حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3294 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازار سیاه سیلندر گاز در بندرعباس
    ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۲۶
    شناسه : 17451
    بازدید 1136
    4
    دریانیوز//در حالی در ماه محرم که بدلیل برگزاری مراسمات عزاداری ها و افزایش پخت وپز و توزیع نذورات ،میزان مصرف سیلندر گاز نیز افزایش می یابد و بایستی در این‌زمینه تمهیدات لازم اندیشیده می شد ،اما مردم در این روزها برای تامین سیلندر گاز با مشکل کمبود و نبود سیلندر گاز مواجه شده اند و در بیشتر جایگاه ها نمی توانند سیلندرشان را تامین کنند و از آن طرف در کوچه ها و خیابان ها سیلندرها با قیمت های بسیار گران به فروش می رسد که سوال اساسی اینجاست چرا در جایگاه های رسمی توزیع سیلندرگاز کمبود سیلندر وجود دارد و این‌سیلندرهایی که در کوچه ها و خیابان ها بصورت غیررسمی و غیرمجاز و گران فروخته می شوند، به چه نحوی به آنها داده شده است؟
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در حالی در ماه محرم که بدلیل برگزاری مراسمات عزاداری ها و افزایش پخت وپز و توزیع نذورات ،میزان مصرف سیلندر گاز نیز افزایش می یابد و بایستی در این‌زمینه تمهیدات لازم اندیشیده می شد ،اما مردم در این روزها برای تامین سیلندر گاز با مشکل کمبود و نبود سیلندر گاز مواجه شده اند و در بیشتر جایگاه ها نمی توانند سیلندرشان را تامین کنند و از آن طرف در کوچه ها و خیابان ها سیلندرها با قیمت های بسیار گران به فروش می رسد که سوال اساسی اینجاست چرا در جایگاه های رسمی توزیع سیلندرگاز کمبود سیلندر وجود دارد و این‌سیلندرهایی که در کوچه ها و خیابان ها بصورت غیررسمی و غیرمجاز و گران فروخته می شوند، به چه نحوی به آنها داده شده است؟ آیا این‌سیلندرها سهمیه جایگاه های رسمی بوده اند که در جایگاه های غیررسمی تخلیه و توزیع شده اند یا شرکت های توزیع سیلندر بصورت جداگانه به آنها سیلندر داده اند؟ کدام نهاد بایستی نسبت به این موضوع رسیدگی کند؟
    امروز یکشنبه هشتم محرم هم مردم از اول صبح به جایگاه های مختلف مراجعه کرده اند و نتوانسته اند سیلندرشان را تهیه کنند و به آنها گفته شده که سیلندر نداریم‌ و از این جایگاه به آن جایگاه می روند و برای تاسوعا وعاشورای حسینی نگرانند که نتوانند سیلندر تهیه کنند و نذورات شان را بپزند. به یکی از جایگاه های توزیع سیلندر در بندرعباس رفتم که گفتند سیلندر نداریم و شهروندانی که به جایگاه های دیگر رفته بودند و نتوانسته بودند سیلندرشان را تهیه کنند و به این جایگاه آمده بودند ، نیز دست خالی برگشتند. اما یک شهروندی که به متصدی توزیع سیلندر می گفت که برای پختن نذری مان نیاز به سیلندر دارم ، به وی گفتند سیلندرخالی ات را بیاور و سیلندر گازی که برای کس دیگری گذاشته بودم ، به تو می دهم .

    بعد هم گفت اگر در کارت بانکی ات سهمیه داری ، باید هزینه دو سیلندر را بپردازی و آن شهروند که چاره ای نداشت ، مجبور شد یک سیلندر را تحویل بگیرد و هزینه دوسیلندر را بپردازد و کارتش را کشید و سیلندر را تحویل گرفت و رفت. این کمبود سیلندر باعث شده که حتی در برخی جایگاه های رسمی توزیع سیلندر، بازار سیاه ایجاد شود و سیلندرها گران‌تر از قیمت واقعی و دوبرابر قیمت مصوب به فروش برسند و نیاز به افزایش نظارت ها در این بخش می باشد.

    اما موضوع دیگری که همچنان از اوایل سال ۱۴۰۳ شهروندان با آن مواجهند این‌است که در جایگاه های عرضه سیلندر هنگامی که کارت بانکی در دستگاه کارتخوان قرار می گیرد، متصدیان جایگاه ها به شهروندان می گویند که شماره کارت تان ثبت نیست و می توانید سیلندر را فقط آزاد بخرید وقیمت آزاد آن هم تا بیش از ۱۰۰هزار تومان به مردم فروخته می شد و گویا مشکل ثبت نشدن شماره های کارت های بانکی واختصاص نیافتن سهمیه همچنان برای برخی از شهروندان وجود دارد و برخی از شهروندان نیز به مراکز مرتبط با پخش فرآورده های نفتی برای ثبت مجدد شماره کارت بانکی شان مراجعه کرده اند .

    از آن طرف برخی از کارت های بانکی هم که در یک جایگاه مشکلی ندارند و سهمیه سیلندرگاز اختصاص یافته است، در جایگاهی دیگر به صاحب کارت گفته می شود که ثبت نشده است و سیلندرگاز را با نرخ آزاد تحویل می دهند که این مشکل نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

    اما موضوع دیگری که بارها بر آن تاکید شده ،اما مورد توجه قرار نگرفته است؛ بحث اشتراک گیری برای توزیع سیلندرگاز است و اگر به اشتراک پذیری توجه شود وسیلندرگاز جلوی درب منزل مشترکان تحویل داده شود، علاوه بر افزایش رضایت مندی مشترکان ، از ترافیک و هدررفت وقت و هزینه شهروندان کاسته می شود و بازارسیاه سیلندر هم وجود نخواهد داشت که انتظار می رود دادستان محترم بندرعباس به این موضوع نیز ورود کنند تا این مشکل بطور کامل برطرف شود و شهروندان بتوانند مشترک شوند و‌سیلندر را جلوی درب منزلشان با نرخ مصوب سهمیه ای تحویل بگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.