حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بندرعباس، نیازمند وسایل نقلیه عمومی
    ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۷
    شناسه : 10932
    بازدید 1424
    10
    دریانیوز// شلوغی، ازدحام، سر و صدا، بوق خودروها. اینها چیزهایی است که وقتی از خانه خارج و وارد خیابان‌های شهر بندرعباس می‌شوید شاهد آن هستید. دیدن خودروهای تک‌سرنشین دیگر امری عادی برای مردم این شهر شده‌است. هر خانواده مجبور است وسیله نقلیه‌ای برای خود تهیه کند تا بتواند به امور روزانه خود برسد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شلوغی، ازدحام، سر و صدا، بوق خودروها. اینها چیزهایی است که وقتی از خانه خارج و وارد خیابان‌های شهر بندرعباس می‌شوید شاهد آن هستید. دیدن خودروهای تک‌سرنشین دیگر امری عادی برای مردم این شهر شده‌است. هر خانواده مجبور است وسیله نقلیه‌ای برای خود تهیه کند تا بتواند به امور روزانه خود برسد.

    شاید یکی از مهمترین دلایل استفاده شهروندان از خودروهای شخصی، کمبود وسایل نقلیه عمومی است. هوای بسیار گرم شهر بندرعباس مجال این را به شما نمی‌دهد که بخشی از مسیر حرکت خود را پیاده طی کنید و باید هر چه سریعتر سوار ماشین شوید. بسیاری از نقاط شهر بندرعباس نیز از داشتن وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس بی‌بهره هستند و شهروندان مجبورند خودرو را دربست کرایه کنند یا از خودروی شخصی استفاده نمایند که این امر بر ترافیک شهر بندرعباس می‌افزاید. با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس نیز دغدغه دیگری گریبان‌گیر خانواده‌ها می‌شود. سرویس مدارس برای رساندن فرزندان به مدرسه وجود ندارد یا تهیه آن بسیار سخت می‌شود که خانواده‌ها قید گرفتن سرویس را زده و ترجیح می‌دهند با وسیله نقلیه شخصی سرویس مدرسه فرزند خود شوند و شلوغی بیشتری را در سطح شهر شاهد باشیم.

    از سوی دیگر به دلیل اینکه برخی از این افراد که فرزندان خود را به مدرسه می‌برند آشنایی زیادی با رانندگی ندارند، مشکلاتی را برای دیگر رانندگان به وجود می‌آورند. بستن راه، پارک در محل نامناسب، مالیدن خودرو به دیگر خودروها بخشی از مشکلاتی است که در برخی مناطقی که مدارس قرار دارند توسط رانندگان تازه‌کار شاهد هستیم. وسایل نقلیه عمومی شهر نیز رو به فرسودگی گذاشته و بسیاری از خودروها باید از رده خارج شوند اما کماکان در سطح شهر حضور دارند. کم بودن تعداد این وسایل نیز معضل دیگری است که گریبان شهر بندرعباس را گرفته‌است و مسیرهای زیادی هستند که از داشتن وسایل نقلیه عمومی محروم هستند. عدم رعایت نظافت خودرو نیز یکی از دلایلی است که برخی افراد از آن گلایه دارند و این موضوع باعث شده‌است تمایلی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نداشته باشند و ترجیح دهند از خودروی شخصی برای تردد استفاده نمایند.

    استفاده اقشار مختلف مردم از وسیله نقلیه شخصی در شهر بندرعباس باعث شده‌است در ساعات خاصی، خیابان‌های شهر گنجایش این حجم از خودرو را نداشته باشد و ترافیک سنگینی را در آن نقاط شاهد باشیم. اما برای اینکه مردم تمایل بیشتری به استفاده از وسایل نقلیه عمومی داشته باشند باید در ابتدا تعداد این وسایل را در شهر افزایش داد و مسیرهای پرتردد که نیاز به تاکسی یا اتوبوس دارند شناسایی شده و برای آنها این وسایل نقلیه قرار دهند تا شاید از تردد خودروهای تک‌سرنشین کاسته شده و خیابان شهر خلوت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.