حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انقلاب درمانی در هرمزگان با افتتاح بیمارستان های در حال ساخت
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۸
    شناسه : 8315
    بازدید 1769
    12
    لزوم تزریق اعتبارات مورد نیاز و مشارکت خیرین وصنایع در سلامت؛ دریانیوز// همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان در ماه‌های آتی قرار است تعدادی از طرح های سلامت از جمله بیمارستان های کودکان و 531 تختخوابی شهدای سلامت استان، 160 تختخوابی میناب و... به بهره برداری برسند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

    دریانیوز// کمبودها و چالش های حوزه بهداشت و درمان همچنان بخشی از بیماران هرمزگانی را روانه مراکز درمانی سایر استان ها وشهرها ازجمله یزد، شیراز، تهران و… می کند وبخشی از بیماران در صف های طولانی و پرهزینه انتظار برای درمان در استان قرار می گیرند وبرخی نیز که توان مالی جهت درمان ندارند، اعضای بدن و یا جان شان را از دست می دهند.

    کمبود مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی، پزشک و پرستار و… در هرمزگان باعث شده است بیماران روند درمان شان با اختلال مواجه شود و نیاز به اتخاذ تمهیدات لازم در این حوزه است. ر دولت سیزدهم تلاش شده طرح های عمرانی نیمه تمام حوزه سلامت استان زودتر به خط پایان برسند و آماده بهره برداری شوند و طرح های جدید نیز کلید بخورند.

    در آبانماه سال جاری و همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان در ماه‌های آتی قرار است تعدادی از
    طرح های سلامت از جمله بیمارستان های کودکان و ۵۳۱ تختخوابی شهدای سلامت استان، ۱۶۰ تختخوابی میناب و… به بهره برداری برسند.

    در حال حاضر بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با زیربنای ۵۴ هزار مترمربع و ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با زیربنای ۱۸هزار و ۵۰۰مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس با ۸۶۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد (احداثی توسط پالایشگاه نفت بندرعباس در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی) و بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره با ۲۶ هزار مترمربع با ۴۷ درصد پیشرفت در حال اجراست.

    توسعه بیمارستان بستک با ۷۸ تخت و ۴۶۰۰مترمربع زیربنا و ۹۹ و نیم درصد پیشرفت، توسعه بیمارستان جاسک (بلوک زایمانی) با ۱۵ تخت و ۶۰۰ مترمربع زیربنا و ۹۹ ونیم درصد پیشرفت فیزیکی، احداث دانشکده دندانپزشکی با ۱۳هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۹ ونیم درصد پیشرفت فیزیکی در بندرعباس، آموزشگاه مهارت بالینی با ۳۴۶۲ مترمربع زیربنا و ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی، آموزشگاه بهروزی میناب با ۱۵۵۰ مترمربع زیربنا و ۹۷درصد پیشرفت و بهسازی و احداث بخش مرکز ناباروری بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و پیشرفت ۹۰ درصدی از دیگر طرح های حوزه سلامت استان می باشند که درحال اجراست.

    انتظار می رود با بهره برداری از این پروژه ها وخدمت رسانی به بیماران، انقلابی در خدمت رسانی بیماران استان از اواخر سال جاری و سال آینده را شاهد باشیم.دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت تهیه گزارش از آخرین وضعیت اجرای پروژه های سلامت در استان توسط خبرنگاران،تور رسانه ای را با عنوان «روایت پیشرفت پروژه های حوزه سلامت» را راه اندازی نمود که در اولین بازدید رسانه ای، خبرنگاران از تعدادی از این طرح ها از جمله مرکز ناباروری ، بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان اهدایی پالایشگاه نفت بندرعباس،مرکز شیمی درمانی کودکان سرطانی، بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی شهدای سلامت هرمزگان، آموزشگاه مهارت های بالینی در بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت و چندین پروژه بهداشت ودرمان دیگر در این شهرستان با حضور فرماندار و مدیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان بازدید کردند که روند اجرای طرح ها امیدبخش می باشد و تحول در حوزه سلامت استان با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها دور از انتظار نیست.

    پیگیری جهت تامین نیروی انسانی
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران با تشریح پروژه های در حال اجرای دانشگاه که در مقدمه این گزارش ذکر کردیم؛ اظهار داشت: پروژه هایی که به ۷۰ درصد پیشرفت می رسند، پیگیری های لازم جهت جذب
    نیروی انسانی آنها آغاز می شود و امیدواریم تا زمان سفر رئیس جمهور به استان که تلاش می شود بیمارستان های کودکان، ۵۳۱ تختخوابی و ۱۶۰ تختخوابی میناب افتتاح شود، نیروی مورد نیازشان نیز جذب و به بیماران خدمات‌رسانی شود.

    دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به چالش کمبود نیروی انسانی حوزه بهداشت ودرمان در استان، افزود: همچنین مجوز جذب ۲۱۸۱ نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان و پشتیبانی وبصورت نقطه ای از سازمان استخدامی کشور در سال جدید کسب شد که این تعداد به ۲۰۳۶ نفر کاهش یافت و با تامین این نیروها، بخشی از کمبود نیروی انسانی در استان برطرف می شود.

    به گفته جاودان ۸۰۰ پرستار برای خدمت‌رسانی در بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیاز داریم که پیگیر جذب آنها نیر هستیم. جاودان همچنین از دانش آموزان کنکوری استان خواست در کنکور رشته های بهداشت و درمان را انتخاب کنند تا بتوانند به هم استانی های شان خدمت‌رسانی کنند.وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی استان در بندرعباس در سال ۶۵ و فعال بودن هفت دانشکده در مرکز استان دو دانشکده در غرب و شرق استان، از پیگیری جهت راه اندازی دو دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان خبرداد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ پروژه بهداشتی با پیشرفت ۵۵درصد با اعتبار حدود ۴۰۰میلیارد تومان در استان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده درحال اجراست؛ اظهار داشت : البته یک درصد سلامت از مالیات بر ارزش افزوده را به صورت کامل به استان نداده اند.

    جاودان میزان اعتبار پروژه های درمانی در حال اجرای استان را حدود چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد.وی با اشاره به فعالیت ۱۵۵۸ نفر نیروی انسانی در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس اظهار داشت: ۱۵۰ نفر پرستار در این بیمارستان کمبود وجود دارد.

    مشارکت صنایع
    جاودان با تایید نیاز به همراه سرای بیماران در بیمارستان های استان؛ از خیرین و صنایع خواست در احداث همراه سرای بیماران در استان مشارکت کنند.وی با قدردانی از صنایعی که تاکنون پشتیبان دانشگاه بوده اند، گفت: از صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان از جمله بنادر و دریانوردی انتظار می رود در راستای مسئولیت های اجتماعی شان در حوزه بهداشت ودرمان مشارکت کنند تا نیازها و خلاء های موجود برطرف شود.به گفته وی برای ماندگاری پزشکان در استان نیاز به مسکن مناسب داریم.

    جاودان گفت: جهت بروزرسانی تاسیسات خنک کننده بیمارستان شهیدمحمدی نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می باشد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سالانه ۳۰۰میلیارد تومان به شرکت های دارویی می دهیم.وی افزود: ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان کودکان درحال احداث پالایشگاه نفت بندرعباس آماده است و دو ماه پس از تحویل بیمارستان، تجهیزات نصب شده و این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

    بیمارستان ۵۳۱ میلیارد تومان هم اگر ماهیانه ۱۰۰میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شود، تا ۵ماه آینده و آبانماه به بهره برداری می سد.جاودان گفت : این بیمارستان از مصوبات سفر دور قبلی رئیس جمهور به استان است که از ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب، ۳۸۰ میلیارد تومان در دوسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ پرداخت شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از
    بهره برداری بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در دهه فجر سال آینده خبرداد. وی گفت: از حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت ودرمان استان استقبال می کنیم و حمایت های لازم صورت
    می گیرد.

    افتتاح ۴۰ پروژه بهداشتی در سفر رئیس جمهور
    وی از بهره برداری از ۴۰ پروژه بهداشتی با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد. جاودان گفت: وزارت بهداشت قول داده است تا بیمارستان ارتش را جهت استفاده بیماران استان تجهیز نماید.وی گفت: سالانه ۳۵۰۰ دانشجو در ۵۱ رشته در استان جذب می شوند.

    وی با اشاره به تیراندازی اخیر به رئیس شبکه بهداشت ودرمان بشاگرد؛ ارتباط آن را با مرگ کودک شش ساله بشاگردی به دلیل عقرب زدگی در اول هفته جاری رد کرد و از طرفی خواستار تامین امنیت در این منطقه توسط دستگاه های انتظامی و… شد وتاکید کرد: البته تلاش می کنیم خدمات بهداشتی و درمانی را علی رغم اتفاقات پیش آمده تعطیل نکنیم و اگر نیاز باشد شخصا به آن منطقه می روم و به بیماران خدمات‌رسانی می کنم.وی تزریق سرم ضدعقرب را فقط در مراکز درمانی مجاز دانست که امکان احیاء داشته باشند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.