حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3746 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • انفجار اتباع در هرمزگان
    ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۶:۱۵
    شناسه : 20562
    بازدید 1113
    2
    دریانیوز// موضوع حضور اتباع خارجی در ایران اکنون به چالشی برای کشور تبدیل شده‌است چرا که جمعیت آنها هر روز در حال افزایش است. این موضوع اکنون به اندازه‌ای جدی شده که علاوه بر شهرها، روستاها نیز با جمعیت زیادی از اتباع خارجی مواجه هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// موضوع حضور اتباع خارجی در ایران اکنون به چالشی برای کشور تبدیل شده‌است چرا که جمعیت آنها هر روز در حال افزایش است. این موضوع اکنون به اندازه‌ای جدی شده که علاوه بر شهرها، روستاها نیز با جمعیت زیادی از اتباع خارجی مواجه هستند.

    استان هرمزگان نیز یک استان مرزی است که اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد و در این استان حضور اتباع بیگانه شاید به مرز هشدار رسیده است. اکنون در شهر بندرعباس اتباع زیادی مغازه‌های بازارها را در اختیار دارند و این در حالی است که جوانان این استان با مشکل اشتغال روبرو هستند. در محله‌ها نیز خانه‌های زیادی در اختیار این افراد قرار دارد.

    به خصوص در محله‌های قدیمی شهر حضور اتباع بسیار جدی‌تر است و شاید یکی از علل افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره مسکن در شهر بندرعباس نیز کمبود مسکن به دلیل حضور این اتباع می‌باشد. به پارک‌های سطح شهر به ویژه در محله‌های قدیمی اگر سری بزنید جمعیت بالایی از افراد حاضر از اتباع هستند و این در حالی است که شهروندان ایرانی برای استفاده از وسایل بازی داخل پارک با حضور این افراد با مشکل مواجه می‌شوند.

    این وضعیت تنها به شهرها اختصاص ندارد و اکنون شاهد این هستیم که جمعیت اتباع در روستاهای استان نیز سربه فلک کشیده و خانه‌های روستائیان نیز در اختیار این افراد قرار دارد. در استان هرمزگان تاکنون شاهد برخورد و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز نیستیم و این افراد در سراسر استان حضور دارند. در محله‌های قدیمی بخش زیادی از صف‌های طولانی نانوایی‌ها نیز به دلیل حضور اتباع می‌باشد چرا که هر کدام از آنها چندین برابر خانوارهای ایرانی نان تهیه می‌کنند و این موضوع باعث شلوغی نانوایی‌ها شده‌است.

    اکنون جمعیت اتباع خارجی در هرمزگان به مرز انفجار رسیده و باید فکری برای این موضوع شود. در برخی از شهرها و استان‌های کشور حضور اتباع را ممنوع کرده‌اند اما در هرمزگان هنوز این موضوع در دستور کار قرار نگرفته و حضور این اتباع تبعات زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد. مسئولان استان باید از هم‌اکنون به فکر جمع‌آوری و طرد اتباع خارجی ساکن در استان نمایند زیرا انفجار جمعیتی آنها در استان مشکلات زیادی را برای مردم به ارمغان آورده‌است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.