه عدم اجرای طرح های مسکن در هشت ساله دولت گذشته در کشور و تاخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس در دوسال اخیر باعث سبقت چند برابری تقاضا از عرضه و از طرفی دیگر احتکار مسکن شده است که باعث افزایش حبابی قیمت مسکن و رهن واجاره و بروز مشکلات فراوانی برای مردم بندرعباس شده است که تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس موجب ازبین رفتن حباب قیمت مسکن و اجاره خواهد شد و مردم به خانه دار شدن امیدوار می شوند.

    مردم بندرعباس منتظرند در هفته جاری و یا حداکثر هفته آینده بر اساس آخرین وعده استاندار هرمزگان، پروژه های نهضت ملی مسکن در بندرعباس بصورت رسمی کلنگ زنی شود و امیدبه خانه دار شدن مردم در این شهر افزایش یابد. همچنین ضرورت دارد برای احداث مسکن پرسنل وکارگران صنایع، کادربهداشت ودرمان و پرستاران، کارمندان و کارگران، اقشار محرومی که توان تامین سهم آورده را هم ندارند، تدبیری اندیشیده شود تا همگان در دولت سیزدهم خانه دار شوند و اثرات بحران مسکن در شهر بندرعباس فروکش کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.