حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۸ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 29 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3492 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اولویت دولت چهاردهم، محرومیت زدایی از هرمزگان باشد
    ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۳
    شناسه : 18694
    بازدید 129
    1
    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب بمناسبت هفته دولت و در دیدار با دولتمردان دولت چهاردهم در روز چهارشنبه توصیه های ۱۳گانه ای داشتند که اجرای کامل آن منجر به حل مشکلات کشور و رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف می شود و انتخاب مدیران انقلابی ،مومن ، جوان و پرانگیزه بایستی مورد توجه دولت در حوزه های مختلف قرار گیرد واز آن طرف سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا و گفتگو با مردم بایستی در اولویت قرار گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب بمناسبت هفته دولت و در دیدار با دولتمردان دولت چهاردهم در روز چهارشنبه توصیه های ۱۳گانه ای داشتند که اجرای کامل آن منجر به حل مشکلات کشور و رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف می شود و انتخاب مدیران انقلابی ،مومن ، جوان و پرانگیزه بایستی مورد توجه دولت در حوزه های مختلف قرار گیرد واز آن طرف سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا و گفتگو با مردم بایستی در اولویت قرار گیرد.

    رئیس جمهور محترم هم البته در این جلسه ودر حضور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اعضای هیئت دولت چهاردهم بر رعایت اصولی چون حق و عدالت هم‌پیمان شده‌اند، «رسیدگی به مناطق محروم» و «توجه به کسانیکه دیده نمی‌شوند» را دو کارویژه مهم دولت خود خواند و گفت: قدم اول در مسیر اصلاح امور کشور، وحدت، همدلی، اعتصام به حبل‌الله و انسجام تحت هدایت‌های رهبری است تا بتوانیم در برابر تمام مشکلات و دشمنان‌مان بایستیم.این موضع گیری رییس دولت چهاردهم هم امیدبخش است که انتظار می رود با تحقق آن بخشی از مشکلات مردم بخصوص در استان های محروم مانند هرمزگان برطرف شود.

    در همین استان از یک طرف برخی مدیران در چند دولت همچنان مدیرکل و…هستند که انتظار می رود در دولت چهاردهم با مدیرانی جوان ، انقلابی و پرانگیزه جایگزین شوند. از آن طرف این استان همچنان در فقر ،فلاکت و‌بیکاری جزو استان های صدرنشین کشور است و انتظار می رود دکتر پزشکیان براساس وعده شان به این استان محروم کشور توجه ویژه ای داشته باشند تا تبعیض و بی عدالتی نسبت به هرمزگان کمتر شود و هرمزگانی ها نیز طعم عدالت را در حوزه های مختلف بچشند.

    متاسفانه دولتمردان در ادوار مختلف فقط از درآمدهای هرمزگان بهره برده اند و هرمزگان در این درآمد سهمی نداشته و به همین دلیل همچنان در محرومیت بسر می برند و بسیاری از هرمزگانی ها همچنان در فقر مطلق بسر می برند و برای معیشت ، درمان ، تحصیل فرزندان شان ، مسکن و… درمانده اند و‌از بسیاری از امکانات محرومند که با حضور هیئت دولت چهاردهم در این‌استان و همچنین گماردن مدیران توانمند در بخش های مختلف و برنامه ریزی مدون برای رفع مشکلات استان ، شاید بتوان امیدوار بود که زنگارهای محرومیت از این استان زدوده شود.

    در این استان که صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز فعالیت دارند، دولت بایستی تدبیری بیندیشد که این مراکز در حوزه مسئولیت های اجتماعی ورود جدی تری داشته باشند و فقط سرطان و ‌بیماری ها، آلودگی ، ترافیک و گرانی مسکن و بیکاری ، سهم هرمزگانی ها از این بنگاه های اقتصادی نباشد که اگر صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی پررنگ تر ظاهر شوند، بطورحتم فقر و فلاکت در استان کم رنگ تر می شود.

    از آن طرف دولتی ها بایستی توصیه های سیزده گانه رهبری عزیز را مو به مو اجرایی کنند تا بخش زیادی از انتظارات مردم محقق شود و افزایش امید را در جامعه به همراه داشته باشد. پس از تشکیل کابینه ، انتخاب وانتصاب مدیران در بخش های مختلف آغاز شده است که در این بخش هم انتظار می رود به توصیه های رهبری توجه شود تا ان‌شاءالله مدیرانی توانمند و متعهد زمام امورات کشور را در دست بگیرند.

    تبیین نکات ضروری در انتخاب همکاران دولت جدید، سومین نکته سخنان رهبری معظم انقلاب در این دیدار بود. ایشان گفتند: همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه را انتخاب کنید تا گره‌ها را باز کنند و با پرورش آنها در مدیریت‌های رده‌های مختلف از پایین، بتدریج نسلی از مدیران برجسته و پرانگیزه برای فردای کشور شکل گیرد.

    رهبر انقلاب به رئیس جمهور توصیه کردند: صد جوان با این خصوصیات را بکار گیرید و در پایان دولت، صد مدیر قوی و آماده تحویل دهید که این کار بسیار بزرگی خواهد بود؛ البته شهید رئیسی هم در این زمینه توفیقاتی داشتند.ایشان در نکته بعدی با اشاره به اشارات رئیس جمهور به موضوع کارشناسان، تأکید کردند: درباره استفاده از کارشناسان عقیده راسخ دارم؛ چرا که این کار ضمن پیشبرد کشور و رضایت مردم، حکمرانی را خردمندانه و اندیشه‌ورزانه می‌کند و از دایره کار محفلی، رفاقتی و توصیه‌ای نجات می‌دهد.

    رهبر انقلاب در عین حال تأکید کردند: در استفاده از کارشناسان باید مراقب بود که ته‌نشین‌های ذهنی غلط در لباس و ادبیات کارشناسی خود را تحمیل نکند.ایشان با استناد به فرمایش امیرمومنان(ع) افزودند: در مشورت و خواستن نظر کارشناسی نباید با بخیل، ترسو و حریص مشورت کرد؛ چرا که خلقیات رفتاری آنها در رای کارشناسی و مشورت‌هایشان اثر می‌گذارد و مشکل ایجاد می‌کند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان، صداقت، شناخت و اعتقاد به توانمندی‌های داخلی و ملی را ویژگی‌ها‌ی ضروری کارشناس مفید برشمردند و گفتند: کارشناسی که به دنبال نسخه‌های نسخ‌شده و قدیمی و بی‌اعتبار خارجی است، هیچ فایده‌ای ندارد.

    رهبر انقلاب در توصیه‌ای دیگر مسئولان دولت را به حضور در بین مردم سفارش کردند و گفتند: به این حرفها که اگر سفر استانی کردید بگویند پوپولیسم و عوام‌گرایی است، توجه نکنید چرا که اطلاع از متن زندگی مردم با کارتابل و گزارش‌های کتبی امکان‌پذیر نیست، حتی اگر گزارش‌های خوبی باشد؛ بنابراین سفر استانی و حضور در بین مردم از جمله روستاها و تصمیم‌گیری بر اساس مشاهدات و شنیده‌ها را دنبال کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.