حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برای رونق ساخت و ساز در روستاها مشوق قرار دهید
    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۴
    شناسه : 16478
    بازدید 187
    3
    دریانیوز// رونق ساخت و‌ساز در مناطق روستایی باعث مهاجرت از شهرها وبه روستاها و رونق گرفتن مناطق روستایی می شود و از حاشیه نشینی و...کاسته می شود که جهت تحقق این موضوع بایستی سیاست های تشویقی توسط دستگاه های دولتی اجرا شود ، اما متاسفانه گویا برخی دستگاه سیاست های تنبیهی را در نظر گرفته اند تا ساخت و ساز در روستاها رونق نگیرد و تامین زیرساخت های لازم مانند آب، برق ، جاده، مدرسه ، اماکن ورزشی و فرهنگی و... در برخی از مناطق روستایی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رونق ساخت و‌ساز در مناطق روستایی باعث مهاجرت از شهرها وبه روستاها و رونق گرفتن مناطق روستایی می شود و از حاشیه نشینی و…کاسته می شود که جهت تحقق این موضوع بایستی سیاست های تشویقی توسط دستگاه های دولتی اجرا شود ، اما متاسفانه گویا برخی دستگاه سیاست های تنبیهی را در نظر گرفته اند تا ساخت و ساز در روستاها رونق نگیرد و تامین زیرساخت های لازم مانند آب، برق ، جاده، مدرسه ، اماکن ورزشی و فرهنگی و… در برخی از مناطق روستایی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

    در مورد منطقه باغو در نزدیکی بندرعباس در ماه‌های اخیر چندین خبر، گزارش و مقاله منتشر کردیم تا اینکه متولیان مربوطه برای رفع مشکلات این حوزه اقدام کنند که اینگونه نشد. بخشی از باغو که به ۲۰هکتاری شهرت دارد و در سال های بسیار دور تعدادی واحدهای مسکونی یک خوابه در بخشی از آن ساخته و رها شده و آب و برق ندارند که بعد از گذشت بیش از یک دهه، هنوز برای رفع مشکل آب و برق و احداث جاده و رونق این منطقه اقدامی صورت نگرفته است . در سایر مناطق باغو هم مشکلات دیگری وجود دارد.

    پشت پلیس راه بندرعباس میناب که بیش از دو دهه قبل اراضی واگذار شده است و بدلیل عدم ایجاد زیرساخت های لازم، ساخت وساز انجام نشده است و درحال حاضر اگر شخصی بخواهد ساخت و ساز کند، دستگاه های دولتی از آنها مطالبه پرداخت هزینه را با نرخ روز بابت
    زمین های واگذاری دارد که مبلغ ده‌ها میلیونی بایستی توسط مردم پرداخت شود و همین موضوع باعث می شود که برخی نتوانند این هزینه را بپردازند و ساخت وساز رونق نمی گیرد و باغو آباد نمی شود.

    درصورتیکه انتظار منطقی این است که با سیاست های تشویقی ، مردم را به ساخت وساز در این مناطق تشویق نمود. اینکه گفته شود بایستی در ۵سال اول واگذاری زمین ، ساخت وساز انجام می شد، وگرنه الان بایستی دوباره هزینه زمین پرداخت شود، به هیچ وجه منطقی بنظر نمی رسد، زیرا در آن زمان هیچگونه زیرساختی وجود نداشت و در حال حاضر هم در برخی مناطقش آب و برق و جاده و….وجود ندارد.

    در این حوزه بایستی تجدید نظر صورت گیرد واستاندار هرمزگان ، فرماندار بندرعباس، دادستان مرکز هرمزگان، مدیر کل بنیاد مسکن و….بایستی در این حوزه تدبیری بیندیشند تا کسانی که برگ واگذاری دارند و کسانی که این اراضی را از مالکان قبلی خریداری کرده اند ، درحال حاضر تشویق به ساخت و ساز شوند و متحمل پرداخت هزینه مجدد نشوند که باعث عقب نشینی از ساخت و ساز می شود.

    باتوجه به گرانی مسکن در شهر ، بایستی مشوق هایی درنظر گرفته شود و زیرساخت هایی فراهم شود تا ساخت وساز مسکن در خارج از شهر بندرعباس و روستاها رونق یابد و در این مسیر سنگ اندازی نشود. از طرفی دیگر بایستی بین کسانی که غیرقانونی تصرف اراضی داشته اند و کسانی که بصورت قانونی برگ واگذاری زمین دارند، تفاوت قائل شد.

    در برخی مناطق مانند آبشورک که تصرفات اراضی وجود دارد و حتی برخی اتباع بیگانه تصرف یا خرید وفروش زمین دارند و آب وبرق این املاک را به نام ایرانی ها می زنند ، بایستی در این حوزه برخوردهای قانونی و اقدامات پیشگیرانه وجود داشته باشد، نه اینکه کسانی که برگ واگذاری زمین بصورت قانونی دارند، با مشکلاتی برای ساخت و ساز مواجه شوند و با توجه به گرانی مصالح و کارگر و هزینه های ساخت، نباید متقاضیان ساخت مسکن و دارنده برگ واگذاری زمین را با چالش های اقتصادی و بروکراسی های اداری دیگری مواجه کرد.

    دهیاری ها نیز نباید هزینه صدور پروانه ساخت و ساز را بگونه ای زیاد از متقاضیان اخذ کنند که برخی با مشکل مواجه شوند و اقدام به ساخت وساز نکنند. در این شرایط اقتصادی سخت بایستی دستگاه های دولتی و دهیاری ها شرایط را سهل کنند و بروکراسی های اداری وتصمیمات غیرکارشناسانه و بدون درنظرگرفتن تمام شرایط دستگاه های مختلف باعث نشود ، روستاها در رکود بمانند و آباد نشوند و ساخت و ساز مسکن که اشتغالزا نیز می باشد، در روستاها رونق نیابد‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.