حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بشنو و باور مکن!
    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۷
    شناسه : 16492
    بازدید 173
    3
    دریانیوز// همه ما ضرب‌المثل بشنو و باور مکن را شنیده‌ایم. این ضرب‌المثل زمانی به کار می‌رود که شخصی با چرب زبانی می‌خواهد چیزی را که واقعیت ندارد ثابت کند که درست است. این موضوع در بین برخی مسئولان استان نیز صحت دارد و حرف‌هایی می‌زنند که باور کردن آن سخت است و خواننده فکر می‌کند به شعور او توهین شده‌است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همه ما ضرب‌المثل بشنو و باور مکن را شنیده‌ایم. این ضرب‌المثل زمانی به کار می‌رود که شخصی با چرب زبانی می‌خواهد چیزی را که واقعیت ندارد ثابت کند که درست است. این موضوع در بین برخی مسئولان استان نیز صحت دارد و حرف‌هایی می‌زنند که باور کردن آن سخت است و خواننده فکر می‌کند به شعور او توهین شده‌است.

    به خبری که روز گذشته در روزنامه دریا چاپ شده توجه کنید: مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم. عبدالحمید حمزه پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با قطعی مکرر آب در محلات مختلف بندرعباس، اظهار کرد: حجم ذخیره آب در پشت سدهای سرنی و استقلال میناب و همین طور شمیل و نیان که بالغ بر ٦٠ درصد منبع تأمین آب شرب بندرعباس هستند در حداقل میزان خود قرار دارد.

    وی در ادامه افزود: باتوجه به عدم بارش مناسب در بالادست این سدها طی دو ساله اخیر و در نتیجه عدم ورود سیلاب مناسب به دریاچه این سدها بنابراین مجبور هستیم طوری به برداشت آب از این سدها اقدام نماییم تا بتوانیم تا پایان تابستان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خاطرنشان کرد: از طرفی در فصل تابستان به علت افزایش دما و گرمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف آب در ساعات پیک مصرف در برخی مناطق بخصوص مناطق مرتفع با افت فشار مواجه می‌شویم.

    حمزه پور با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم، بیان کرد: قطعاً با مصرف بهینه و مدیریت مصرف و همراهی و همکاری مردم عزیز تابستان سال جاری را با حداقل مشکل سپری خواهیم کرد. این خبری است که مدیرعامل شرکت آبفای استان ارائه کرده و تناقضات زیادی دارد.

    وی از کاهش ورودی سیلاب به سدهای استان طی دو سال گذشته می‌گوید اما به مردم اطمینان می‌دهد که جیره‌بندی آب در کار نیست چون قرار است تنها برخی از محله‌های شهر بندرعباس با قطعی آب مواجه شوند. گویا قرار است فشار کم‌آبی برای محله‌های کم‌برخوردار و قدیمی باشد و محله‌های دیگر سختی بی‌آبی را متحمل نشوند.

    وی می‌گوید باید به گونه‌ای آب از سدها برداشت شود که تا پایان تابستان با مشکل بی‌آبی مواجه نباشیم. آقای مدیرعامل البته روش را نگفته‌اند اما اکنون پیداست که این روش همان فشار بر قشر ضعیف جامعه است. پس از درج گزارشی از گلایه‌های مردمی مبنی بر قطعی‌های مکرر آب در برخی از محله‌های بندرعباس در روزنامه دریا، یکی از محله‌هایی که در این گزارش اشاره شده بود، ۲۰متری شاه‌حسینی بود که با تقدیر اهالی این محله نیز مواجه شدیم که صدای آنها را به گوش مسئولان رسانده بودیم اما گویا انعکاس مشکل مردم به مذاق مسئولان آبفا استان خوش نیامده و اهالی می‌گوید که قبلاً یک شب‌درمیان آب آنها قطع می‌شد و از هفته جاری هر شب با قطعی آب مواجه هستند.

    برخی از مسئولان استان هرمزگان کوچکترین نقدی بر کار خود را برنمی‌تابند و اگر ایرادی از کار آنها بیان شود برخورد نامناسبی دارند. کسی منکر کم‌آبی استان و خشکسالی‌های سال‌های اخیر در هرمزگان نیست اما باید راهکارهای مناسبی برای مقابله با این تنش آبی استان یافت. هرمزگان دارای یکی از بزرگترین آب‌شیرین‌کن‌های کشور می‌باشد اما مردمانش در کنار آب باید تشنه باشند. چرا از ظرفیت موجود برای استان نباید بهره برد؟ مدیرعامل آبفای هرمزگان می‌گوید مردم همراهی کنند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

    اگر اینگونه است باید همه مردم شهر بندرعباس در این همکاری سهیم باشند و آب در همه مناطق به یک اندازه قطع باشد نه اینکه به برخی از مردم ستم روا داریم و آب آنها را قطع کنیم و بگوییم جیره‌بندی نداریم. این مسئول درست می‌گوید، جیره‌بندی برای همه شهر نداریم بلکه تنها برای برخی محله‌ها که صدایشان به جایی نمی‌رسد جیره‌بندی وجود دارد چرا که او خود می‌داند اگر محله‌های دیگر با قطعی آب مواجه باشند صدایشان بلند می‌شود و قادر به پاسخگویی نیست.

    آقای مدیرعامل چرا صادقانه با مردم صحبت نمی‌کنید و شفاف مشکلات را نمی‌گویید؟ چرا مردم باید همچنان این ذهنیت را داشته باشند که حرف برخی از مسئولان را باید شنید اما باور نکرد؟ اگر با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم صادقانه این موضوع را به مردم بگوییم و اگر قرار است قطعی آب اعمال شود به گونه‌ای اجرا شود که همه محله‌های شهر را دربرگیرد و حقی از کسی ضایع نشود نه اینکه فشار را تنها بر برخی محله‌ها بگذارید. همه می‌دانند که شبکه آب شهر بندرعباس فرسوده است.

    چرا با همکاری دیگر مسئولان استان تلاش نمی‌کنید اعتباراتی برای نوسازی این شبکه جذب کنید. حتی از ظرفیت بنادر، صنایع، پالایشگاه‌ها، مناطق آزاد و… در این زمینه می‌توانید استفاده کنید و این صنایع نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند در این امر مشارکت کنند. به هر حال مردم بندرعباس انتظار دارند عدالت در قطعی آب برای همه آنها رعایت شود و به نحوی نباشد که طعم بی‌آبی را فقط بخشی از مردم بچشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.